شمانیوز
شما نیوز

توصیه‌های مهم به دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا در مدارس

دانش‌آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌توانند از ابتلا به کرونا ویروس جلوگیری کنند.

توصیه‌های مهم به دانش‌آموزان برای پیشگیری از کرونا در مدارس

به گزارش خبرنگار  شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : از پدید آمدن ویروسی به نام کرونا در جهان تقریبا ۳ ماه می‌گذرد، افراد زیادی بر اثر ابتلا به این بیماری جان باختند به همین دلیل دولت‌ها تصمیم به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و برخی مشاغل گرفتند.

این تعطیلی باعث شد تا محصلان آموزش‌های خود را به صورت مجازی فرا بگیرند و از درس هایشان عقب نمانند. در حال حاضر برخی از مدیران در مناطق سفید اقدام به بازگشایی مدارس کرده‌اند بنابراین رعایت برخی پروتکل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا برای حضور  دانش آموزان در کلاس، امری ضروری است.

روش‌های پیشگیری از کرونا در مدارس

۱_ دستان خود را قبل از ورود به مدرسه و همچنین قبل و بعد از پایان هر کلاس به مدت یک دقیقه با آب و صابون بشویید.

۲_ قبل از شستن دست ها، از دست زدن به چشم، دهان و بینی پرهیز کنید.

۳_ از لوازم التحریر شخصی خود استفاده کنید و از دیگران ابزاری قرض نگیرید.

۴_ تمامی کادر مدرسه از قبیل مدیر، ناظم، معلم، دانش آموز، دفترداران، سرایدار و ... باید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت نداشتن، مدرسه باید در اختیار آنها قرار دهد تا شانس ابتلا به ویروس کرونا را تا حداقل کاهش دهند.

۵_ دانش آموزان توجه داشته باشند که بعد از استفاده ماسک و دستکش به هیچ عنوان آنها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند. حتما آنها را در کیسه پلاستیکی بگذارند و سپس در یک سطل زباله دردار بیندازند.

۶_ دانش آموزان حتما با خود بطری آب به همراه داشته باشند تا در صورت تشنگی از آبخوری مدرسه استفاده نکنند.

۷_ والدین باید به سلامت جسمانی فرزندان خود و همکلاسی‌های آنان توجه ویژه داشته باشند. در صورت مشاهده هرگونه علائم شبیه به کرونا مانند تب، سرفه، تنگی نفس و ... از ورود آنان به مدرسه جلوگیری کنند.

۸_ تمامی دانش آموزان باید قانون «فاصله گذاری اجتماعی» را رعایت کنند و حداقل یک و نیم تا دو متر از یکدیگر فاصله داشته باشند. مدیران مدارس هم در صورت الزامی بودن برای فراگیری دروس سخت، اجازه ورود دانش آموزان به مدارس را بدهند.

۹_ تمامی پنجره‌ها و در‌های کلاس  باز باشند تا با جریان هوا در داخل کلاس از مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا جلوگیری شود.

نکات طلایی برای پیشگیری دانش آموزان از کرونا در مدارس

سازمان جهانی بهداشت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شستشوی مداوم دست‌ها با آب و صابون یا مایع از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری می‌کند؛ بنابراین اگر افراد هر یک ساعت، یک بار دستان خود را بشویند، شانس ابتلا به کرونا را تا درصد زیادی کاهش خواهند داد.

رعایت موارد بهداشتی دیگر مانند استفاده از ماسک و دستکش، پرهیز از روبوسی و دست دادن، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و ... برای تمامی افراد به خصوص دانش آموزان الزامی است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied