شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 6 اردیبهشت

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 6 اردیبهشت

مشکلات «شاد» حاجی میرزایی را به مجلس کشاند

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از حضور وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون برای بررسی مشکلات سامانه "شاد" خبر داد و گفت: قرار است آقای حاجی‌میرزایی در جلسه هفته آینده کمیسیون آموزش حضور یابد. جبار کوچکی‌نژاد نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم با اشاره به مشکلات موجود در سامانه "شاد" (شبکه مجازی دانش‌آموزان)، گفت: طی بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده که سامانه "شاد" که وزارت آموزش و پرورش برای آموزش دانش‌آموزان در ایام بحران کرونا طراحی کرده دارای مشکلات اساسی است که باید برطرف شود. وی با بیان اینکه سامانه "شاد" در این مدت کوتاه نتوانسته نیاز‌ها و دغدغه‌های دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء دانش‌آموزان را برطرف کند، اظهار داشت: قرار بود این سامانه به بهبود وضعیت آموزشی دانش‌آموزان در شرایط بحران کرونا کمک کند تا در این شرایط از تحصیل عقب نمانند، اما خودش به معضل تبدیل شده است. نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد: در اغلب شهر و روستا‌های دورافتاده کشور با مشکل نبود زیرساخت‌های مطلوب اینترنت روبه‌رو هستیم که باید برای آن در جهت بهره‌گیری سامانه "شاد" چاره‌ای اندیشیده شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

خبر خوش برای هواداران استقلال 

باشگاه استقلال برای یک فصل دارای زمین تمرین اختصاصی شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

کیم جونگ اون احتمالا پیونگ یانگ را ترک کرده است

برخی منابع خبری مدعی شدند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی احتمالا پایتخت را به مقصد نامعلومی در شرق کشور ترک کرده است. بنا بر این گزارش‌ها، ممکن است که رهبر کره شمالی هفته جاری دوباره در انظار عمومی ظاهر شود./ ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

 

مهم‌ترین عامل پیشگیری از ابتلا به کرونا + جزئیات

رعایت نکات بهداشتی تاثیر زیادی در جلوگیری از ابتلا به کرونا دارد، اما شست و شوی مداوم دست‌ها مهم‌تر از سایر موارد است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

علی خطیر: وکیلم پیگیر شکایت از دورهمی است

علی خطیر که از صحبت های علیرضا حقیقی درباره درگیری این دو در برنامه دورهمی از این موضوع ناراحت شده بود قصد دارد تا بار دیگر و این بار نه فقط درباره حقیقی که علیه برنامه دورهمی نیز شکایت کند. او در این رابطه به "ورزش سه" گفت:" راستش وکیلم پیگیر طرح شکایت از برنامه دورهمی است و شاید شکایتی هم درمورد حقیقی تنظیم کند.” علیرضا حقیقی و علی خطیر در اسفند ماه سال 97 در مجموعه ورزشی انقلاب باهم درگیری پیدا کردند که در نهایت دادگاه دروازه بان سابق پرسپولیس را به پرداخت دیه محکوم کرد هرچند این حکم با اعتراض حقیقی به دادگاه تجدید نظر رفت. حقیقی که در برنامه هفته گذشته دورهمی میهمان دورهمی بود در پاسخ به حرف های مهران مدیری درباره این درگیری حرف هایی زد که دوباره این پرونده قدیمی بازشد.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

اتهام زنی  وزارت خارجه آمریکا به ایران + جزئیات

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی ادعایی، بدون اشاره به حضور تجاوزکارانه ناوگان دریایی این کشور در خلیج فارس، ایران را به ایجاد مزاحمت‌های دریایی متهم کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

گوهر خیراندیش: مهم نیست که من ممنوع‌الکار شوم یا نشوم

حواشی فراوانی که درباره پخش شدن یا نشدن سریال «زیرخاکی» پیش آمد، گوهر خیراندیش را به واکنش واداشت. گوهر خیراندیش در اینستاگرام نوشت: سلام عزیزانم ...خوشحالم که مسئولان ذیربط با درایت و هوشمندی به حاشیه ها اهمیت ندادند و سریال «زیر خاکی» پس از ماه‌ها تلاش باحضور ١٥٠ نفر عوامل زحمت کش و هنرمند در این شبها بروی انتن می‌رود. بیاییم همگی همت و توان خود را صرف برداشتن باری از دوش و جان و روان مردمی کنیم که در این روزهای بحرانی و پرمشکل نیاز به کمک و همدلی و تقویت روحیه دارند. امیدوارم این سریال بتواند در چنین روزهای متلاطمی در مردم اندکی شوق ، شادی و امید ایجاد کند و من هم سهمی در ایجاد این احساسات مثبت داشته باشم. به جای حاشیه‌سازی بیاییم همه همین را برای جامعه نیازمندمان آرزو کنیم. مهم نیست که من ممنوع‌الکار شوم یا نشوم. و چه خوب است که نسبت به کسانی که با ناآگاهی و بدون عاقبت اندیشی با انتشار عکس و فیلم به حریم خصوصی دیگران تجاوز می‌کنند واکنش نشان داده و آنها را محکوم کنیم.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

جزئیات سن بازنشستگی در سال ۹۹

بازنشستگی از نظر سن و سابقه در حال حاضر برای مردان و زنان شرایطی دارد که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

آیا کرونا از دود سیگار افراد مبتلا به سایرین منتقل می‌شود؟

موسسه ملی تحقیقات سلامت و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هنگام مصرف دخانیاتی مانند سیگار و قلیان، تعداد زیادی ذرات معلق در هوا تولید می شود که ممکن است در صورت مبتلا بودن فرد مصرف کننده به کرونا، این ویروس در هوا منتشر و بیماری به اطرافیان منتقل شود. گفته می شود که ویروس کرونا از طریق این قطرات ریز در هوا حدود سه ساعت حالت عفونی خود را حفظ می کند./ ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

 

استفاده از ماسک در مترو اجباری شد

علیخانی جزئیات مصوبه شیوه نامه استفاده از مترو دراجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی را تشریح کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

نه مجلس یازدهم کار مهمی خواهد کرد، نه رئیسش تاثیری خواهد داشت

مصطفی هاشمی‌طبا در روزنامه اعتماد نوشت: برآیند انتخابات اخیر و مجلس آتی که از خرداد ماه شکل می‌گیرد، نشان می‌دهد که اگرچه مجلس شورای اسلامی جایگاه مهمی در مناسبات کشور دارد اما از این مجلس نباید انتظار اقداماتی ویژه و منحصر به فرد داشت. همین تحلیل از اقدامات آتی مجلس یازدهم باعث می‌شود که جایگاه ریاست آن نیز چندان که باید و شاید همچون دوره‌های پیشین از اهمیت بسزایی برخوردار نباشد.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

نحوه برگزاری امتحانات پایان سال + جزئیات

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح جزئیات و نحوه برگزاری امتحانات پایان سال؛ در پاسخ به اینکه آیا آخر سال آزمون اینترنتی گرفته خواهدشد یا خیر؟ گفت: خیر، آزمون اینترنتی هماهنگ گرفته نخواهد شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

کنایه شمخانی به اروپا و انتقاد تُند و تیز از امریکا

دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول عنوان کرد: دولت‌های ثالث دو تعهد دارند، قطع همکاری با دولت ناقض و اقدام برای رفع وضعیت غیرقانونی. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز (شنبه) در توئیتی با اشاره به مخالفت آمریکا با درخواست اعطای وام ایران از صندوق بین‌المللی پول نوشت: «مخالفت آمریکا با درخواست وام ایران از صندوق بین‌المللی پول نقض «قاعده آمره حق بر سلامتی» است. دولت‌های ثالث دو تعهد دارند، قطع همکاری با دولت ناقض و اقدام برای رفع وضعیت غیرقانونی.»وی افزود: «اروپا، چون همیشه ابراز تاسف کرد.» علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ۱۷ فروردین ماه نیز در صفحه توئیترش نوشت: «تحریم اقلام بهداشتی٬ اقدامی غیرقانونی و ضد حقوق بشری و نماد دشمنی آشکار ترامپ با ملت ایران است.» وی افزود: «مخالفت آمریکا با اعطای تسهیلات درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای تامین اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا٬ مصداق واقعی جنایت علیه بشریت است.» شمخانی همچنین هشتگ «ترامپ خطرناک‌تر از کروناست» را نیز در این توئیت استفاده کرده است.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

دلیل سقوط هواپیمای پلیس در سلمانشهر + جزئیات

یک فروند هواپیمای آموزشی نیروی انتظامی با 2 سرنشین در منطقه تیلاکنار سلمانشهر در غرب استان مازندران سقوط کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

صفحه تتلو در اینستاگرام حذف شد

صفحه اینستاگرام امیرحسین مقصودلو، معروف به تتلو، خواننده ایرانی ساکن ترکیه بسته شد. او و برخی هوادارانش با فراخوانی اینستاگرامی دنبال جذب "دختر‌های ۱۵ تا ۲۰ ساله ساکن ترکیه" بودند تا به "حرم‌سرای" تتلو وارد شوند. جمعی از خبرنگاران، حقوق‌دانان و فعالان حقوق کودکان با اطلاع‌رسانی در این‌باره از اینستاگرام خواستند صفحه تتلو را ببندد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • علی طالبی

    خیلی خوشحال شدم که این که خانم مهین ترابی ازدواج کرد