شمانیوز
شما نیوز

حضور دانش آموزان اصفهانی در مدارس اختیاری است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان گفت: مراسم شب‌های قدر در فضای باز مساجد برگزار می‌شود و مومنان باید یک متر از هم فاصله داشته باشند.

حضور دانش آموزان اصفهانی در مدارس اختیاری است

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا: حجت الله غلامی شامگاه (سه شنبه-۲۳ اردیبهشت) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز سی چهارمین جلسه ستاد کرونا برگزار شد و در رابطه با برگزاری لیالی قدر پیشنهاد‌های متفاوتی ارائه شد، اما در نهایت مصوب شد مراسم شب‌های قدر در فضای باز مساجد برگزار شود و مومنان یک متر از هم فاصله داشته باشند، اما در صورتی که مساجد فضای باز نداشته باشند مراسم داخل شبستان‌ها با یک چهارم ظرفیت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مدت زمان مراسم شب‌های قدر ۲ ساعت و از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد خواهد بود، افزود: مساجد حتما باید از سیستم تهویه مناسب برخوردار باشند و مسائل بهداشتی را رعایت کنند. افراد مسن و کسانی که بیماری‌های خاص دارند در این مراسم شرکت نکنند و از هرگونه پذیرایی باید خودداری شود. تمام کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند حتما باید ماسک داشته باشند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان، گفت: نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در رابطه با شب‌های قدر با سازمان بسیج است.

غلامی ادامه داد: تمام مدارس از ۲۷ اردیبهشت بازگشایی می‌شود و حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است و کسانی که اشکال درسی دارند به مدرسه و معلم خود مراجعه می‌کنند. بازگشایی مدارس برای رفع اشکال خواهد بود و برای اینکه نگرانی تحصیلی والدین مرتفع شود این بازگشایی انجام می‌شود و بدون شک هیچ تجمعی در مدارس شکل نمی‌گیرد، ۲۷ خرداد هم امتحانات پایان سال برگزار می‌شود.

وی در خصوص بازگشایی موزه‌ها و مکان‌های تاریخی گفت: امروز مصوب شد که این مکان‌ها باز شوند و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می‌توانند فعالیتشان را آغاز کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان، ادامه داد: در خصوص بازگشایی دهکده تفریحی زاینده رود مصوب شد صرفا صاحبان ویلا‌ها مجاز به استفاده از ویلا‌های خود هستند. همچنین آرایشگاه‌های مردانه و زنانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

غلامی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها مردم بیش از ۷۸ درصد پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و در استان اصفهان فقط موارد تخلف دیده می‌شود به همین دلیل این احساس به وجود می‌آید که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص برگزاری مراسم روز قدس، گفت: هنوز فرصت زیادی تا روز قدس داریم به همین دلیل بهتر می‌توانیم در این خصوص تصمیم گیری کنیم، اما مراسم روز قدس مانند هر سال برگزار نخواهد شد و در خصوص مراسم روز قدس و عید فطر در جلسه بعدی ستاد مقابله با کرونا تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا در اصفهان با بیان اینکه وضعیت کلان شهر اصفهان همچنان در وضعیت قرمز است، گفت: بر اساس آخرین گزارش بهداشت و درمان هنوز تخت‌های خالی زیادی داریم و شهر‌های وضعیت سفید به تعداد محدود و دور از مرکز استان هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied