شمانیوز
شما نیوز

برگزاری مناسک حج تمتع به تعویق افتاد

در حالی که نزدیک به دو ماه تا برگزاری مناسک حج تمتع باقی مانده، عربستان هنوز تکلیف این فریضه مسلمانان را تعیین نکرده، اما همچنان بر تداوم تعلیق عمره تاکید دارد.

برگزاری مناسک حج تمتع به تعویق افتاد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از ایسنا : با همه‌گیری ویروس کرونا عربستان مراسم عمره را تعلیق کرد؛ این تصمیم از اسفندماه سال گذشته به اجرا گذاشته شد و همچنان ادامه دارد. مقامات ریاض روز گذشته مقررات تازه محدودیت تردد در این کشور را اعلام کردند که اشاره شده است: تعلیق سفرهای عمره و زیارت ادامه خواهد یافت و با توجه به وضعیت بهداشتی در کشور، بازبینی و ارزیابی‌های دیگری انجام خواهد شد.

عربستان اوایل اسفندماه به دنبال نگرانی از تشدید شیوع ویروس کرونا، با محدود کردن مرزهای هوایی، نخست عمره را برای زائران خارجی تعلیق کرد و سپس این مراسم برای شهروندان این کشور تعلیق شد.

برخلاف حج تمتع، عمره جزء فریضه‌های واجب مسلمانان نیست. ایران از سال ۱۳۹۴ به دنبال حادثه فرودگاه جده، این مراسم را تعلیق کرده است. مقامات حج ایران که از مدت‌ها قبل رایزنی‌هایی را برای ازسرگیری عمره آغاز کرده بودند قصد داشتند برای حضور ایرانی‌ها در این مراسم، امسال جدی‌تر با عربستان وارد مذاکره شوند.

مراسم حج تمتع نیز طبق تقویم از اواخر تیرماه آغاز می‌شود، با این حال ریاض هنوز درباره برگزاری این مراسم تصمیم نهایی را نگرفته، اما از مسلمانان جهان خواسته فعلا اقدام نکنند. با نزدیک شدن موعد حج، کشورهای مسلمان از عربستان خواسته‌اند سریع‌تر تکلیف حج تمتع را مشخص کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied