شمانیوز
شما نیوز

تاثیر مثبت ایبوپروفن در درمان‌ کرونا

این تیم از دانشمندان و متخصصان معتقدند این داروی ضد درد و ضد التهاب می تواند مشکلات تنفسی را درمان کند.

تاثیر مثبت ایبوپروفن در درمان‌ کرونا

دانشمندان در انگلیس تحقیقی را پیش می‌برند که قرار است تاثیر ایبوپروفن در درمان مبتلایان به ویروس جدید کرونا را مورد مطالعه قرار دهد.

این تیم از دانشمندان و متخصصان معتقدند این داروی ضد درد و ضد التهاب می تواند مشکلات تنفسی را درمان کند.

آنها امیدوارند که این روش درمانی کم هزینه بتواند جایگزین استفاده بیماران مبتلا به کرونا از ونتیلاتور شود.

اکنون در این مطالعه نیمی از بیماران مبتلا به کرونا علاوه بر درمان‌های معمول، قرص ایبوپروفن هم مصرف می‌کنند.

مطالعات اولیه بر روی حیوانات نشان می‌دهد که این قرص سندروم حاد تنفسی را که یکی از عوارض ویروس جدید کروناست بهبود می‌بخشد.

در این آزمایش به جای قرص‌های معمولی ایبوپروفن که معمولا بیماران خریداری می‌کنند از فرمول خاصی از ایبوپروفن استفاده می‌شود. این ایبوپروفن‌ها، کپسول لیپیدی هستند که اغلب برای آرتروز تجویز می‌شوند.

میتول مهتا ، یکی از متخصصان حاضر در پروژه گفته ما نیاز داریم این آزمایش را انجام دهیم تا اطمینان یابیم نتایج با آنچه ما انتظار داریم تطبیق خواهد داشت.

در اوایل شیوع کرونا گمان می‌رفت که ایبوپروفن در درمان مبتلایانی که علائم خفیف ابتلا به کرونا دارند تاثیری منفی داشته باشد.

این نظر وقتی تقویت شد که الیور وروان وزیر بهداشت فرانسه توصیه کرد به جای داروی ضدالتهابی همچون ایبوپروفن، بیماران از پاراستامول(معروف به استامینوفن) استفاده کنند و حتی گفته شد که ایبوپروفن می‌تواند به تشدید عفونت بینجامد.

اکنون اما کمیسیون داروهای انسانی نتیجه گرفته است که ایبوپروفن نیز مانند پاراستامول در کاهش التهاب و کنترل علائم بیماری‌های شبه آنفولانزا موثر است.

در بریتانیا توصیه می‌شود که در موارد خفیف ابتلا به کرونا، برای کنترل علائم ابتدا استامینوفن مصرف کنند. زیرا این دارو عوارض جانبی کمتری دارد و انتخاب مطمئن‌تری است. به عنوان مثال در صورتی که کسی زخم معده دارد نباید ایپوبروفن مصرف کند.

 

منبع : پایگاه خبری و آگاهی پرسش

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied