شمانیوز
شما نیوز

هشدار | طغیان دوباره کرونا در راه است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص اینکه روند افزایشی تعداد بیماران در چند روز اخیر می‌تواند،‌ نگران کننده باشد، گفت: هرچند تغییرات دو یا سه روز برای قضاوت زود است، اما نگرانی در مورد دور جدید شیوع احتمالی بیماری در کشور همچنان پابرجاست.

هشدار | طغیان دوباره کرونا در راه است

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص اینکه روند افزایشی تعداد بیماران در چند روز اخیر می‌تواند،‌ نگران کننده باشد، گفت: هرچند تغییرات دو یا سه روز برای قضاوت زود است، اما نگرانی در مورد دور جدید شیوع احتمالی بیماری در کشور همچنان پابرجاست.

دکتر مسعود یونسیان اظهار داشت: اگرچه باید هوشیار باشیم و هرگونه افزایش را رصد کنیم، اما صرفا نگاه به تعداد موارد تست مثبت در سطح ملی برای تصمیم گیری کافی نیست و باید اولا در سطح استان ها ببینیم اوضاع چگونه است و ثانیا تعداد مراجعات و تعداد موارد بالینی (مشکوک) را هم به دقت رصد کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا سیر صعودی بیماری در روزهای اخیر مربوط به رهگیری بیشتر است یا نشان دهنده موج دوم است، گفت: اطلاعات کافی در این زمینه ندارم. مسئولان ستاد کشوری با عنایت به روند تعداد تست هایی که انجام می شود، بهتر می توانند در این زمینه قضاوت کنند.

یونسیان در پاسخ به این سوال که طرح تقسیم بندی کشور به مناطق سفید، زرد و قرمز را چگونه ارزیابی می کنید نیز اظهار داشت: به نظرم در نهایت اجرای چنین الگوهایی اجتناب ناپذیر است، فقط موضوع بر سر زمان اجرای این الگوهاست چراکه اینگونه طرح ها باید در زمان مناسب اجرایی شوند.

متخصص اپیدمیولوژی ادامه داد: تا زمانی که همه موارد مثبت اعم از سرپایی و بستری را جداسازی موثر نکنیم و همچنین افراد مبتلا را به طور کامل شناسایی نکنیم و قرنطینه سازی مناسب انجام ندهیم، هرگونه کاهش محدودیت ها می تواند خطرناک باشد.

این اپیدمیولوژیست ادامه داد: در نهایت، من از منطق انتخاب این مناطق و نسبت های مورد اشاره در این زمینه و همچنین تقسیم بندی مناطق اطلاع دقیق ندارم، اما امیدوارم این کار سبب شیوع بیشتری بیماری نشود.

یونسیان در پاسخ به این سوال که طرح فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: توصیه کلی کارشناسان برای فاصله گذاری، همین است که الگوی واحدی با شدت یکسان برای همه گروه ها ممکن است لازم نباشد، خواه اسم آن را هوشمند بگذاریم یا هدفمند یا هر اسم دیگر.

وی تاکید کرد: باید افراد حساس (از نظر احتمال و شدت ابتلا)، گروه هایی که مواجهه بیشتری دارند و مناطقی را که احتمال ابتلا بیشتر است، به دقت شناسایی کرد و محدودیت های شدیدتری برای آنها در نظر گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied