شمانیوز
شما نیوز

7 راه مبارزه با قند خون

بیماران دیابتی نوع 2 می توانند سطح قند خون خود را از طریق برخی غذاها کنترل کنند. این غذاها نه تنها می توانند گرسنگی را رفع کنند، بلکه فرد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

7 راه مبارزه با قند خون

دیابت، شرایطی است که در آن قند خون بالاتر از حد طبیعی است. مواد غذایی کربوهیدرات مانند نان، غلات، برنج، ماکارونی، میوه ها، شیر و دسرها می توانند باعث افزایش این بیماری شوند

بیماران دیابتی نوع 2 می توانند سطح قند خون خود را از طریق برخی غذاها کنترل کنند. این غذاها نه تنها می توانند گرسنگی را رفع کنند، بلکه فرد را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

باید روزانه روی مصرف کربوهیدرات خود تمرکز کنید. با این حال، لذت بردن از غذای خود و احساس رضایت بسیار مهم است. البته این بدان معنی نیست که شما مجبور به پرخوری هستید. در زیر غذاهایی برای کنترل قند و حفظ سلامتی و شادابی آورده شده است:

1. سبزیجات، خام، پخته یا بو داده شده

سبزیجات خوشمزه و کم کربوهیدرات مانند پیاز، بادمجان، قارچ، جوانه بروکسل و کدو سبز می توانند بسیار سالم باشند.

2. سبزی های برگ دار

رژیم غذایی خود را فراتر از یک سالاد معمولی قرار دهید. اسفناج و کلم موادی با کربوهیدرات کم هستند. اگرچه ممکن است این موارد به اندازه کافی خوشمزه نباشند، اما آن ها را به روش های زیر میل کنید تا لذت بیشتری ببرید.

کباب شده با روغن زیتون در فر آنها را تبدیل به ورق های ترد می کند. ترکیب این سبزیجات با سبزیجات دیگر برای اضافه کردن کمی عطر و طعم نیز پیشنهاد مناسبی است.

3. نوشیدنی های کم کالری

آب خالی می تواند بی مزه به نظر برسد. با این حال، ترکیب آن با سبزیجات، گیاهان و میوه ها جذاب تر است. لیمو، خیار و نعناع می توانند طعم های جالبی ایجاد کنند. می توانید لیمو یا دارچین را با نوشیدنی های خود امتحان کنید.

4. انواع توت ها یا خربزه

یک فنجان توت یا خربزه فقط 15 گرم کربوهیدرات دارد. ممکن است گران باشد اما سالم و پر از مواد مغذی و طعم دهنده است. این ها را می توان به ماست ساده نیز اضافه کرد.

5. غذاهایی با غلات کامل

خوردن غذاهایی که فیبر زیادی دارند به هیچ وجه بر قند خون تأثیر نمی گذارند. لوبیا خشک، حبوبات، نخود فرنگی، عدس، ذرت، سبزیجات خام و لوبیای سیاه و غیره می توانند طعم جالبی به غذا بدهند.

6. چربی سالم

انتخاب چربی مانند آووکادو، روغن زیتون و ماهی قزل آلا می توانند منابع خوبی باشند. این غذاها را می توان با سالاد میل کرد.

7. پروتئین

ماست یونانی، تخم مرغ، پنیر و گوشت بدون چربی، پروتئین های توصیه شده سالم هستند. کره بادام زمینی همراه با کرفس یک ترکیب خوب چربی و پروتئین برای داشتن یک میان وعده سالم و رضایت بخش است. همچنین میان وعده هایی مانند، پنیر کم چرب برای این بیماران توصیه می شود اما اطمینان حاصل کنید که مقدار نمک آن کم است. 

 

منبع: رکنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied