شمانیوز
شما نیوز

پدر رومینا اشرفی کیست؟

رضا اشرفی پدر رومینا اشرفی کیست؟ ماجرای قتل رومینا اشرفی توسط پدرش را به همراه جزئیات در ادامه این بخش از سایت شمانیوز مشاهده نمایید.

پدر رومینا اشرفی کیست؟

خبر  سر بریدن رومینا دختر ۱۴ ساله اهل تالش توسط پدرش این روزها به تیتر اول رسانه های ایران و حتی جهان تبدیل شده است

رومینا که به دلیل فرار با پسر مورد علاقه‌اش توسط پدرش به قتل میرسد.

رضا اشرفی  پدر این دختر 42 سال سن داشته و به دلیل نافرمانی دخترش بارها او را تهدید به مرگ کرده است و به گفته مادر رومینا او را بارها تشویق کرده که خودکشی کند و به زندگی خود پایان دهد

 

 

پدر رومینا اشرفی کیست؟ عکس از پدر رومینا اشرفی رضا اشرفی

 

پدر رومینا  به عنوان یک پدر خشن و بی رحم در بین افکار عمومی ماندگار خواهد شد و این جنایتش در تاریخ نوشته میشود.

انتقادات و واکنش ها نسبت به این اقدام هولناک آنقدر زیاد بود که حتی رئیس جمهور نیز اعلام کرده که باید قانونی توسط مجلس تصویب شود تا حمایت از دختر بچه ها بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

 

کاریکاتور پدر رومینا اشرفی, کارتون حکم رضا اشرفی قاتل رومینا اشرفی پدرش

 

مادر رومینا  در مصاحبه هایش اعلام کرده که  قاتل دخترش باید قصاص شود  و دیگر از دست عصبانیت ها و خشونت های همسرش خسته شده است

در حالیکه پدر این دختر بچه به مواد مخدر اعتیاد نداشته و هیچ گونه سابقه کیفری ندارد اما به گفته برخی از کارشناسان این مرد احتمالاً مشکلات روانی داشته است یا به دلیل فرهنگ غلط که در برخی از شهرهای کوچک وجود دارد تعصب کورکورانه او باعث شده که دست به چنین جنایتی بزند.

 

پدر رومینا اشرفی کیست؟ حکم رضا اشرفی قاتل رومینا اشرفی پدرش

 

آیدین محمدی، فعال اجتماعی ساکن شهر آستارا با تاکید بر همین موضوع، آسیب‌های اجتماعی را محدود به مناطقی خاص نمی‌کند: «در مورد اتفاق مذکور با چند مسئله اجتماعی مواجه‌ایم. نخستین مسئله، فرار از خانه به منظور ازدواج است که از سال‌ها قبل مرسوم بوده است و به دلیل مخالفت خانواده‌ها و در بیشتر موارد خانواده دختر اتفاق میافتد و علت آن بر می‌گردد به محدود کردن حق تصمیم‌گیریِ زنان. قانون اجازه ولیِ دختر را شرط ازدواج می‌داند. یعنی فرد، امکان گرفتن یک تصمیم مستقل برای زندگی خود را ندارد. با این حال در مورد رومینا باید گفت او زیر ۱۸ سال است و از منظر کنوانسیون حقوق کودک، کودک محسوب می‌شود.»

 

رابطه رضا اشرفی با دخترش رومینا

خاله رومینا: پدر آدم خوبی بوده، البته اخلاق‌های دوگانه‌ای داشته: «حالی به حالی بود، گاهی خیلی خوب بود و گاهی بداخلاق می‌شد اما کلا با رومینا خوب بود و کلا دختر خیلی دوستش داشت، حتی بعد از اینکه رومینا را کشت به خواهرم می‌گوید من سهم خودم را برداشتم و کشتم، سهم تو را(برادر کوچک رومینا) برای تو گذاشتم.»

 

مادر رومینا: همسرم سختگیر بود

مادر رومینا اشرفی رعنا دشتی : همسرم اعتیاد نداشت ، اما به شدت عصبی بود و رومینا را تحت فشار قرار می داد ، بشدت سختگیر بود طوری که رومینا اجازه نداشت هر جایی برود یا آزادانه درعروسی ها شرکت کند. وی گفت : ما قبل از فرار رومینا با بهمن خاوری از خانه به علت پایین بودن سنش با ازدواجش مخالف بودیم اما بعد از فرار گفتیم حالا که فرار کرده اشکال ندارد.

 

عکس از پدر رومینا اشرفی حکم رضا اشرفی قاتل رومینا اشرفی پدرش

 

گورستان بهشت فاطمیه در روستای سفید سنگان، جایی میان تالش و آستارا جمعه نهم خرداد ۱۳۹۹ به عزای هفتم رومینا اشرفی نشست. دختری که پدرش به خاطر آنچه که غیرت و مسائل ناموسی می‌نامید، سر دخترش را با داس برید. زن و مرد روستا به گورستان آمده بودند و همراه مادر رومینا مویه می‌کردند. خانواده‌ ای که حالا قصاص پدر را می‌خواستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۱۸ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • پریا میر

    ای وای