شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 23 فروردین

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 23 فروردین

روز‌های شلوغ در لایو اینستاگرام

در شب‌های بلند قرنطینه و تعطیلی مراکز تفریحی، سرگرمی و مذهبی، اینستاگرام به یکی از محل‌های اصلی تجمع (!) کاربران ایرانی تبدیل شده است؛ عموما از ساعت ۱۰ شب تا ۱ بامداد. کافی است در این بازه زمانی، صفحه اینستاگرام خود را باز کنید تا با انواع و اقسام لایو‌های اینستاگرام که در بالای صفحه به شما پیشنهاد می‌شود رو به رو شوید و البته به احتمال زیاد تعجب هم خواهید کرد. تعداد بی شماری از افراد، سازمان‌ها و نهاد‌ها مشغول پخش زنده اینستاگرامی هستند و جالب آنجاست که مربوط به یک طیف خاص نمی‌شوند. از افراد و نهادی مذهبی گرفته تا بازیگران و مجریان تلویزیونی و البته اینفلوئنسر‌های آنور آبی. همه هم مشتریان خودشان را دارد و حتی تعداد بینندگان برخی از آن‌ها به حدود ۶۰۰ هزار نفر رسید و رکورد «کریستیانو رونالدو» با ۴۶۰ هزار بیننده شکسته شد! در این لایو‌ها می‌توانید به هرگونه محتوا که فکرش را می‌کنید دسترسی پیدا کنید. /هفت صبح

 

divider1

 

جزئیات مصوبه افزایش ضریب حقوق بازنشستگان

مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیرو‌های مسلح در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

 

۴ بازوی دولت در مواجهه با کرونا

سرشناس‌ترین اقتصاددان ایرانی تبار در جهان اعتقاد دارد دولت ایران برای مهار ویروس کرونا نیازمند چهار بازو است؛ حفظ توان تقاضا، احیای عرضه، پوشش حمایتی برای بیکاران و انتقال آنان به بخش‌های متقاضی نیروی کار و اجرای با حوصله طرح فاصله‌گذاری اجتماعی. پرفسور محمد هاشم پسران استاد بازنشسته دانشگاه کمبریج و صاحب کرسی عالی اقتصاد جان الیوت در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اعتقاد دارد: فاصله‌گذاری اجتماعی در کنار سیاست‌های اقتصادی و همکاری مردم سه بازویی هستند که به کاهش اثرات ویروس و بازگشت هر چه سریع‌تر اقتصاد بر مدار اصلی کمک خواهند کرد. در غیر اینصورت به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور، طولانی شدن شوک تقاضا اثرات جبران ناپذیری را بر اقتصاد کشور خواهد داشت. /دنیای اقتصاد

 

divider1

حسن قالیباف رئیس سازمان بورس شد + سوابق

امروز شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ حسن قالیباف اصل به عنوان رئیس سازمان بورس اوراق بهادار انتخاب شد تا سکان این مرکز اقتصادی حساس را در دست بگیرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

 

ربیعی: در صورت تعطیلی دراز مدت، ۴ میلیون نفر بیکار می‌شوند

علی ربیعی: در حال حاضر نزدیک به ۳.۳ میلیون نفر از شاغلین رسمی کشور به طور مستقیم در معرض آسیب قرار گرفته‌اند. بیش از ۱.۵ میلیون کارگاه رسمی و غیررسمی دچار توقف فعالیت شدند. ۴ میلیون شاغل غیررسمی در کشور در معرض توقف یا کاهش فعالیت کاهش دستمزد و اخراج هستند. بیش از ۱۲ میلیون کارگر در بخش خدمات مشغول به کارند و آثار اولیه بیکاری در ۱۰ رسته‌ای که بلافاصله با شیوع بیماری دچار تعطیلی شدند هویداست. در ۳ ماه اول کاهش ۰.۴ درصدی رشد اقتصادی اتفاق می‌افتد؛ در صورت تداوم، آثار ثانویه آن می‌تواند میزان بیکاری را به طور فزاینده‌ای افزایش دهد. مطالعات نشان می‌دهد ایجاد اشتغال جدید در صنوف تولیدی کوچک و کارخانه‌های مقیاس پایین حداقل تا دو سال پس از تعطیلی امکان‌پذیر نیست. عملا طبق آمار‌های وزارت کار در صورت تعطیلی درازمدت و عدم مداخله در سیاست‌های بازار کار میزان بیکارشدگان به بیش از ۴ میلیون نفر خواهد رسید. این ۴ میلیون نفر شامل ۳.۳ میلیون شغل بیمه شده و حدود ۷۰۰ هزار شغل غیررسمی است که برای جبران دستمزد آن‌ها با حداکثر ۲ میلیون تومان در ماه برای ۳ ماه، به ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت نیاز خواهد بود. ایجاد اشتغال جدید در کشور در صنایع سرمایه‌بر و کاربر به طور متوسط بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش خدمات بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز خواهد داشت.
 

divider1

 
کرونا در بدن بیماران بهبودیافته فعال می شود ؟ + جزئیات

سازمان بهداشت جهانی با بیان احتمال فعال شدن دوباره کرونا اعلام کرد به دنبال گزارش‌هایی از مثبت شدن دوباره تست کرونای بیماران بهبود یافته است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

divider1

هیچ‌یک از مراجع مخالف قرنطینه قم نبودند

علی‌اشرف فتحی، پژوهشگر مسائل دینی و حوزه درباره تبیین نوع مواجهه مراجع تقلید با بحران کرونا افزود: در این مورد ما یک مرجع هم نداشتیم که با قرنطینه قم یا بستن حرم مخالفت کرده باشد. این نکته مغفول مانده است. چون مراجعِ متولی مرجعیت شیعه عموماً بالای ۹۰ سال هستند و حتی درس بسیاری از آنان به دلیل سن بالا تعطیل شده است. حتی توان فعالیت‌های عادی یک طلبه یا استاد را ندارند؛ همیشه هم همین‌طور بود.
 

divider1

 
 زمان واریز وام‌های کرونایی + جزئیات 

دست دست کردن مسئولان برای اعطای وام حمایت از اقشار آسیب دیده این روز‌ها مردم را سر درگم کرده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

divider1

لیدر اصلی ماجرای فرار از زندان سقز اعدام شد

دادستان سنندج گفت: حکم اعدام یکی از اشرار مشهور استان کردستان به جرم سرقت، اخاذی مسلحانه، شرارت، سلب امنیت مردم و به شهادت رساندن دو نفر از پرسنل ناجا اجرا شد. محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از دستگیری ۶۵ نفر از زندانیان فراری زندان سقز خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹ نفر از زندانیان فراری باقی مانده است که اقدامات برای دستگیری آن‌ها نیز در حال انجام است. وی در ادامه درباره حکم مصطفی سلیمی یکی از زندانیان فراری از زندان سقز که صبح امروز اجرا شده است، ادامه داد: حکم اعدام وی در سال ۸۳ در شعبه اول دادگاه انقلاب سقز صادر و در دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۶ اسفند ۸۳ تایید شده بود. جباری در رابطه با جرم این زندانی، افزود: جرم او سرقت مسلحانه، شرارت، ایجاد رعب و وحشت در چندین روستا از روستا‌های سقز، اخاذی مسلحانه و آزارو اذیت مردم و سلب امنیت و آرمش مردم بوده است. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان، تصریح کرد: همچنین در کنار همه این جرایم، زندانی مذکور در قتل عمدی و شهادت دو نفر از پرسنل حوزه فرماندهی انتظامی سقز در درگیری مسلحانه سال ۸۳ مشارکت داشته است. وی یادآور شد: این زندانی جز طراحان و لیدر‌های اصلی فرار از زندان سقز در مورخ ۸ فروردین ۹۹ بوده است. جباری خاطرنشان کرد: در فاصله محکومیت قطعی و اجرای حکم چندین مرحله قانونی طی شده است، پرونده وی بعد از محکومیت قطعی به حکم اعدام، در سه مرحله در کمیسیون عفو بررسی شد و شرایط قانونی برای عفو احراز نشد و رد شد؛ دو مرحله هم درخواست اعاده دادرسی مطرح شد که رد گردید.
 
 

divider1

پرداخت وام قرض الحسنه یک تا دو میلیونی به ۴ میلیون نفر + جزئیات 

رئیس کل بانک مرکزی از جزئیات جدید پرداخت وام یک تا دو میلیونی با کارمزد ۴ درصد به ۴ میلیون خانوار کم درآمد خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

divider1

گرمی هوا تضمینی برای شکست کرونا نیست

زالی، فرمانده ستاد عملیات ستاد مقابله با کرونا در تهران گفت: تضمینی وجود ندارد که شرایط متفاوت اقلیمی خصوصا گرم شدن هوا بتواند وضعیت بقای ویروس کرونا را متحول کند، بنابراین بیشتر از اینکه منتظر گرم شدن هوا باشیم باید بر نحوه مداخلات مدیریتی و رعایت صحیح اصول بهداشتی تمرکز کنیم. تعارض نظریه‌های درمانی و یا توصیه‌های پیشگیرانه موضوعی جهانی است و صرفا مربوط به متخصصان و کارشناسان کشور ما نیست و بسیاری از کشور‌های دنیا در ابعاد گوناگون کووید ۱۹ هنوز به وحدت رویه نرسیده اند. / ایرنا
 

divider1

 
طرح‌ ترافیک در پایتخت تا اطلاع ثانوی لغو شد 

محمدی از لغو اجرای طرح‌های ترافیکی در پایتخت تا اطلاع ثانوی خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

divider1

هشدار کرونایی درباره عواقب تردد بالا در خیابان‌های تهران

محمد کاظمی، با اشاره به اعلام رییس بهداشت جهانی مبنی بر پرهیز از عجله کشور‌ها در خروج از شرایط قرنطینه و بازگشت به شرایط عادی اظهار کرد: در هر امری باید به کار کارشناسی توجه کرده و نظر کارشناسان را اعمال کنیم، به نظر می‌رسد تصمیم دولت در این‌باره با آنچه که کارشناسان وزارت بهداشت و درمان مطرح می‌کنند مغایر است، برداشت من این است که موضوع قرنطینه یا محدودیت‌ها باید ادامه داشته باشد. اگر بتوان تدبیری اندیشید که در عین رعایت همه اصول بهداشتی و توصیه‌های ایمنی اصناف خرد کم و بیش اجازه فعالیت داشته باشند امر مطلوبی است. /ایسنا
 

divider1

 
جزئیات  اجرا پلکانی طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی  

رئیس جمهور گفت: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی مدلی کنترلی است که به صورت پلکانی بر اساس نظر وزارت بهداشت و درمان در حال اجرای آن هستیم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

divider1

 

درآمد روزانه شهرداری از طرح ترافیک چقدر است؟

مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه لغو طرح ترافیک در پایتخت باعث قفل شدگی معابر می‌شود، گفت: شهرداری روزانه یک‌و‌نیم میلیارد تومان از طرح ترافیک درآمد دارد. عمار سعیدیان‌فر، مدیر واحد ساماندهی محدوده‌ها و طرح‌های ترافیکی شهرداری تهران در گفتگو با فارس، درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت و انتقاد بسیاری از اعضای شورای شهر در این زمینه اظهار داشت: هفته گذشته که طرح ترافیک در پایتخت لغو شده بود بسیاری در شورای شهری‌ها درخواست اجرای آن را داشتند داشتند و اکنون که طرح به اجرا درآمده درخواست لغو آن را دارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied