شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 16 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی ، خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 16 خرداد
ترقی: اصولگرایان سنتی نه سهم می‌خواهند، نه حذف شده‌اند

حمیدرضا ترقی: وقتی جریان اصولگرایی به طور کلی وارد یک ائتلاف می‌شود، نباید انتظار داشت که بخشی از آن، به طور قطع در مناصب و انتخاب‌ها حضور داشته باشد بلکه برآیند انتخاب اصولگرایان، عمده‌ترین هدفی است که مورد اقبال همه قرار گرفته است؛ جریان سنتی نیز از این انتخاب نه سهمی خواسته و نه اینکه عدم انتخابش، دلیلی بر حذف آن است. به طور طبیعی در یک ائتلاف جریانی و درون تشکیلاتی، باید نتیجه آراء را پذیرفت و یقینا طرح دیدگاه و نقطه نظرات و شاخص‌هایی که از طرف جریان سنتی برای نوع انتخاب‌ها مطرح شده، صرفا به خاطر این است که ذهن منتخبین و کسانی که تازه وارد گود مجلس شدند، نسبت به این شاخص‌ها حساس‌تر شود و دقت بیشتری داشته باشند، اما نتیجه به لحاظ پذیرش دموکراسی در درون جریان اصولگرایی، مورد قبول همگان است و هیچ دغدغه و نگرانی نسبت به نتایج آن وجود ندارد.

z1og_fefdjnd3y7qv

حذف یارانه‌ها جدی است؟

تکلیف حذف دهک‌های بالای درآمدی برای چندمین سال متوالی، در حالی پیش روی دولت قرار دارد که حداقل می‌تواند ۱۰ هزار میلیارد تومان از محل آن در شرایط موجود صرفه‌جویی کند، اما این که دولت به حذف پردرآمدها وارد می‌شود یا این که مانند گذشته محتاطانه عمل می‌کند و اقدام جدی در این رابطه صورت نمی‌گیرد، جای سوال دارد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

پاسخ موسوی به درخواست فرانسه برای آزادی فریبا عادلخواه

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تازه‌ترین اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی اظهار داشت: همانطور که بار‌ها گفته ایم، موضوع شهروند ایرانی خانم عادلخواه مشمول یک فرآیند مستقل و عادلانه قضایی بوده است. ایشان متناسب با جرمی که مرتکب شده اند محکوم و در حال گذراندن دوره محکومیت خود هستند. فشار‌های سیاسی و براه اندازی پویش‌های تبلیغاتی، حتما نمی‌تواند در اجرای حکم اختلال ایجاد کند. امیدواریم مقامات فرانسوی متوجه این موارد باشند و به دخالت در امور داخلی کشورمان خاتمه دهند.

z1og_fefdjnd3y7qv

زمان پرداخت وام 7 میلیون تومانی به بازنشستگان مشخص شد + جزئیات

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از مشخص شدن نتایج ثبت نام متقاضیان دومین مرحله وام ضروری 7 میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران این صندوق خبر داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

اظهارات انتخاباتی امام جمعه شیراز در اولین نماز جمعه بعد از سفید شدن شهر

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده، ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های نماز جمعه شیراز تصریح کرد که اگر مسئولان نوشتند و تحلیل ارائه دادند، دیگر افراد و گروه‌هایی که مشارکت نداشتند احساس مسئولیت در اجرا نخواهند داشت، بنابراین همه باید به مشارکت گرفته شوند تا در مرحله اجرا هم شاهد همراهی همه باشیم. امام جمعه شیراز تاکید کرد: به تمام گروه‌ها و افراد می‌گویم که اگر امروز در خصوص مسائل و موضوعات حرف نزنند و نظرات خود را ارائه ندهند، فردا هم حق ندارند که نسبت به نقشه مهندسی فرهنگی و نقشه جامع علمی استان، نقد کنند. امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه در گذشته طرح‌هایی که یک میلیارد دلار پول وارد استان فارس می‌کرد، معطل ماند، لذا مدیران در سطوح ملی اگر باید مطالبه‌ای را مطرح کنند، در طرح آن محکم باشند، اگرنه کار انجام نمی‌شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

اعلام زمان قرعه کشی و پیش فروش مجدد ایران خودرو + جزئیات

مراسم قرعه کشی برای تخصیص ۱۵ هزار دستگاه از چهار مدل از محصولات ایران خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده روز شنبه ۱۷ خرداد ماه برگزار می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

محمود صادقی: برخی افراد پول دادند، تایید صلاحیت شدند و الان نماینده هستند

محمود صادقی در گفت‌وگویی با اعتماد انلاین به جزئیات جدیدی از رد صلاحیت‌ها خبر داد. او در این زمینه گفت که گزارش‌هایی دارم از کسانی که پول دادند و تایید صلاحیت شدند و الان نماینده هستند. او همچنین در خصوص پرونده حساب‌های قوه قضائیه گفت: اگر آقای طیب‌نیا با تلویزیون مصاحبه نمی‌کرد، اصلاً متوجه حساب‌های قوه قضاییه نمی‌شدیم. صادقی همچنین گفت که من اصلاً به تعداد حساب‌های قوه قضاییه کاری نداشتم. ۶۳ حساب یا پنج حساب، فرقی ندارد.

z1og_fefdjnd3y7qv

قدردانی و تشکر دونالد ترامپ از ایران!

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد جمعه از ایران بابت آزادی یکی از شهروندان کشورش تشکر کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

مدیرعامل ستاد دیه: خانم‌ها دسته چک نگیرند

م دیرعامل ستاد دیه کشور گفت: خانم‌ها دسته چک نگیرند مگر اینکه فعالیت اقتصادی داشته باشند. سیداسداله جولایی افزود: حدود ۶ هزار زندانی جرائم غیرعمد کشور، محکومان مالی چک و ضمانت هستند. وی گفت: از مردم تقاضا داریم چک بلامحل صادر نکنند و در قبول ضمانت هم دقت داشته باشند. مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: در برخی پرونده ها، مرد نتوانسته به تعهدات مالی خود عمل کند و از همسرش خواسته دسته چک بگیرد که با صدور چک بلا محل، زن راهی زندان شده است. جولایی گفت: برخی خانم‌ها برای چک و سفته در زندان هستند که از آن‌ها می‌خواهیم دسته چک نگیرند مگر آنکه فعالیت تجاری یا شرکت‌های ثبت شده داشته باشند.وی افزود: برخی زن و شوهر‌ها به دلیل صدور چک در زندان هستند و فرزندان آن‌ها سرگردان، که ما از مردم می‌خواهیم مطابق توان مالی خودشان تعهد پرداخت بدهند.

z1og_fefdjnd3y7qv

شرایط و چگونگی تغییر نام در شناسنامه + جزئیات

سخنگوی سازمان ثبت احوال درباره شرایط تغییرنام مطابق با ماده ۲۰ قانون ثبت احوال توضیحاتی داد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

واکنش یک اصلاح‌طلب به کاندیداتوری محمود احمدی نژاد در انتخابات ۱۴۰۰

غلامرضا انصاری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره احتمال کاندیداتوری مجدد محمود احمدی‌نژاد گفت: عرف نانوشته‌ای در نظام‌های جمهوری هست که کسانی‌که به عرصه مدیریت انتخابی ورود می‌کنند پس از یک یا دو دوره کنار می‌روند. در خیلی از کشور‌ها قانونی برای ممنوعیت افراد برای حضور بیش از دو دوره نداریم، اما عملا کنار می‌روند.

او ادامه داد: عموما اینطور است که هر مدیری برنامه‌ای داشته باشد، در طول چهار یا هشت سال برنامه‌هایش را اجرا می‌کند، تکرار مجدد مدیریت‌ها نه تنها برای خود فرد منفعتی ندارد بلکه برای کشور و نظام هم بی‌منفعت است. /برنا

z1og_fefdjnd3y7qv

دولت ایران چقدر دارایی دارد؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تشریح جزئیات برنامه اصلاح ساختار بودجه که شنبه ۱۷ خرداد به مجلس شورای اسلامی می‌رود، ‌ دارایی دولت را ۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

حمایت اصلاحات از لاریجانی بعید است

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب:جمع‌بندی اصلاح‌طلبان این است که با هویت جدی‌تر وارد صحنه شده و در سیاست شفاف‌تر عمل کنند.حمایت اصلاحات از لاریجانی بعید است.سیاست در جامعه ایران بسیار سیال است و نمی‌شود به طور قطع پیش‌بینی کرد که در یک سال آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.من در این تردید ندارم که جامعه ایرانی یک جامعه اصلاح‌طلب است و حتی در انقلابی هم که انجام دادند در واقع به دنبال اصلاح‌طلبی و آموزه‌های اصلاح‌طلبی بودند.اگر گشایش‌های جدی رخ ندهد، سرخوردگی مردم ادامه پیدا می‌کند/ایلنا

z1og_fefdjnd3y7qv

استقلال و پرسپولیس به زودی وارد بازار بورس می شوند

وزیر ورزش و جوانان گفت : تا ۳ ماه آینده، براساس مصوبه هیات عالی واگذاری (مورخ ۱۸ فروردین سال ۹۹) برنامه را به پیش می‌بریم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

حیات سیاسی لاریجانی به آخر خط رسید

صادق زیباکلام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:آقای لاریجانی فکر و اندیشه‌ای برای مشکلات عظیم کشور ندارد، بنابراین اصلا و ابدا هیچ شانسی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ندارد.اصلاح‌طلبان هم لاریجانی را به عنوان یار قرضی نمی‌گیرند. حتی اگر این اتفاق هم بیفتد ۱۰ درصد رأی دهندگان نیز حاضر نیستند به آقای لاریجانی رأی دهند.ما اوج قدرت اصلاح‌طلبان را در انتخابات اسفند ۹۸ مشاهده کردیم و دیدم چطور اصلاح‌طلبان با صورت به زمین خوردند.حتی اگر آقای خاتمی از آقای لاریجانی حمایت کند هیچ شانسی برای پیروزی آقای لاریجانی در انتخابات ۱۴۰۰ به وجود نمی‌آید.نه تنها آقای خاتمی بلکه تمامی اصلاح‌طلبان نیز روی حمایت از آقای لاریجانی اجماع کنند حتی یک رأی هم به سبد آقای لاریجانی اضافه نخواهد شد.اصولگرایان سنتی همچون آقایان لاریجانی و ناطق‌نوری هیچ شانسی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ندارند، چون مردم کلا از آن‌ها و اصلاح‌طلبان سنتی همچون آقای خاتمی رخت بربستند. /نامه نیوز

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied