شمانیوز
شما نیوز

علایم گوارشی نشانه بیماری کرونا است؟

در کنار سوء هاضمه، روده تحریک پذیر هم هست که این مشکل نیز خود را با اسهال، درد شکم و دل پیچه نشان می‌دهد و از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی است.

علایم گوارشی نشانه بیماری کرونا است؟

یک فوق تخصص گوارش، سوء هاضمه و روده تحریک پذیر را از شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی در میان مردم کشور عنوان کرد و گفت: هر درد شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، خونریزی، کاهش وزن و سختی بلع علایم بیماری‌های گوارشی هستند و فرد مبتلا باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر سید فرشاد علامه در مورد شایع‌ترین بیماری‌های گوارشی در میان مردم کشورمان، اظهار کرد: شایع‌ترین بیماری گوارشی در حال حاضر سوء هاضمه است و مشکلاتی از جمله دل درد و درد معده بیشترین شکل بیماری سوء هاضمه هستند.

این فوق تخصص گوارش در مورد عوامل تشدید کننده بیماری سوء هاضمه و روده تحریک پذیر گفت: یکسری عوامل مشترک بر تشدید هر دو بیماری موثر هستند؛ از جمله اضطراب و استرس و با توجه به شرایط زندگی و نحوه عملکردمان و همچنین مصرف فست فود‌ها و غذا‌هایی که سلامت کافی ندارند، شیوع این بیماری بیشتر شده است.

 

منطقه جغرافیایی بر شیوع بیماری‌های گوارشی تأثیری ندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: منطقه جغرافیایی بر شیوع بیماری‌های گوارشی تأثیری ندارد، بلکه عادات غذایی و استرس‌ها هستند که این بیماری‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی درباره روش‌های تشخیص بیماری‌های گوارشی گفت: هر درد شکمی، تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، خونریزی، کاهش وزن و سختی بلع علامت‌های بیماری‌های گوارشی هستند که هر زمان هرکدام شکل می‌گیرد باید به پزشک مراجعه داشته باشیم.

 

علایم گوارشی تنها نشانه بیماری کرونا نیست

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره علایم گوارشی بیماری کرونا نیز گفت: برخی بیان می‌کنند که در حال حاضر تنها بیماری‌های گوارشی از علایم کروناست؛ در صورتی که اینگونه نیست، بیماران مبتلا به کرونا در کنار علایم گوارشی دچار علایم تنفسی و سایر علایم نیز هستند.

علامه در پایان خاطرنشان کرد: مانند هر ویروس دیگری از جمله آنفولانزا که با علایم تنفسی، ضعف بدنی، بی حالی، خستگی، دل پیچه، دل درد و تهوع همراه است، ویروس کووید ۱۹ نیز در کنار سایر علایم مختلف، علایم گوارشی ذکر شده را نیز به همراه دارد.

 

منبع: بهداشت نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied