شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 24 اردیبهشت

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز چهارشنبه 24 اردیبهشت
ممنوعیت مبارزه با ورزشکاران اسرائیلی قانون شد

نمایندگان مجلس، دو فوریت طرح ۱۴ ماده‌ای را تصویب کردند که بر اساس آن برگزاری هرگونه رقابت ورزشی اعم از رسمی یا تدارکاتی میان ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران با حریفان رژیم صهیونیستی ممنوع خواهد بود. هریک از فدراسیون‌ها، موظفند با بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی و برقراری ارتباط اصولی با مجامع بین‌المللی، اقدامات لازم را برای جلوگیری از هرگونه مجازات و محرومیت‌های احتمالی ورزش اتخاذ کنند.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

شهید حادثه تلخ ناوچه کنارک، در روز تولدش به شهادت رسید

یکی از شهدای حادثه ناوچه کنارک در همان روز وقوع این حادثه به شهادت رسید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

مطهری: اگربه شورای نگهبان می‌گفتم «هرچه شما می‌فرمایید»، تأیید صلاحیت می‌شدم

علی مطهری در واکنش به مصاحبه عباسعلی کدخدایی با روزنامه شرق توضیحاتی برای این روزنامه فرستاده که در بخشی از آن آمده است: «این موضوع را برای اولین‌بار است که می‌شنوم. موضوع خبرنگاران اصلا به من گفته نشد که می‌توانید خبرنگار به داخل جلسه ببرید. فقط زمان خروج، یک نفر به من گفت: می‌توانید با خبرنگار مصاحبه کنید. من ملاحظه شورای نگهبان را کردم. اگر به خبرنگار می‌گفتم به این دلایل مرا ردصلاحیت کرده‌اند، به ضرر شورای نگهبان تمام می‌شد و شاید اصلا منتشر نمی‌کردند. البته این را بدانید که اگر من به آن عضو حقوق‌دان می‌گفتم که درست می‌فرمایید، اظهارنظر‌های من غلط بوده، هرچه شما می‌فرمایید، تأیید صلاحیت می‌شدم، ولی من برای اینکه این رویه تثبیت نشود، برخورد تندی با او کردم، در پاسخ به حرف‌های او که می‌گفت: شما این را گفته‌اید، باید این‌طور بگویید، خطاب به او گفتم: متأسفم که شما با این طرز فکر عضو شورای نگهبان هستید. حیف خون شهید مطهری که به زمین ریخت و امروز من باید این حرف‌ها را از شما بشنوم بعد بلند شدم و از جلسه بیرون آمدم».

z1og_fefdjnd3y7qv

دستگیری عاملان تیراندازی در آبادان

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: سه نفر از عوامل تیراندازی کوی ذوالفقاری آبادان که در آیین چهلم یک متوفی رخ داد؛ شناسایی و دستگیر شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

واعظی نقش مشایی را در دولت دارد

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو به «نامه نیوز» گفت: «توجه داشته باشید که قضاوت فعلی از نقش آفرینی واعظی در دولت ناشی از اخبار جسته و گریخته و غیررسمی است. در زمان احمدی نژاد هم بر اساس گفته‌ها، برداشت‌ها و اخبار پنهانی گفته می‌شد که مشایی چه نقشی در دولت دارد. اکنون هم بر اساس آنچه جسته، گریخته می‌شنویم، نقش واعظی، نوبخت و با فاصله، نقش نهاوندیان بسیار پررنگ است. این‌ها نقش مهمی در تصیمات دولت و شخص رئیس جمهور دارند». وی افزود: «البته در دولت‌های قبلی هم این مسائل بود، در دولت احمدی نژاد هم مشایی و بقایی بودند. در دولت آقای خاتمی هم برخی افراد بودند البته با درصد کمتری چنین نقشی را ایفا می‌کردند. مثلا علی آقای خاتمی اخوی ایشان. در دولت آقای هاشمی هم اگرچه ایشان جایگاه بالایی از نظر تصمیم گیری داشتند، افرادی مثل این بودند. در واقع در همه دولت‌ها افرادی بوده‌اند که بسیار مورد اعتماد رئیس جمهور بوده و در تصمیم سازی‌ها دخالت داشتند. حالا در دولت‌هایی مثل این دولت و دولت احمدی‌نژاد پررنگ‌تر بوده و در برخی دولت‌ها کم‌رنگ‌تر بوده است».

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر خوش برای مستاجران + جزئیات

معاون وزیر راه با بیان این‌که مطابق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مستاجران می‌توانند تا پایان خرداد واحد مسکونی را تخلیه نکنند، گفت:‌قوه قضاییه نیز حکم تخلیه را صادر نخواهد کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

محسن هاشمی نمی‌تواند با استفاده از نام پدرش رئیس‌جمهور شود

حسن بیادی درباره میزان رأی آور بودن نام مرحوم هاشمی رفسنجانی برای فرزندش در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مرحوم آقای هاشمی، چون همه اعتبارش را برای رأی آوری حسن روحانی گذاشت و به دنبال آن جامعه عملکرد دولت آقای روحانی را ناموفق قلمداد می‌کند بنابراین آقای محسن هاشمی گرچه فرد لایقی است، اما نمی‌تواند با استفاده از نام پدر مرحومش رئیس جمهور شود. وی با اشاره به ضعیف شدن جریان اصلاحات افزود: فقط پول و شهرت برای کاندیداتوری کافی نیست، بلکه برای رأی آوری باید یک جریان سیاسی قوی و مردمی پشت سر یک نامزد قرار گیرد. دبیرکل جمعیت آبادگران جوان صحبت درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را زودهنگام خواند و تأکید کرد: اگر همین فردا انتخابات برگزار شود و احمدی نژاد و قالیباف نیز تأیید صلاحیت شوند، معتقدم نامزد‌های دیگر برای ادامه رقابت کارشان به مشکل می‌خورند و باید یک فکری اساسی بکنند.

z1og_fefdjnd3y7qv

وعده سرپرست تازه وزارت صمت درباره خودرو

سرپرست وزارت صمت گفت: تا قبل از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت و اقداماتی که در این زمینه انجام می‌شود اثرگذار خواهد بود و روش فروش فوق‌العاده را در ایام عید فطر عملی می‌کنیم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

میرسلیم با وزرای احمدی‌نژاد به توافق رسید

علی خضریان نماینده تهران در مجلس یازدهم در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «‌به برکت ‎ماه رمضان در ‎جلسه وفاق امروز که با حضور جمعی از منتخبان ‎مجلس یازدهم برگزار شد، با توافق میان آقایان سیدمصطفی میرسلیم، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی نیکزاد و سیدشمس‌الدین حسینی کمیته‌ای ۷نفره با سازوکار مشخص جهت کمک به ‎وحدت جریان انقلاب برای ریاست مجلس آینده تشکیل شد.» وی همچنین با اشاره به اینکه افراد نام‌برده شده عضو این کمیته نیستند، اما سازوکار آن را پذیرفته‌اند، تاکید کرد: «‎از جناب قالیباف نیز جهت حضور در این پروسه دعوت شده بود تا براساس سنجش شاخص‌ها و ارایه برنامه و نقد و بررسی آن و در نهایت توافق بر روی نحوه کمک به وحدت جریان انقلاب حضور یابند و ایشان خودشان نپذیرفتند. این موضوع به معنای عدم نامزدی ایشان نیست.»

z1og_fefdjnd3y7qv

افزایش حقوق کارمندان به یک شرط +متن بخشنامه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی بخشنامه‌ ابلاغی به دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد افزایش ۵۰ درصد امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری منوط به عدم ایجاد بار مالی جدید است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

بهزاد نبوی: هیچ وقت مشارکت آنقدر کم نشد که نشانه عدم مشروعیت نظام باشد

بهزاد نبوی: در هر انتخاباتی که شرکت مردم گسترده بوده، اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها پیروز شده‌اند و در هر مورد که مشارکت کاهش یافته، مخالفان‌شان پیروز شدند لذا اصلاح‌طلبان هرگز از عدم شرکت فعال در انتخابات سود نبرده و نخواهند برد. برخی از اصلاح‌طلبان بر این باور بوده و هستند که کاهش مشارکت مردم در انتخابات، مشروعیت آن را زیر سوال خواهد برد حال آنکه برای یک جریان اصلاحی که معتقد به حفظ اصل نظام و طبعا مشروعیت آن و نهاد‌های تحت پوشش نظام است، علی‌القاعده نباید کاهش مشروعیت انتخابات که به تضعیف نظام منجر می‌شود خشنود‌کننده باشد. ثانیا تاریخ انتخابات در جمهوری اسلامی نشانگر آن است که هیچ دوره‌ای به جز دوره اخیر مشارکت کمتر از ۵۰ درصد نبوده است که در استاندارد جهانی نشانه عدم مشروعیت نظام نمی‌باشد حتی مشارکت ۴۲ درصدی این دوره از مجلس نیز در استاندارد جهانی قابل قبول است؛ لذا تشویق مردم به عدم مشارکت یا حتی سکوت در این زمینه، تنها سودش، شکست اصلاح‌طلبان و میانه‌رو‌ها بوده و خواهد بود

z1og_fefdjnd3y7qv

شب وحشت برای آبادانی ها + فیلم

دوستان فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در آبادان جانشان را از دست داده بودند در چهلمین روز فوتش منطقه ذوالفقاری را به رگبار بستند دراین رابطه 3نفر بر اثر شلیک ها زخمی شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

نظر مهاجرانی در مورد برکناری وزیر صمت

وزیر اسبق ارشاد در دولت اصلاحات به برکناری رضا رحمانی وزیر پیشین صمت واکنش نشان داد و نوشت: «وزارت جزو حقوق طبیعى و شرعى کسى نیست!»سید عطاالله مهاجرانی در صفحه توییتر خود نوشت: «وزارت جزو حقوق طبیعى و شرعى کسى نیست! رئیس جمهور فردى را به عنوان وزیر انتخاب مى کند. پس از رأى اعتماد وزیر وظائف قانونى خود را تحت مدیریت عالى ریاست جمهورى انجام مى دهد. به هر دلیلى رئیس جمهور وزیرى را ناتوان یا به مصلحت نبیند. وزیر مى بایست محترمانه کنار برود، نامه سرگشاد!»

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied