شمانیوز
شما نیوز

دهقانی در گفتگو با شمانیوز:

10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پاسخگویی به مطالبات معلمان نیاز است/ دولت نباید آموزش و پرورش را یک نهاد خدماتی بداند

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم گفت: : بیش از 10 هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز است تا مطالبات مالی معلمان تأمین شود

10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای پاسخگویی به مطالبات معلمان نیاز است/ دولت نباید آموزش و پرورش را یک نهاد خدماتی بداند

الهویردی دهقانی، منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با اشاره به ضعف‌های موجود در طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: بحث افزایش حقوق و معیشت فرهنگیان به یک معظلی تبدیل شده که دهه‌هاست حل نشده است و به نظر من این مشکل به این راحتی‌ها قابل رفع نیست.

وی افزود: در اصل 75 قانون اساسی آمده اگر قرار است طرحی به مجلس آورده شود باید منابع و هزینه‌هایی که موجب بار مالی برای دولت می‌شود، مورد پیش‌بینی قرار گیرد تا از تصویب آن طرح جلوگیری شود.

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم یادآور شد: بیش از 10 هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز است تا مطالبات مالی معلمان تأمین شود که متأسفانه این مبلغ کلان قابل تأمین نیست.

دهقانی با بیان اینکه با شعار مشکل معلمان حل نمی‌شود، عنوان کرد: باید با جامعه فرهنگی و معلمان گفتگوی صادقانه داشت، ولی در خصوص معیشت معلمان هرگز با صداقت با آنها صحبت نشده و فقط به بیان برخی شعارها محدود شده است.

وی با اشاره به این مطلب که مشکل معیشتی معلمان با 200 هزار تومان یا 500 هزار تومان حل نمی‌شود، گفت: متأسفانه حقوق فرهنگیان بسیار پایین‌تر از حقوق سایر کارکنان دولت است. کارمندان سایر ادارات دولتی تحت عناوین مختلف و با توجه به منابع درآمدی آن اداره حقوق و مزایایی بسیار بیشتر از معلمان دریافت می‌کنند، ولی معلمان از این مزایا محروم هستند.

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم با بیان این مطلب که متأسفانه دولت معلمان و پرسنل آموزش و پرورش را به خاطر ازدیادشان جزء نیروهای خدماتی به حساب می‌آورد، یادآور شد: اما آموزش و پرورش یک نهاد زیرساختی است و باید نگرش‌ها به این نهاد علمی و آموزشی تغییر کند، ولی تا زمانی که این نگاه تغییر نکند مشکلات معلمان حل و فصل نخواهد شد.

دهقانی بیان کرد: آموزش و پرورش به خاطر اصول قانون اساسی نمی‌تواند کسب درآمد کند؛ چون قانون اساسی بیان کرده باید تا مقطع دیپلم آموزش و پرورش رایگان باشد، ولی اگر این قانون نبود قطعاً دست این نهاد برای بهبود وضعیت اقتصادی خود باز بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied