شمانیوز
شما نیوز

توصیه هایی برای حفظ آمادگی جسمانی در روزهای کرونا

یک متخصص تغذیه درباره رعایت برخی اصول به منظور حفظ آمادگی جسمانی در روز‌های کرونایی توضیحاتی داد.

توصیه هایی برای حفظ آمادگی جسمانی در روزهای کرونا

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره نکاتی برای حفظ آمادگی جسمانی در روز‌های کرونایی گفت: ما برای داشتن یک استایل سالم در طول روز نیازمند راه رفتن به میزان ۶ هزار قدم هستیم.

او افزود: هر چه بیش از ۶ هزار قدم راه رویم باعث کاهش وزن اضافی خواهد شد که بسیار نکته مهمی است؛ بنابراین یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که افراد می‌توانند در این روزهای کرونایی انجام دهند این است که در منزل حتی در فضای بسیار کوچک پیاده روی خانگی انجام دهند.

جوزدانی تصریح کرد: توصیه بنده این است که فضای بسیار کوچک یا اتاق برای پیاده روی افراد هم کفایت می‌کند و لازم نیست از همان ابتدا به راه رفتن‌های ۶ هزار قدمی اقدام کنیم بلکه می‌توان از ۱۰۰۰ قدم شروع کرد و چند روز یک بار مقداری آن را افزایش داد یاحتی می‌توان با تقسیم بندی تعداد قدم‌ها را به دفعات افزایش داد، مانند اینکه ۵۰۰ قدم راه رویم و به انجام برخی از کار‌های منزل اقدام کنیم و دوباره ۵۰۰ قدم بعدی راه رویم و آن را به حد استانداردی که در طول روز تعیین کرده ایم، برسانیم.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: فرد سالم در طول روز‌های عادی می‌تواند ۶ هزار قدم راه برود و یا با انجام ورزش‌های هوازی می‌توانیم از اضافه وزن در روز‌های کرونایی و خانه نشینی جلوگیری کنیم.

 ویروس کرونا؛ چه نکاتی را برای حفظ آمادگی جسمانی رعایت کنیم؟

جوزدانی تصریح کرد: ماندن در منزل یا خانه نشینی در این روز‌ها علاوه بر درگیر کردن سلامت روحی باعث نابودی سلامت جسمانی مانند مبتلا شدن به یبوست، آسیب به دستگاه گوارش، اختلال در هضم و جذب غذا و بهم خوردن ترکیب بدن خواهد شد؛ بنابراین انجام فعالیت‌های ورزشی می‌تواند تا حدود بسیار زیادی از بروز چنین اتفاقاتی پیشگیری کند.

او افزود: وقتی بسیار زیاد بنشینیم به خصوص در این روز‌های کرونایی باعث می‌شود تا عضلاتمان را از دست دهیم و انجام فعالیت‌های هوازی باعث می‌شود تا عضلاتمان حفظ شود، اما توصیه بنده این است که در کنار فعالیت‌های هوازی و قدم زدن حتما به ورزش‌های قدرتی هم بپردازند.

بیشتر بخوانید: چگونه کودکانی شاد داشته باشیم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به ورزش‌های قدرتی اظهار کرد: ورزش‌های قدرتی ورزش‌هایی هستند که به عضله مربوط می‌شوند و افراد اگر روزانه ۴۵ دقیقه ورزش هوازی انجام دهند باید یک سوم از آن تایم یعنی یک ربع به ورزش قدرتی بپردازند.

جوزدانی تصریح کرد: اگر دمبل در خانه موجود نیست به خصوص برای خانم‌ها از دو بطری آب معدنی کوچک به میزان ۵۰۰ سی سی را در دست بگیرند و با انجام این روش‌ها عضلات دست خود را تقویت سازند یا نرمش‌هایی انجام دهند که به نواحی پا‌ها یا شکم مربوط شوند.

او افزود: انجام حرکات دراز نشست به معنای صحیح آن هم گزینه خوبی برای کاهش وزن است. در ورزش‌های خانگی بنده توصیه می‌کنم حتما شرایط آن را مهیا سازند، برای مثال با شستشوی کتونی و استفاده از موزیک تایم بیشتری برای انجام فعالیت‌های ورزشی سپری خواهد شد.

 ویروس کرونا؛ چه نکاتی را برای حفظ آمادگی جسمانی رعایت کنیم؟

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: انجام فعالیت‌های قدرتی باعث جلوگیری از دست دادن ماهیچه‌ها خواهد شد و زمانی که میزان بافت چربی در بدن افزایش می‌یابد علاوه بر خارج شدن بدن از فرم باعث ایجاد افسردگی هم خواهیم شد.

جوزدانی گفت: اگر افسردگی در افراد افزایش یابد بعد از قرنطینه باید شاهد انسان‌هایی باشیم که از اختلالات روانی رنج می‌برند و در صورتی که می‌خواهیم روحیه خود و خانواده را حفظ کنیم، حفظ استایل بدن و ورزش کردن نکاتی ضروری و مهم هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied