شمانیوز
شما نیوز

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) و بارش باران در بیشتر مناطق خبر داد.

بارش باران در بیشتر مناطق کشور

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا:  مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز جمعه (۲۹ فروردین‌ماه) و بارش باران در بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: با تقویت و گسترش سامانه بارشی فعال در کشور طی امروز (۲۸ فروردین‌ماه) در استان‌های هرمزگان، بوشهر، فارس، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از اصفهان، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در دامنه‌های شمالی البرز نیز بارش پراکنده دور از انتظار نیست، تصریح کرد: فردا (۲۹ فروردین‌ماه)، با نفوذ سامانه دیگری از غرب، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و وقوع تگرگ به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در استان‌های واقع در زاگرس و دامنه‌های جنوبی البرز رخ می‌دهد که شدت بارش در مرکز و غرب اصفهان، غرب یزد، شمال کرمان و بخش‌هایی از استان مرکزی است.

ضیاییان ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه (۳۰ فروردین‌ماه تا یکم اردیبهشت‌ماه) به ویژه در ساعات بعدازظهر در بیشتر مناطق کشور افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امروز (۲۸ فروردین‌ماه) تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس و طی امشب و فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: شرق دریای عمان نیز طی ۵ روز آینده مواج خواهد بود. همچنین از روز شنبه (۳۰ فروردین‌ماه) برای بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز گفت: آسمان تهران فردا (۲۹ فروردین‌ماه) ابری، در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و روز شنبه (۳۰ فروردین‌ماه) نیز ابری در بعضی ساعات وزش باد همراه با رگبار و رعد و برق با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied