شمانیوز
شما نیوز

افزایش تردد در جاده‌های کشور

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۱۱ تردد بین استانی در کشور با انواع وسیله نقلیه صورت گرفته است که نسبت به روز قبل از آن سه درصد افزایش یافته که عمده دلیل آن به قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته برمی‌گردد اما مردم باید در خانه‌هایشان بمانند.

افزایش تردد در جاده‌های کشور

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا: مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۹۱۱ تردد بین استانی در کشور با انواع وسیله نقلیه صورت گرفته است که نسبت به روز قبل از آن سه درصد افزایش یافته که عمده دلیل آن به قرار گرفتن در روزهای پایانی هفته برمی‌گردد اما مردم باید در خانه‌هایشان بمانند.

علی‌اکبر آشوری اظهار کرد: تردد بین استانی وسایل نقلیه مختلف در کل کشور ۹۱۱ هزار و ۷۸۵ تردد در ۲۴ ساعت روز گذشته بوده است که نسبت به روز قبل از آن سه درصد افزایش یافته اما نسبت همین روز در سال گذشته ۴۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: همواره در روزهای پایانی هفته یعنی چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ترددهای بین استانی با افزایش نسبی مواجه می‌شود اما مردم باید توصیه‌ها را جدی بگیرند و سعی کنند به غیر از ترددهای ضروری، عبور و مرور خود را به حداقل برسانند تا با اجرای مناسب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی زنجیر انتقال ویروس کرونا قطع شود.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: البته اگر وسایل نقلیه سواری را بخواهیم محاسبه کنیم با کاهش حدود ۸۰ درصدی مواجه شده است و افزایش‌ها عمدتا مربوط به وسایل نقلیه عمومی و باری است چرا که محدودیتی برای ناوگان باری ایجاد نشده و کالاهای مورد نیاز مردم باید به دست‌شان برسد.

آشوری همچنین درباره مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف به استان تهران و از پایتخت در ۲۰ فروردین‌ماه امسال گفت: ترددهای استان تهران در روز گذشته ۲۶۹ هزار و ۷۱۲ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به روز قبل از آن ۶ درصد افزایش یافته اما در مقایسه با همین روز در سال گذشته ۴۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: دو استان مازندران و گیلان نیز به ترتیب با ثبت بیش از ۳۷ هزار تردد و بیش از ۲۸ هزار تردد ۷ و ۱۸ درصد رشد را در مجموع ورود و خروج‌شان تجربه کردند که البته در قیاس با ۲۰ فروردین‌ماه سال گذشته میزان ترددهایشان به ترتیب ۶۰ و ۵۸ درصد کاهش داشت. البته دیگر استان‌های قم، اصفهان، مرکزی و خراسان رضوی مجموع ترددهایشان با کاهش دو درصد، سه درصد، یک درصد و ۱۷ درصد نسبت به ۱۹ فروردین‌ماه امسال روبرو بوده‌اند و در قیاس با سال گذشته نیز میزان ترددهایشان کاهش بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: از ۸ فروردین‌ماه امسال تا ۲۰ فروردین‌ماه یعنی در فاصله زمانی ۱۲ روزه اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی ترددهای بین استانی کل کشور ۹ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۱۹۲ وسیله نقلیه بوده است که نسبت به یک سال قبل ۶۵ درصد و نسبت به دو سال قبل ۶۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد و همه استان‌های مورد مقایسه مذکور نیز ترددهایشان نسبت به یک و دو سال قبل روند کاهشی را نشان می‌دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied