شمانیوز
شما نیوز

کرونا؛ جنگ فرهنگ ها!

یادداشت وارده/ توفیق علائی، نویسنده و روزنامه نگار

کرونا؛ جنگ فرهنگ ها!

امروز، فرهنگ غنی ایرانی، هچون مدرسه ای است که در حال آموزش الف بای اخلاق، تمدن، غیرت و... به جهان است.

 

آری، فرهنگ و تربیت در جامعه ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند و کشور عزیز ما بواسطه فرهنگ غنی خود، دارای شرایط مشخص تربیتی است که این شرایط تربیتی شامل ادبیات و هنر، آداب و رسوم، نوع آموزش، جغرافیا، آب و هوا و... است. 

 

باید بدانیم که شرایط تربیتی، از ما انسانی با ویژگی های خاص می‌ سازد. فرهنگ مکمل تربیت است و تربیت فرهنگ را می سازد. به همین دلیل است که در کشور عزیزمان مردم از نظر رفتاری و اخلاقی ویژگی های نزدیک به هم دارند. 

 

این مقدمه را عرض کردم، تا برسم به موضوع روز دنیای به ظاهر متمدن غرب، که از پشت نقاب تزویر، فرهنگ جمهوری اسلامی ایران را به چالش کشیده و با در اختیار داشتن رسانه های وابسته، نه تنها جمهوری اسلامی بلکه ملت ایران را تحقیر می کردند.

 

روزهای اول شیوع ویروس کرونا، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که، اگر مسئولین ایرانی با من تماس بگیرند حاضرم به ایران کمک کنم که مقام معظم رهبری حفظه الله با کنایه و اشاره به کشتی تایتانیک جواب دندان شکنی به او داد و شاهد بودیم که چند روز بعد وقتی ویروس کرونا به آمریکا و کشورهای غربی رسید، چه صحنه های عجیب و غریبی رقم خورد، از غارت فروشگاهها گرفته تا صف کشیدن برای خرید و تهیه اسلحه گرم.

 

اما در مقابل ملت عزیز و غیور ایران در عمل ثابت کردند که چه فرهنگ و اخلاق رفیعی دارند، و با حرکتی خود جوش و مردمی از تمامی اقشار، صحنه های به یاد ماندنی و اثرگذاری را به نمایش گذاشتند، از تشکیل گروه های ضد عفونی کننده تا دوخت و دوز ماسک و لباس های پزشکی... 

 

آری، این است فرهنگ اصیل ملت ایران، که با وجود مشکلات اقتصادی، اجتماعی ناشی از تحریم های ظالمانه و... باز هم ملت غیور جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا پای جمهوری اسلامی و یکدیگر ایستاده‌اند. 

 

حالا امروز بنده به آقای ترامپ می گویم، آقای ترامپ اگر نیاز به کمک دارید، فقط کافیه با مقام معظم رهبری حفظه الله تماس بگیرید و درخواست کمک کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied