شمانیوز
شما نیوز

وضعیت مشهد قرمز شد

مسوول کارگروه اطلاع‌ رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه در بازگشایی محدود حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به صورت سه ساعت صبح و سه ساعت بعدازظهر از ابتدای ماه شوال، نقش نداشته و در این باره از این دانشگاه نظرخواهی نشده است.

وضعیت مشهد قرمز شد

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: دکتر حمیدرضا رحیمی روز چهارشنبه افزود: مسئله حرم‌های مطهر و بقاع متبرکه یک مسئله ملی است و تولیت‌های معظم این بقاع متبرکه با ستاد ملی مقابله با کرونا مکاتبه داشته و طرح هایی داشتند و ستاد ملی نیز طرح ها را بررسی نموده و به جمع بندی رسیده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نقشی در این زمینه نداشته است.

وی ادامه داد: تعریف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص وضعیت زرد و قرمز شهرها تغییر کرده و بر اساس آنجه از شنبه گذشته اعلام شده وضعیت مشهد قرمز است نه زرد. البته مبنای تعریف وضعیت قرمز کنونی با وضعیت قرمز قبلی متفاوت است.

مسوول کارگروه اطلاع‌ رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باید منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص وضعیت سفید یا قرمز در کلانشهر مشهد بود و این ستاد در این باره اظهار نظر خواهد کرد.

ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرده است.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران و مواجهه جامعه با آمار تصاعدی شیوع آن، ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر جمعی، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل نمودن مدارس و دانشگاهها “نهضت در خانه ماندن” را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف بحران کرونا بروند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

طی این مدت تاکنون درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز همچنان بسته ماند اما مشتاقان اهل بیت (ع) از طریق ارتباط زنده تلویزیونی با حرم نورانی حضرت ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) از فرصت معنوی این شبها بهره‌مند شدند.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۱۸۳ نفر رسیده است.

جدیدترین آمارهای رسمی ثبت شده در جهان نشان می‌دهد تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

براساس این آمار، همچنین تاکنون افزون بر ۳۲۵ هزار نفر از این مبتلایان در جهان جان خود را از دست داده‌ و نزدیک به ۲ میلیون نفر بهبود یافته‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied