شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 11 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 11 خرداد

بلاتکلیفی بیش از ۱۰میلیون ایرانی برای دریافت کارت هوشمند ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور:چنانچه چاپخانه دولتی که مسئول تولید بدنه کارت هوشمند ملی است به تعهداتش در زمینه تولید بدنه این کارت عمل کند، سازمان ثبت احوال طی ۶ ماه می‌تواند برای همه افرادی که در نوبت گرفتن کارت هستند، کارت را صادر و تحویل دهد. در حال حاضر بیش از ۱۰میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در نوبت صدور کارت هوشمند ملی هستند و برخی از این افراد حتی نزدیک به دو سال است که مراحل پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی را انجام داده اند، اما همچنان منتظر دریافت کارت هستند. /ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر جدید وزیر کشور در مورد کشته شدگان آبان ۹۸

رحمانی فضلی با بیان اینکه آمار فوتی‌های آشوب‌های آبان ۹۸ همین روزها اعلام می‌شود گفت: دلیل تاخیر در اعلام آمار هم این بود که دلایل، مکان و ساعت مرگ هر فرد دقیقاً معلوم شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

ادعای جنجالی نماینده تهران: تهدید مسلحانه شدم

#خبرآنلاین، احمد نادری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در توئیتی نوشت:از دیروز که به اعتبارنامه جناب آقای تاجگردون اعتراض کرده ام، هزاران پیام تهدید و تشکر ارسال شده. جالب‌ترین آن، تهدید به برخورد با اسلحه گرم بوده. قبل از انتخابات هم نظام را تهدید کرده بودند اگر صلاحیت ایشان تایید نشود، درگیری مسلحانه اتفاق می‌افتد.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت چقدر است؟

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت، گفت: دارندگان سهام عدالت تا ۱۵ خرداد همچنان می‌توانند وضعیت سهام خود را مشخص کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

انتقاد تند سایت اصولگرا از نماینده نزدیک به مصباح یزدی

پیشنهاد نماینده اصولگرای مجلس و از نزدیکان به آیت الله مصباح با انتقاداتی از سوی سایت اصولگرای مشرق روبرو شده است.مشرق نوشت:نمایندگان به رسالت اصلی خود یعنی "نمایندگی" یا همان قانون‌گذاری، نظارت و سیاست‌ورزی منتج به کاهش مشکلات بپردازند نه اینکه مردم فکر کنند نمایندگان محترم بصورت روزانه مشغول نوشتن توییت‌های داغ، گل‌آرایی میز کار با عکس شهدا و برنامه‌ریزی برای کلاس اخلاق و ختم قرآن هستند.آقای جلالی و سایر نمایندگان اصولگرای محترمی که طی روز‌های جاری به رفتار‌های فردی (ولو پسندیده) مثل پس دادن کارت هدیه، یادگاری با عکس حاج قاسم، متروسواری و حضور در گلزار شهدا مشغول شده‌اند باید در جریان باشند که انتظار مردم صرفاً کار و رفع مشکلات است نه این رفتار‌های شخصی!

z1og_fefdjnd3y7qv

صف فروش قابل توجه سهام عدالت

آزادسازی سهام عدالت سرانجام پس از گذشت بیش از یک دهه انتظار، وارد فاز اجرایی شد. به‌طوری‌که از روز گذشته (۱۰خردادماه) مشمولانی که روش آزادسازی مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده‌اند، مجاز شدند با مراجعه به بانک‌ها و تکمیل فرم‌های مربوطه تا ۳۰درصد از سهامشان را بفروشند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

زمین متری ۴ میلیون، ۲۰ میلیون شد!

طی ۳ سال اخیر قیمت زمین در تهران متری ۱۶ میلیون تومان گران شد؛ یعنی چیزی حدود ۳۵۱ درصد رشد! طی ۳ سال اخیر یعنی از بهار ۱۳۹۶ تا پایان زمستان ۱۳۹۸ قیمت زمین مسکونی از متری ۴ میلیون و ۶۰۰هزار تومان با رشد حدود ۳۵۱ درصدی به ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. /نود اقتصادی

z1og_fefdjnd3y7qv

مذاکره با آمریکا پرضرر است

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم گفت: مجلس یازدهم با همدلی و وحدت میان نمایندگان، برای حل مشکلات مردم آغاز به کار می کند.

بر ای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

جنجال بر سر اعتبارنامه نماینده دارای سابقه محکومیت

در جلسه علنی امروز مجلس اعتبارنامه حسین محمدصالحی نماینده فریدن و فریدون شهر و چادگان تایید نشد. یکی از معترضان به اعتبارنامه این نماینده زهره الهیان نماینده تهران بود.به نوشته خبر آنلاین، زهره الهیان، منتخب مردم تهران در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفتگویی از اعتراض خودش نسبت به اعتبارنامه حسین محمدصالحی منتخب فریدن، فریدون شهر و چادگان در این دوره مجلس به شعبه ۱۰ پارلمان خبر داد.او گفت: آقای محمدصالحی سابقه محکومیت دارد و صلاحیت وی در هیات نظارت استان و هیئت مرکزی رد شده است. نحوه بررسی صلاحیت آقای محمدصالحی در شورای نگهبان اینگونه بوده که فقط یکی از اعضا صلاحیت وی را تأیید کرده و تأیید صلاحیت وی به منزله تأیید شورای نگهبان نیست.

z1og_fefdjnd3y7qv

واکنش توئیتری دفتر رهبر انقلاب به ماجرای قتل رومینا + عکس

حساب توئیتری «ریحانه» منتسب به دفتر رهبر معظم انقلاب، مطلبی را در واکنش به ماجرای قتل رومینا اشرفی توسط پدرش منتشر کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

پرداخت سود‌های ۱۸و ۲۰درصدی در بانک‌ها!

با وجود اینکه بانک‌ها در ۳۱فروردین‌ماه سال جاری تصمیم گرفتند تا مصوبه شورای پول‌واعتبار در سال ۹۵ مبنی بر توقف پرداخت سود سپرده بیش از ۱۵درصد را با جدیت رعایت کنند، اما کمتر از یک ماه بعد از این تصمیم با انتشار اوراق گواهی با سود ۱۸درصد به تصمیم خود پشت کردند.به گزارش میدانی اقتصادآنلاین از شعب بانک‌های مختلف نشان می‌دهد بسیاری از بانک‌ها پیمان خود را فراموش کرده و سود‌های ۱۸ و ۲۰درصدی برای سپرده‌های یکساله خود پرداخت می‌کنند.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

مشمولان سهام عدالت بخوانند

اگر کسی می‌خواهد سهام عدالت خود را نگه دارد، نیازی به کد بورسی نیست؛ اما اگر یک روز بخواهند خرید و فروش سهام عدالت انجام دهند، باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام بروند و کد بورسی خود را فعال کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

 

 

 

 

امیررضا واعظ آشتیانی: استیضاح روحانی از او یک قهرمان می‌سازد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: به هیچ‌وجه نباید استیضاح‌هراسی در کشور راه بیفتد. اگر منافع نظام و مردم اقتضا کند که فردی نالایق در مقام وزارت نباشد، طبیعی است که نمایندگان مجلس باید اقدام به استیضاح کنند؛ خواه دولت از نصاب بیفتد یا نیفتد.فعال سیاسی اصولگرا به نامه نیوز گفت:اگر تنها یک وزیر از دولت حسن روحانی به هر دلیلی خواه استیضاح یا استعفا یا حتی مرگ جدا شود، دولت باید تمام کابینه را مجدد به مجلس معرفی کند. من بعید می‌دانم که مجلس یازدهم به سمت استیضاح رئیس‌جمهور پیش برود، زیرا آقای روحانی باید دوره هشت‌ساله خود را طی کند تا عملکردش همه‌جانبه مشخص شود. اگر روحانی استیضاح شود، از او قهرمان ساخته می‌شود و همه ناکارآمدی‌های دولتش تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و او و حامیانش خواهند گفت که اگر رئیس‌جمهور استیضاح نمی‌شد و دولت می‌ماند نتایج کار‌ها و اقدامات مشخص می‌شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied