شمانیوز
شما نیوز

شهردار مشهد تاکید کرد:

استمرار تعطیلی حمل ونقل عمومی مشهد تا عبور از وضعیت قرمز

شهردار مشهد گفت: تا زمانی که اطمینان حاصل نشود از وضعیت قرمزها عبور کرده‌ایم، حمل ونقل عمومی مشهد علی‌رغم هر گونه فشاری در سطح ملی تعطیل خواهد بود و البته معتقدیم تصمیم درستی گرفته‌ایم.

استمرار تعطیلی حمل ونقل عمومی مشهد تا عبور از وضعیت قرمز

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمنا، محمدرضا کلائی شامگاه شنبه ۲۳ فرودین ماه ۹۹ در برنامه تلویزیونی گفت و گوی ویژه خبری با موضوع «حمل و نقل عمومی دغدغه اصلی اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند»، اظهار کرد: از روزهای ابتدای شیوع ویروس کرونا ضدعفونی کردن معابر و وسایل حمل ونقل عمومی مشهد با رعایت استانداردهای لازم انجام شد.

 

وی افزود: با بحرانی تر شدن شرایط ۲۵ اسفندماه تصمیم گرفتیم با مصوبه شورای شهر اتوبوس‌های شرکت واحد و مترو را از چرخه فعالیت خارج و سیاست‌های سختگیرانه‌ای را به لحاظ فاصله‌گذاری اجتماعی لحاظ کنیم.

 

وی ادامه داد: از هنگامی که سرویس‌دهی ناوگان حمل نقل عمومی در شهر تعطیل شد، میزان بروز بیماری کاهش چشمگیری داشت.

 

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه اصل سلامت مردم است که باید حفظ شود، تصریح کرد: توجه به موضوع اقتصاد و راه اندازی کسب و کارها، با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به فعالیت ناوگان حمل ونقل عمومی در شهر حائز اهمیت است زیرا ۲۶ درصد اثرگذاری با حمل ونقل عمومی است، اما کل کسب و کارها ۲۳ درصد در شیوع ویروس کرونا نقش دارند.

 

وی تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، مشهد نخستین کلانشهر کشور در تعطیلی سرویس‌دهی ناوگان حمل ونقل عمومی بود و همچنان اتوبوس و مترو تعطیل است.

 

کلائی با تقدیر از همراهی و اعتماد مردم در اجرای تصمیمات مسئولان برای کاهش شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: تا زمانی که اطمینان حاصل نشود از وضعیت قرمز عبور کرده‌ایم، حمل ونقل عمومی مشهد علی‌رغم هر گونه فشاری در سطح ملی تعطیل خواهد بود و البته معتقدیم تصمیم درستی گرفته‌ایم.

 

وی با بیان اینکه اولویت تامین معیشت شهروندان و رونق اقتصاد و کسب و کار است، گفت: برخی محدودیت‌ها برداشته شده، اما حمل ونقل عمومی شهر(اتوبوس و مترو) همچنان فعال نخواهد بود و با توجه به اینکه تا پایان تابستان با شیوع ویروس کرونا درگیر هستیم، شهروندان باید استفاده از وسایل حمل ونقل فردی مثل دوچرخه و موتورهای برقی را مورد توجه قرار دهند و به عنوان مدیریت شهری وظیفه داریم تسهیلات لازم را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

 

شهردار مشهد افزود: در حال حاضر ناوگان تاکسیرانی مشهد فعال است و از آغاز شیوع کرونا در مشهد، آموزش‌های لازم و اجباری به رانندگان داده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • سید هاشم بهرامی

    ممنون آقای دکتر موافقیم