شمانیوز
شما نیوز

۱۰ درمان خانگی شگفت انگیز برای مو‌های آسیب دیده

بهترین راه حل‌های خانگی برای مو‌های آسیب دیده شامل یک رژیم غذایی مغذی سالم، نوشیدن مقدار کافی آب، استفاده از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل و روغن کرچک برای ماساژ مو و استفاده از زرده تخم مرغ، آب آلوئه ورا و همچنین حنا است.

۱۰ درمان خانگی شگفت انگیز برای مو‌های آسیب دیده

بهترین راه حل‌های خانگی برای مو‌های آسیب دیده شامل یک رژیم غذایی مغذی سالم، نوشیدن مقدار کافی آب، استفاده از روغن‌هایی مانند روغن نارگیل و روغن کرچک برای ماساژ مو و استفاده از زرده تخم مرغ، آب آلوئه ورا و همچنین حنا است. حالت دادن دائمی مو‌ها باعث می‌شود مو‌های ما در برابر تغییرات جسمی یا شیمیایی آسیب پذیر باشد و این باعث آسیب به مو‌ها می‌شود. مو‌های آسیب دیده عاری از روغن طبیعی هستند و ظاهری خشک، خشن و شکننده دارند. همچنین شروع به نازک شدن می‌کنند. این مسئله می‌تواند مشکل ساز باشد، اما می‌تواند با رعایت این روش‌های درمانی برطرف شود یا بهبود پیدا کند.

 

اگر به دنبال دارو‌های طبیعی با نتایج طولانی مدت هستید، در اینجا بهترین راه حل‌های خانگی برای ترمیم مو‌های آسیب دیده ذکر شده است:

 

۱. روغن زیتون

روغن زیتون یکی از دارو‌های خانگی توصیه شده برای مو‌های آسیب دیده است. برای جلوگیری از هرگونه صدمه به مو‌ها، می‌توانید به طور مرتب روی مو‌ها بمالید. استفاده از روغن زیتون به کاهش شوره سر، شکسته شدن مو یا مو خوره کمک می‌کند و باعث می‌شود مو‌های شما براق و درخشان شود. در گزارشی از سال ۲۰۱۵ در مجله رسمی بین المللی International Olive Council، آمده است که روغن زیتون منبع غنی ویتامین E. است که با کاهش خطر شکستگی و خشکی همراه است، نقش اساسی در حفظ خاصیت ارتجاعی مو دارد.

۲. آووکادو

شناخته شده است که آووکادو در کاهش ریزش مو و جلوگیری از آسیب دیدگی مو‌ها مفید است. ریزش مو یا آسیب ناشی از کمبود ویتامین را می‌توان با تامین ویتامین‌های مورد نیاز بدن جبران کرد. از طرف دیگر از آووکادو نیز به عنوان تقویت کننده برای تقویت رشد مو و فراهم کردن ساختار سالم‌تر مو‌ها استفاده می‌شود.

۳. زرده تخم مرغ

به گفته نویسنده مراقبت‌های زیبایی آیورودیک، استفاده از زرده تخم مرغ در ترمیم مو‌های آسیب دیده مفید است. چند دقیقه تخم مرغ را روی پوست سر و مو‌های خود ماساژ دهید. سپس مو‌های خود را با آب خنک و شامپو بشویید. تخم مرغ همچنین یک نرم کننده طبیعی عالی برای مو‌های خشک است. روش دیگر استفاده از زرده تخم مرغ، تهیه شامپو با زرده تخم مرغ به عنوان یکی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده شامپو می‌تواند برای تقویت مو بسیار مفید باشد. یک ترکیب گیاهی به همراه تخم مرغ برای ترمیم مو‌های آسیب دیده فوق العاده موثر است. این مخلوط را در پوست سر خود ماساژ دهید. حدود ۱۵ دقیقه آن را روی پوشت سر بگذارید و سپس آن را با آب سرد بشویید. این یکی از بهترین دارو‌های خانگی برای مو‌های آسیب دیده است.

۴. آلوئه ورا

از گذشته ثابت شده است که آلوئه ورا برای پوست بسیار عالی است. فواید خاصی نیز برای مو‌های سالم دارد. ژل حاصل از گیاه تازه بریده شده دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است که با استفاده از ژل روی مو و پوست سر می‌توان از آن لذت برد. به پاکسازی، جلوگیری از خارش، پوسته پوسته شدن پوست و شکننده شدن مو کمک می‌کند.

۵. روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای رفع مو‌های آسیب دیده مفید است. ماساژ پوست سر با روغن نارگیل خالص، آسیب‌هایی را که به مو‌های شما وارد شده، بهبود می‌بخشد. نارگیل یک منبع غنی از اسید لوریک است که پروتئین‌های مورد نیاز مو را تغذیه رسانی می‌کند. این خاصیت باعث می‌شود روغن به عمق درون شاخه مو نفوذ کند. روغن از آسیب دیدن کوتیکول جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود مو‌ها سالم و تازه به نظر برسند.

۶. حنا

روش دیگر برای ترمیم و حالت دادن مو‌ها به طور طبیعی استفاده از حنا است. حنا، هنگامی که با آب مخلوط می‌شود و روی مو‌های آسیب دیده اعمال می‌شود، آن را براق و سالم می‌کند. حنا با نفوذ به شافت مو به کراتین (پروتئین مو) متصل می‌شود. حنا در تقویت کوتیکول‌ها مفید است و با ضخیم شدن مو‌ها و مقاومت در برابر شکستگی، مو را ضخیم‌تر می‌کند. این باعث می‌شود مو‌ها در هنگام خارج شدن از پوست سر ضخیم‌تر باشند و مو‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

۷. ختمی

برگ‌ها و گل‌های گیاه ختمی برای رشد مو و ترمیم مو‌های آسیب دیده عالی است. برگ Hibiscus دارای خواص ضد خاکستری و سفید شدن مو است. استفاده از خمیر برگ‌ها روی پوست سر و شستشو آن با آب گرم باعث بهبود درخشش در مو‌ها شده و همچنین باعث افزایش حجم مو‌ها می‌شود.

۸. آمله یا انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی یا آملای هندی در آیورودا (فلسفه و سبک زندگی هندی) به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربرد‌های بسیار زیاد آن در درمان آسیب دیدگی مو است. آب میوه از میوه قابل استخراج است و می‌تواند روی مو‌ها بکار رود، در حالی که پودر خشک شده نیز می‌تواند روی مو‌ها اعمال شود. به گفته آیورودا، انگور فرنگی هندی دارای خواص دارویی زیادی است که یکی از آن‌ها باعث تقویت رشد مو می‌شود.

۹. پوست و برگ گلابی بی کرک (Guava)

پوست و برگ گیاه گواوا در افزایش درخشش مو‌ها و تسکین پوست سر خارش دار مفید است. برگ‌ها و پوست درخت را بجوشانید و بگذارید خنک شود. مالیدن این ترکیب روی پوست سر باعث درخشش مو‌های شما می‌شود.

۱۰. شانه زدن

شانه زدن بیش از حد مو می‌تواند باعث آسیب دیدگی مو شود. استفاده از برس چوبی برای شانه کردن مو‌های بسیار ایده آل است. سعی کنید پوست سر را ماساژ دهید و روغن‌های طبیعی را به مقدار مناسب در پوست سر بمالید. این همچنین به بهبود گردش خون به پوست سر کمک خواهد کرد.

این دارو‌ها را به همراه رژیم غذایی مناسب، خواب خوب و ورزش منظم برای بهبود سلامت مو‌های خود رعایت کنید. اما در صورت وجود خشکی بیش از حد یا ریزش شدید مو، توصیه می‌شود با پزشک مشورت کنید.

 

منبع: برنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied