شمانیوز
شما نیوز

اسماعیلی در گفتگو با شمانیوز:

مجلس یازدهم طرح رتبه‌بندی معلمان را قطعاً اصلاح خواهد کرد/ منزلت معلمان تضعیف شده است

منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم به اصلاح طرح رتبه‌بندی معلمان ورود پیدا خواهد کرد.

مجلس یازدهم طرح رتبه‌بندی معلمان را قطعاً اصلاح خواهد کرد/ منزلت معلمان تضعیف شده است

مهدی اسماعیلی، منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجلس یازدهم توجه به آموزش و پرورش خواهد بود؛ چون آموزش و پرورش زیرساخت توسعه و ترقی هر کشوری محسوب می‌شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس یازدهم با درک این رویکرد قطعاً به دنبال ارتقای شأن و منزلت معلمان و فرهنگیان خواهند بود.

 

معاون سابق آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضعف‌های موجود در طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: کسانی که در طراحی و اجرای این طرح دخیل بودند، اذعان کرده‌اند که کم‌وکاستی‌های فراوانی در اجرای رتبه‌بندی وجود دارد؛ لذا این طرح علی‌رغم اینکه می‌توانست گامی روبه جلو محسوب شود، نتوانست رضایت اکثریت فرهنگیان را کسب کند؛ لذا در مجلس یازدهم حتماً این طرح اصلاح می‌شود.

 

اسماعیلی یادآور شد: کسانی که طرح رتبه‌بندی معلمان را طراحی و اجرا کرده‌اند، احتمالآً اطلاعات کافی و کاملی از تمام مشکلات فرهنگیان نداشتند و فقط در خصوص بخش کوچکی از این مشکلات مطلع بودند و می‌خواستند به صورت تسکینی برخی اقدامات را برای تسکین مشکلات معلمان انجام دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه منزلت معلمان در طول ادوار گذشته تضعیف شده است و باید تلاش کرد تا این منزلت از دست رفته به فرهنگیان و معلمان ما بازگردد.

 

منتخب مردم میانه در مجلس یازدهم با بیان اینکه با مبلغ ناچیز نمی‌توان رضایت معلمان را کسب کرد، گفت: متأسفانه از گذشته برخی از مسئولان معلمان را مصرف‌کنندگان بزرگ می‌دانستند؛ در صورتی که معلم مصرف‌کننده نیست، بلکه یک مولد بزرگ اقتصادی محسوب می‌شود.

 

اسماعیلی با انتقاد از نبود زیرساخت‌های مناسب آموزش مجازی در ایام شیوع کرونا خاطرنشان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های آموزش مجازی مناسب برای معلمان آماده نشده است؛ لذا تا زمانی که زیرساخت فراهم نباشد، نرم‌افزارهای شاد کارایی لازم را نخواهند داشت و اجبار معلمان به استفاده از این نرم‌افزار پر از ضعف و کاستی، نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه بر مشکلات هم خواهد افزود؛ بنابراین به صلاح نیست معلمان را مجبور به استفاده از این نرم‌افزار کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • فرهنگی

    بعد ازسه چهارماه که ازمحلس گذشت حرف خودرا پس میگیری ومیگی وضعیت کشور اجازه افزایش حقوق رانمیدهد فعلا ازهیچ خبرنداری