شمانیوز
شما نیوز

جزئیات کلاهبرداری میلیاردی از کاربران فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس فتا این استان با دستگیری یک مجرم سایبری، کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از کاربران فضای مجازی را کشف کردند.

جزئیات کلاهبرداری میلیاردی از کاربران فضای مجازی

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: فرمانده انتظامی استان گفت: ماموران پلیس فتا این استان با دستگیری یک مجرم سایبری، کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از کاربران فضای مجازی را کشف کردند.

سردار عبدالله حسنی عصر پنجشنبه به خبرنگاران در سمنان اظهار داشت که در پی دریافت یک فقره پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری به روش خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای مجازی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: مهندسان سایبری پلیس و تیم‌های رصد و پایش فتا در بررسی‌های تخصصی خود رد پای فردی را به دست آوردند که با راه‌اندازی وب‌سایتی در فضای مجازی با وعده فروش دستگاه ماینر، سکه و بیت کویین از کاربران مبالغ هنگفتی را دریافت می‌کرد.

حسنی به جمع‌آوری و تحلیل داده‌های به‌دست‌آمده، انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی ماموران پلیس فتا اشاره و بیان کرد: مرحله بعدی عملیات ماموران انتظامی، مدیر این سایت متخلف را شناسایی و پس از مسدودکردن حساب‌های مالی، متهم دستگیر شد.

به گفته این مقام انتظامی، متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به کلاهبرداری ۱۰ میلیارد ریالی از شهروندان اعتراف کرد.

وی از کاربران خواست تا به تبلیغ اغواکننده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجه نکنند چرا که بیشتر این موارد غیرقانونی است.

حسنی با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این نوع کسب و کار، کلاهبرداری است، به مجرمان سایبری هشدار داد که پلیس فتا به فضای مجازی اشراف کامل دارد و اجازه سو استفاده به این افراد را نخواهد داد.

فرمانده انتظامی استان سمنان تاکید کرد: کاربران نیز باید به هشدارها و توصیه‌های پلیس توجه کنند تا گرفتار این‌گونه مجرمان نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied