شمانیوز
شما نیوز

احتمال طغیان مجدد ویروس کرونا وجود دارد

حریرچی گفت: احتمال طغیان مجدد ویروس کرونا در ایران و کشور‌های دیگر وجود دارد و پیروزی ما در این زمینه شکننده است.

احتمال طغیان مجدد ویروس کرونا وجود دارد

به گزارش شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران: ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت امشب ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر به بررسی موضوع هشدار دوباره شکننده بودن روند نزولی ابتلا به کرونا پرداخت.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه با توجه به تحریم‌های ناجوانمردانه و مشکلات اقتصادی، در کنترل بیماری وضعیت خوبی داریم، افزود: احتمال طغیان مجدد ویروس کرونا در ایران و کشور‌های دیگر وجود دارد و پیروزی ما در این زمینه شکننده است.

او گفت: از هفته دوم فروردین شاهد روند نزولی در تعداد بستری و تعداد مرگ و میر بودیم و این امر برخلاف پیش‌بینی‌های کشور‌های خارجی و حتی در داخل کشور بود، اما به لطف خدا الان وضعیت خوبی نسبت به سایر کشور‌ها داریم.

حریرچی با اشاره به اینکه اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم‌های ناجوانمردانه است عنوان کرد: تا خردادماه و تا تابستان روند نزولی را خواهیم داشت، اما این موضوع به این معنا نیست که برخی از استان‌ها پیک‌های موردی را نداشته باشند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ممکن است کشور‌های مختلف پیک‌هایی را تا زمان کشف واکسن داشته باشند، گفت: این دستاورد‌ها ثابت نیست، مردم به‌خوبی توانستند حماسه آفرینی کنند لذا مهمترین عامل منفرد همکاری مردم است.

او با اظهار کرد: مردم و کسبه همکاری‌های خوبی را در رعایت پروتکل‌ها داشتند به طوری که ۸۳% کسبه‌های پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند.

تشکر معاون کل وزارت بهداشت از مردم و اصناف

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در روز‌های نهم و دهم فروردین که اوج بیماری بود، روند نزولی تا هفته اول اردیبهشت در موارد ابتلای قطعی کاهش پیدا کرد و موارد فوتی هم سیر نزولی داشت، افزود: از مردم و اصناف، به خاطر رعایت اصول و توصیه‌های بهداشتی تشکر می‌کنم.

حریرچی یادآوری کرد: همکاری مردم با وزارت بهداشت موجب شد که مغرضان در پیش بینی هایشان اشتباه کنند و جامعه در درگیری با بیماری شرایط بهتری داشته باشد، مردم همچنان باید اصول و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، زیرا این دستاورد‌ها شکننده است.

نباید به دستاورد‌ها دل خوش کنیم

او با اشاره به اینکه با همکاری مردم و هوشیاری مسئولین وزارت بهداشت توانستیم دستاورد‌های خوبی داشته باشیم، بیان کرد: پزشکان و پرستاران ما در دنیا بی نظیر هستند لذا جای تشکر و قدردانی از آن‌ها وجود دارد، بنده در مقابل پرستاران و پزشکان سر تعظیم فرود می‌آورم.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به شبکه گسترده بهداشت و درمان کشور تصریح کرد: در هفته اول اسفند پیش بینی شده بود که تعداد موارد بستری به ۹۶۶ هزار مورد برسد، باید به تجربه سنگاپور و ژاپن توجه کنیم و نباید به دستاورد‌ها دل خوش کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied