شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژآگهی//

۲ تا از بهترین مکان‌های دیدنی‌ استانبول که ایرانی‌ها عاشقش هستند کجاست؟؟

باید حتما به خیابان استقلال یه سر بزنید. فکر نکنم کسی از ایران به ترکیه بیاد و سری به خیابان استقلال نزده باشه.

۲ تا از بهترین مکان‌های دیدنی‌ استانبول که ایرانی‌ها عاشقش هستند کجاست؟؟

همه استانبول در خیابان استقلال خلاصه می‌شود!

باید حتما به خیابان استقلال یه سر بزنید. فکر نکنم کسی از ایران به ترکیه بیاد و سری به خیابان استقلال نزده باشه.

خیابان استقلال به حدی برای ما ایرانیا جذابه که حد نداره!

چرا ما ایرانیا عاشق خیابان استقلال هستیم؟؟

 راستش چرا نداره! این خیابان جذاب و دیدنی، پر از برندهای جورواجور هست که محبوب دل ما ایرانیاست. از زارا و نایک و آدیداس گرفته تا ال سی وایکیکی، مانگو و کوتون. هر گوشه از این خیابان یه گروه موسیقی رو می‌بینید که با چه شور و حرارتی دارند یه آهنگ باحال رو می‌خونند و مردم هم در کنارشون ایستادند و همراهیشون می‌کنند و ازشون فیلم می‌گیرند. اصلا یه حالیه این خیابان. وقتی که واردش می‌شید انبوهی از جمعیت رو می‌بینید که دارند میان به سمتتون. اینقدر شلوغه که به سختی می‌تونید راه برید ولی امکان نداره بیخیال قدم زدن در این خیابون بشید.

توی خیابان استقلال هرچی که بخواید پیدا می‌شه از رستوران‌های سنتی با غذاهای خوشمزه ترکی گرفته تا انواع فست‌فود و کباب ترکی و هرچی که فکرش رو بکنید؛ مک دونالد، برگر کینگ و کساب دونر. همینجور که دارید مغازه‌ها رو تماشا می‌کنید به رستوران‌هایی می‌رسید که توی سینی‌های بزرگ، صدف چیدن و ملت دارن تند و تند با لیموترش همه رو می‌خورند. اصلا یه وضعی بخدا که نگم براتون؛ باید حتما امتحانش کنید. همینطور که به انتهای خیابان نزدیک می‌شید به برج گالاتا می‌رسید اونم خالی از لطف نیست دیدنش. توی خیابان استقلال کلی جا برای دیدن هست از موزه مادام توسو گرفته تا مولوی‌خانه و پاساژ چیچک که خیلی خوشگل و بامزست. پیشنهاد می‌کنم حتما یه هتل نزدیک استقلال یا میدان تکسیم بگیرید و تا می‌تونید از این خیابان دوست داشتنی لذت ببرید چون بعد که برگشتید ایران می‌فهمید من چی گفتم و افسوس نخورید.

یک طرف خیابان استقلال به میدان تکسیم می‌رسه که اونم برای خودش کلی حرف واسه گفتن داره و کمی از استقلال نداره.

چرا توریست‌ها عاشق میدان تکسیم هستند؟

میدان تکسیم

اگر به استانبول آمدید و میدان تکسیم را ندیدید کلا انگار استانبول نرفتید؛ پس بهتره به کسی هم نگید که رفتید استانبول.

کلا یه استانبوله و یه میدان تکسیم. وقتی وارد میدان تکسیم می‌شید می‌بینید که توریست‌ها دوربین به دست دارند با مجسمه آتاتورک خدابیامرز عکس یادگاری و سلفی می‌گیرند. میدان تکسیم تنها بخاطر جاذبه توریستیش معروف نیست بلکه اکثر اعتراضات مدنی یا سیاسی، از این میدان آغاز شده و برای همین برای ترک‌ها خیلی مهم هست. این میدان یه چیزی مثل میدون انقلاب خودمونه که برای ما ایرانیا خیلی مهمه.

اگه می‌خواید قبل از سفر به استانبول هتل یا اقامتگاه رزرو کنید بهتره نزدیک به تکسیم باشید تا با یه قدم به میدان برسید و بتونید از سفرتون کلی خاطره داشته باشید. در میدون تکسیم ایستگاه مترو هم هست اگر تصمیم گرفتید احیانا بیخیال میدون و خیابون استقلال بشید یا دیگه اینقدر توی استقلال پرسه زدید، که خسته شدید، کافیه وارد ایستگاه بشید و به جاهای دیگه استانبول سر بزنید. بودن مترو در این میدان یه نعمته! چون هزینه تاکسی تو استانبول وحشتناک بالاست و تاکسیاش حسابی جیبتون رو خالی می‌کنند؛ اگر تصمیم گرفتید به مکان‌های تاریخی یا اسکله‌های تفریحی استانبول برید، بهتره با مترو، این کار رو انجام بدید تا ارزونتر پاتون در بیاد.

سوغاتی کجا بخریم؟!

رسیدیم به قسمت حساس ماجرا!! اگه تصمیم دارید برای خانواده و دوستانتون سوغاتی بخرید، می‌تونم به شما باقلوای حافظ مصطفی رو پیشنهاد بدم؛ چون باقلواهاش خدایی حرف ندارد البته یکم گرونه اما اینقدر این شیرینی‌فروشی برای توریست‌ها و خود ترک‌ها محبوبه که حد و حساب ندارد. حافظ مصطفی در کنار میدان تکسیم ۲ تا شعبه دارد، البته توی خیابان استقلال هم ۲-۳ تا شعبه دیگه دارد. علاوه بر باقلوا راحت‌الحلقوم هم دارد که قیمتش برای سوغاتی مناسب‌ترهست و حجم کمی هم می‌گیرد و در برگشت به ایران درگیر حمل و نقل و اضافه بارتون نمی‌کند.

یکی از شعبه‌های حافظ مصطفی، تازه افتتاح شده و بنظرم حتما بهش یه سری بزنید. در طبقه دومش یه میز مشرف به میدان تکسیم انتخاب کنید و یه باقلوای پسته‌ای با چای ترکی سفارش بدید. خیلیییی می‌چسبه. این دقیقا یکی از کارایی هست که من انجام میدم. خوردن باقلوا و دیدن توریستای خوشحال و شاد حال آدمو خوب می‌کند. اینجا غم و غصه جایی ندارد و فقط لبخنده که روی لب مردم میبینید.

راستی یادم رفت توی میدان تکسیم و خیابان استقلال اینقدر که صدای ایرانیا رو می‌شنوید صدای ترک‌ها به گوشتون نمی‌رسد. مخصوصا لهجه شیرین اصفهانی.

امیدوارم زودتر مرزا باز بشه و دوباره هموطنای عزیزمون رو در استانبول ببینم.

خب حالا اگه دنبال اطلاعات بیشتری برای سفر به استانبول هستید یه سری به ما بزنید!

 به کی سر بزنید! به پین تاتی دیگه!!

 پین تاتی آخر استانبوله! اگه تصمیم دارید بیاید استانبول بهتره اول یه سری به سایت پین تاتی بزنید.

 توی این سایت چه چیزای پیدا میشه؟

مکان‌های گردشگری استانبول

مکان های تاریخی استانبول

مکان‌های دیدنی استانبول

مراکز خرید استانبول

رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های استانبول

هتل و اقامتگاه در استانبول

خدمات به گردشگرها استانبول

فروش سیم کارت و استانبول کارت

مطالب بدرد بخور سفر به استانبول

خلاصه هرچیزی که در سفر به استانبول نیاز داشته باشید توی سایت گذاشته شده، قیمت موزه‌ها و راه‌های دسترسی و ...

راه‌های دسترسی!!!

بله دیگه راه‌های دسترسی به اون مراکزی که دلتون می‌خواد برید. ما تمام مراکزی که در سایت قرار دادیم، نقشه دسترسی و روش‌های رسیدن به اونا رو برای شما گذاشتیم. اینجوری خیلی راحت می‌تونید مسیر درست رو پیدا کنید و لازم نیست تاکسی بگیرید و کلی پول خرج کنید، ما به شما می‌گیم که چطور با اتوبوس و مترو به مقصد برسید. به همین راحتی!

تازه هرجا هم که به مشکل خوردید کافیه یه پیام به تیم پشتیبانی پین تاتی بدید تا کمکتون کنند.

علاوه بر سایت، پین تاتی تو اینستاگرام هم فعال هست و می‌تونید با سرچ پین تاتی به راحتی صفحه پین تاتی رو پیدا کنید.

پین تاتی هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌کنه و فقط تجربیاتش رو در اختیار مسافرا قرار میده.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied