شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 17 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی ، خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 17 خرداد

پیش بینی مهرعلیزاده در مورد تایید صلاحیت‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری

معاون رئیس دولت اصلاحات در مورد تایید صلاحیت‌ها در انتخابات ۱۴۰۰ پیش بینی جالبی کرد.محسن مهرعلیزاده، معاون رئیس دولت اصلاحات، در پاسخ به اینکه بافت اصولگرای مجلس یازدهم تا چه اندازه می‌تواند بر تأیید صلاحیت‌ها در سال ۱۴۰۰ تأثیر بگذارد، گفت: «قطعا حضور اصولگرایان در مجلس بر نظرات شورای نگهبان در نحوه احراز صلاحیت‌ها بی‌تأثیر نیست. فضای عمومی مجلس اصولگراست و این فضا می‌تواند بر همکاری این مجلس با دولت آینده مؤثر باشد. در همین راستا برای همسویی با شورای نگهبان تلاش خود را خواهد کرد». این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انشقاق به‌وجود‌آمده در جریان اصولگرا و افزایش اختلافات درون‌جناحی این جریان تصریح کرد: «در‌حال‌حاضر روال به این صورت شده که عبارت اصولگرایان لزوما یک کلمه تمام و کمال برای در‌بر‌گرفتن همه جریانات فکری غیر اصلاح‌طلب نیست. برای نمونه در همین اختلاف نظر‌هایی که برای ریاست مجلس صورت گرفت، مشاهده کردیم با میرسلیم که از اصولگرایان سنتی و شناخته‌شده‌ای است و سابقه کار‌کردن در نظام را در کارنامه دارد، چه رفتاری شد». مهرعلیزاده با تأکید بر احراز صلاحیت قشر خاصی از اصولگرایان در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: «در حقیقت میرسلیم اصولگراست؛ همان‌طور که باهنر اصولگرا محسوب می‌شود. البته احمدی‌نژاد هم خودش را اصولگرا می‌داند؛ چراکه از اردوگاه اصولگرایان بیرون آمد و رئیس‌جمهور شد که امروز هم به این وضعیت رسیده است. به‌این‌ترتیب در انتخابات آینده طیف خاصی از اصولگرایان شانس موفقیت بیشتری خواهند داشت که طبیعتا آن گروه که تأیید صلاحیت خواهند شد، هرگز از جناح اصلاح‌طلب نیستند».

z1og_fefdjnd3y7qv

 

فردا؛ دور جدید پیش‌فروش محصولات سایپا آغاز می شود

دور جدید پیش‌فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا از ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۸ خردادماه آغاز می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv"اکبر طبری" فردا محاکمه می‌شود

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه، صبح فردا به‌ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار می‌شود. در این جلسه، کیفرخواست اکبر طبری و ۱۷ متهم دیگر این پرونده قرائت خواهد شد. "اعمال نفوذ در پرونده‌ها" و برخی روابط ناصواب، از جمله اتهامات طبری است که سخنگوی قوه قضائیه پیش از این به آن اشاره کرده بود.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

چه کسانی از قرعه‌کشی ایران خودرو و سایپا حذف شدند؟

معاون مهندسی سازمان و سیستم‌های ایران خودرو گفت: از مجموع نفرات متقاضی پیش ثبت‌نام چهار محصول این شرکت خودروسازی، تعداد ۳۸۴ هزار و ۸۳۱ نفر به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف شدند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 
 
z1og_fefdjnd3y7qv
 
مطهری؛ کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰؟

یک عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، به ایلنا گفت: شورایعالی اصلاح طلبان باید تشکیل جلسه داده و درخصوص روند وقایع انتخابات، گزارش کار خود را به جریان اصلاحات ارائه دهد. سید محمود میرلوحی عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: پس از انتخابات ۹۸ با توجه به شرایط کرونایی که پدید آمد، شورای عالی جلسه‌ای نداشته است، یکی از لوازم پاسخ به این مسائل این است که مانند دو دوره گذشته جلساتی برگزار شده و درخصوص فعالیت‌های انجام شده، جمع‌بندی صورت گرفته و گزارشی تهیه شود که به نظر می‌آید در اینجا اشکالی وجود دارد از این جهت که هم آقای موسوی‌لاری که استعفا دادند و هم آقای دکتر عارف نمی‌دانم چرا انگیزه تشکیل جلسه، جمع‌بندی و... را ندارند. حداقل مانند ۲ دوره قبل تعیین هیأتی که گزارش ارزیابی را تهیه و ارائه کند، لازم است تا مسیر آینده جریان اصلاحات خصوصاً برای انتخابات ۱۴۰۰ روشن شود. انتخابات سال ۹۸ نشان داد که جریان اصلاحات می‌گوید من باید نیروی اصلاح‌طلب خودم را بیاورم، البته آقای مطهری با عملکردی که داشت انسان خیلی موفقی است و نشان داد که یک اصولگرای اصلاح‌طلب و یا یک اصلاح‌طلب با ریشه‌های اصولگرایی است. اما جریان اصلاح‌طلب در سال ۹۸ نشان داد که مساله و پیام‌اش این بوده که حاضر نشد به معدود افرادی که شورای نگهبان تایید کرده بود، تن بدهد و اعلام کرد که من باید کاندیدای اصلاح‌طلب و نیروی خودم را داشته باشم، به نظرم این یک پیام روشن است و جای ابهام وجود ندارد.
z1og_fefdjnd3y7qv

 

طرح ترافیک از فردا اجرا می‌شود

طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا از شنبه (۱۷ خرداد ماه) مجدد در پایتخت اجرا می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

اجرای قانون ۵ بازیکن تعویضی در تمام رقابت‌های AFC
 
کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) آماده اجرای اصلاحات قانونی می‌شود که مدتی قبل توسط فیفا به خاطر شیوع ویروس کرونا اعمال شده بود. این قانون به تیم‌ها اجازه می‌دهد در طول هر بازی تا سال ۲۰۲۱ میلادی ۵ بازیکن تعویضی داشته باشند. الشرق در این مورد نوشت: قانون موقت تعویض ۵ بازیکن در هر بازی فقط به لیگ قهرمانان آسیا اختصاص ندارد. AFC می‌خواهد آن را در تمامی رقابت‌های رسمی تحت کنترلش از جمله کاپ آسیا، انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا اجرا کند. اصرار کنفدراسیون فوتبال آسیا به اجرای این قانون جدید فیفا در تمامی رقابت‌های رسمی خود با هدف محافظت از سلامتی بازیکنان برابر شیوع ویروس کرونا و محرومیت و مصدومیت صورت می‌پذیرد؛ به ویژه اینکه رقابت‌ها برای مدت طولانی نیز متوقف شدند.
z1og_fefdjnd3y7qv

 

مهمان ویژه برای رئیس جدید مجلس + عکس

انتشار عکسی از محمدباقر قالیباف در فضای مجازی، نشان از حضور یک مادر شهید در بهارستان و دیدار او با رئیس مجلس داشت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

کرونا ۴ درصد بیمه‌شدگان تهران را بیکار کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران:در پی شیوع بیماری کووید ۱۹ حدود ۱۶۰ هزار متقاضی دریافت بیمه بیکاری وجود دارد که از این تعداد ۱۴۷ هزار نفر مشمول دریافت شناخته شدند. طی ۲ هفته اخیر رقمی در حدود یکهزار میلیارد تومان در میان استان‌های مختلف کشور توزیع شد و از این میان سهم استان تهران به یک چهارم آن معادل ۲۵۰ میلیارد تومان می‌رسید که طی روز‌های جاری به متقاضیان پرداخت خواهد شد. / ایرنا
z1og_fefdjnd3y7qv

 

اعلام نتایج قرعه ‌کشی محصولات ایران خودرو + اینفوگرافی

نتایج قرعه ‌کشی محصولات ایران خودرو اعلام شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 
توضیحات وزارت اطلاعات درباره آزادی نظامی آمریکایی

مدیرکل ضدجاسوسی وزارت اطلاعات:مایکل وایت یکی از نظامیان آمریکایی بود که دوسال قبل با پوشش توریست وارد کشور گردید. وی قصد داشت برای تأمین فرصت جاسوسی؛ با روش‌های فریبنده و ارتباط با اتباع ایرانی، پوشش حضور خود در کشور را بدست آورد که توسط ضد جاسوسی وزارت اطلاعات شناسائی و دستگیر گردید؛ این درحالی است که هم زمان با شکایت شاکی خصوصی نیز مواجه شد.نهایتاً پس از گذشت حدود دو سال ازمحکومیتش به دلیل تشدید بیماری و دلایل انسانی و طی فرآیند قضایی از کشور اخراج گردید.برخی سیاسیون آمریکایی در نظر داشتند از فوت مایکل وایت به دلیل بیماری مزمن حداکثر بهره برداری سیاسی را علیه جمهوری اسلامی ایران و در قالب یک بمب خبری بعمل آوردند که با آزادی وی؛ این فرصت رفتار غیر انسانی نیز از آنان سلب گردید. /فارس
z1og_fefdjnd3y7qv

 

پایان ضبط مرحله مقدماتی فصل دوم «عصر جدید»

تیم احسان علیخانی به زودی ضبط مرحله نیمه نهایی «عصر جدید» را شروع می‌کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

قدرت‌نمایی شهردار رنگین‌پوست واشنگتن

شهردار رنگین‌پوست واشنگتن دی‌سی در یک رویارویی آشکار با دانلد ترامپ میدان و خیابان روبه‌روی کاخ سفید را «جان سیاهان مهم است» نامگذاری و روز جمعه از نشان آن رونمایی کرد.خانم موریل باوزر که بر سر کنترل خیابان‌های پایتخت با رئیس جمهوری آمریکا سر جنگ دارد، دستور داد علاوه بر گذاشتن تابلوی Black Lives Matter Plaza در خیابان روبه‌روی کاخ سفید، شعار اصلی معترضان به قتل جورج فلوید را هم با حروف بزرگ زردرنگ کف خیابان بنویسند تا اگر ترامپ این بار خواست برای عکس گرفتن با کتاب مقدس از کاخ سفید خارج شود، از روی این حرف و واژه‌ها بگذرد.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

آزاد سازی سهام عدالت تمدید شد

امکان انتخاب روش مستقیم سهام عدالت تا ۲۹ خرداد تمدید شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

موافقت روحانی با استعفای رئیس بنیاد شهید

رئیس جمهور با قبول درخواست استعفای حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل نیاز به استراحت بیشتر و اجرای توصیه پزشکان، از تلاش‌های ارزشمند ایشان در طول ۷ سال گذشته در بنیاد شهید و خدمت خالصانه برای عزیزترین قشر جامعه قدردانی کرد.
متن نامه حسن روحانی بدین شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای سیدمحمدعلی شهیدی دامت تاییداته
پیرو درخواست جنابعالی و به دلیل نیاز به استراحت بیشتر و اجرای توصیه پزشکان، با استعفای شما موافقت می‌شود. تلاش‌های ارزشمند شما در طول ۷ سال گذشته در بنیاد شهید و خدمت خالصانه برای عزیزترین قشر جامعه که بر گردن همه ما حق بزرگی دارند، ستودنی است.
از جنابعالی به عنوان نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید که تجربه گرانسنگی هم کسب کرده‌اید، می‌خواهم نسبت به مسئول جدید بنیاد از هرگونه مشورت، مساعدت و همکاری دریغ نفرمایید.
حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied