شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز شنبه 31 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز شنبه 31 خرداد
برجام بی‌رحمانه قربانی اختلافات شد

روح‌الله جمعه‌ای در کافه خبر خبرآنلاین درباره تاثیر مخالفان در به هم خوردن توافق برجام گفت: توافق هسته‌ای ماحصل تصمیم نظام بود. اشتباهی که در برجام به وجود آمد مصادره آن بود. برجام که در دوران آقای روحانی و توسط وزارت خارجه با مسئولیت آقای ظریف روی داده باید به کل نظام تعمیم داده شود و نباید اجازه مصادره داد. ما باید به برجام افتخار کنیم همانطور که رهبری بر حفظ آن تاکید دارند. حتی فرمایشات ایشان درباره برجام هم مصادره می‌شود که باید با این مساله مبارزه کرد. رهبر انقلاب پس از خروج آمریکا راهبرد را تعیین کردند و گفتند مسائل باید از طریق این توافق ادامه یابد. اگر ایشان دستور خروج از توافق را صادر می‌کردند کسی می‌توانست مخالفت کند؟ در نهایت برجام به مجلس رفت. انتقاد می‌کنند که چرا سریع تصویب شد؛ نقش آقای لاریجانی به این شکل و آن شکل بود تا اینجا هم می‌توان انتقاد‌ها را پذیرفت، اما وقتی شورای نگهبان آن را تایید می‌کند چرا انتقاد‌ها ادامه دارد؟
z1og_fefdjnd3y7qv

 

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به برخی مناطق کشور + جزئیات 

بازگشت محدودیت‌های کرونایی، خواسته وزارت بهداشت در برخی مناطق به دنبال افزایش موارد ابتلا به کروناست.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

در مراجعه قاضی منصوری به سفارت ایران در رومانی چه گذشت؟

قاضی منصوری پس از آنکه دریافت که از سوی پلیس، تحت تعقیب است به میل خود و برای دریافت اطلاعاتی به منظور بازگشت به ایران، به سفارت ایران در بخارست مراجعه کرد و توضیحاتی به وی ارائه شد. او با توجه به اینکه تحت تعقیب اینترپل ایران با حکم مرجع قضایی بوده در مکاتبات بین اینترپل ایران و رومانی، در زمان مراجعه به بیمارستان به دلیل بیماری، تحت حفظ قرار گرفته و از سوی اینترپل رومانی بازداشت می‌شود. اینترپل رومانی به او اعلام می‌کند تا زمانی که درخواست رسمی و مدارک، از قوه قضاییه ایران دریافت شود، تحت‌الحفظ خواهد بود و بازداشت را برای یک ماه دیگر تمدید می‌کند. برخی فعالان فضای مجازی مدعی شده‌اند سفارتخانه‌های ایران، محل نگهداری و بازداشت اتباع ایرانی هستند که این ادعا نه به لحاظ قانون داخلی و نه به لحاظ حقوق بین‌الملل، صحت ندارد. سفارتخانه‌ها فقط در این مواقع، انتقال‌دهنده پیام هستند و هیچ امکان و مجوزی برای بازداشت افراد در خارج از کشور ندارند. اکنون، دولت رومانی باید پاسخگو باشد، چرا در زمانی که منصوری تحت‌الحفظ بوده، نسبت به حفاظت از او اقدامات لازم را به عمل نیاورده است. /فارس
z1og_fefdjnd3y7qv

 

افزایش حق اشتراک تلفن ثابت در تهران +جزئیات 

سخنگوی شرکت مخابرات ایران گفت: افزایش هزینه حق اشتراک خطوط تلفن ثابت، از ماه آینده در قبوض صورتحساب مشترکان اعمال می شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

خطر قهر با صندوق رأی را باید همه جریانات جدی بگیرند

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز گفت: ما هیچ خوشحال نمی‌شویم که بگوییم رقبای ما با رأی کم به مجلس رفتند.‌ای کاش اصولگرایان با کل ظرفیت به مجلس راه پیدا می‌کردند. خطر قهر با صندوق رأی را باید همه جریانات جدی بگیرند. علل و عوامل را دریابند و برای رفع آن برنامه‌های علمی و عملی ارائه کنند. مشکلات را به گردن یکدیگر نیندازند و فرافکنی نکنند. آن بخشی هم که سهم اصلاح‌طلبان بوده باید آسیب شناسی داخلی شود. بازنگری کنند و اصلاح کنند و اگر در جایی اشتباه بود از مردم عذرخواهی کنند. اگر در جایی شفاف نبود، روشن کنند و اگر در جایی خودخواهی‌ها و تکروی‌هایی صورت گرفته برطرف شود. اصلاح‌طلبان واقعاً متعهدانه رفتار کردند. در همین جریان انتخابات، احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب، با بی‌مهری‌هایی که در رد صلاحیت‌ها به آن‌ها شده بود نیامدند که انتخابات را تحریم کنند. /روزنامه ایران
z1og_fefdjnd3y7qv

 

بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور+جزئیات 

شیوع ویروس کرونا تمامی مدارس کشور را از اوایل اسفندماه به تعطیلی کشاند و پرونده سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با برگزاری کلاس‌های مجازی، بازگشایی یک ماهه مدارس برای رفع اشکال و در نهایت ارزیابی‌های غیرحضوری به -جز برای دو پایه نهم و دوازدهم- بسته شد. حال طبق مصوبه ستادملی مقابله با کرونا قرار است مدارس در سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریورماه به روی دانش آموزان گشوده شوند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

وکیل قاضی منصوری: قاضی منصوری آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد

وکیل مدافع قاضی منصوری با بیان اینکه، من و خانواده ایشان معتقدیم که قاضی منصوری آدمی نبود که قصد خودکشی داشته باشد، گفت: یکی دیگر از دلایلی که قاضی منصوری اصرار داشت به ایران بازگردد دلایل خوبی بود که برای دفاع از خود داشت و معتقد بود اتهام دریافت رشوه به ایشان وارد نیست. امیرحسین نجف‌پورثانی، وکیل مدافع غلامرضا منصوری در خصوص جزئیات این پرونده و درگذشت موکلش در رومانی اظهار کرد: قاضی منصوری چهارشنبه هفته گذشته خودش را به سفارت معرفی کرد و بعد از آقای سفیر اجازه گرفتند و دو شب هم در سفارت حضور داشتند، یعنی از عصر چهارشنبه تا پنجشنبه شب در سفارت حضور داشتند و پنجشنبه شب به دلیل حال نامساعد به بیمارستان منتقل شدند و به محض اینکه به بیمارستان رسیدند، توسط پلیس رومانی دستگیر شدند.
z1og_fefdjnd3y7qv

 

زمان پرداخت پاداش بازنشستگان مشخص شد 

رئیس سازمان برنامه گفت:از اول مهرتمام پاداش های ۹۸ پرداخت می‌شود واینکه برخی از دستگاه‌ها اعلام کردند که چون اموال مازاد نداریم نمیتوانیم پاداش بازنشستگان را پرداخت کنیم اشتباه است.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

مخالفت استاندار تهران با بازگشایی تالار‌های عروسی

استاندار تهران ضمن مخالفت با بازگشایی تالار‌های عروسی برای برگزاری مراسم گفت: به عنوان مسئول ستاد مقابله با کرونا استان تهران مخالف بازگشایی تالار‌ها برای مراسم عروسی و ... هستیم و اگر تالاری تنها برای پذیرایی و بدون برگزاری مراسم بازگشایی شود موافق هستیم، چراکه یکی از کانون‌های انتشار ویروس این تالار‌ها بودند.
z1og_fefdjnd3y7qv

 

میزان افزایش حق عائله‌مندی و اولاد بازنشستگان کشوری + جزئیات 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از نهایی شدن افزایش ۵۰ درصدی کمک هزینه عائله‌مندی و حق اولاد بازنشستگان و وظیفه بگیران مشترک این صندوق خبر داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

حسین شریعتمداری: نیاز حیاتی امروز کشور خروج از NPT است

حسین شریعتمداری در کیهان نوشت: نیاز کنونی و حیاتی امروز کشور خروج از NPT است. اقدامی که اگرچه خیلی دیر شده، ولی از آنجا که برجام فاجعه و خسارت محض است، جلوی این ضرر بزرگ از هرجا که گرفته شود به نفع کشور است. او همچنین نوشت: بازی «برد - برد» این است نه آنچه دولت محترم شعارش را می‌داد و خروج ما از NPT بازی دو سر برد آمریکا و اروپا را به دو سر باخت تبدیل خواهد کرد.
z1og_fefdjnd3y7qv

 

عیسی شریفی و سیف در بازداشت هستند + جزئیات 

 آقای سیف و آقای شریفی در بازداشت به سر می‌برند و ۷ نفر دیگر با قید وثیقه آزاد هستند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

اظهارات مشاور روحانی درباره مجلس یازدهم

حمید ابوطالبی مشاور رییس‌جمهوری در رشته توئیتی نوشت: بهارستانِ جدید با گفتمان انقلابی - عدالت‌خواهی همواره برسه محور تکیه می‌کند: "حزب الّلهی بودن؛ انقلابی بودن؛ جوانگرا بودن" و تاکید بر این‌که تفاوت اصلیِ آنان با پیشینیان در انقلابی بودن و غیرانقلابی بودن، به عنوان دو گفتمان و رویکرد است. طالبی بامداد شنبه در این رشته توئیت افزود: معنای این امر آن است که سال١۴٠٠ می‌خواهد به جای سال١٣۵٨بنشیند؛ و انقلابیونِ جدید۴٠ساله به جای جوانانِ ٢٠تا٣٠ ساله‌ی آن دوران که رژیم پهلوی را دیده، آفریننده‌ی انقلاب بوده، در دفاع مقدس حماسه ساخته وکشور را از بحران‌ها رهانده‌اند.وی تصریح کرد:، امّا مهم این است که آنان گفتمانِ روشنی ارائه می‌کرده‌اند؛ درحالیکه این انقلابیون برخلافِ مشروعه خواهان هیچ گفتمانِ روشن، هیچ رویکرد یکپارچه و هیچ برنامه‌ای جز مطالبی پراکنده ندارند؛ سوال اساسی این است که با کدام منطق و کدام تضمین، مردم و جامعه سیاسی باید به این مطالب پراکنده توجه کنند؟

z1og_fefdjnd3y7qv

 

آخرین جزئیات بررسی پرونده سقوط هواپیمای اوکراینی

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در خصوص پرونده‌های سقوط هواپیمای اوکراینی، حادثه کنارک، حادثه زندان سقز، پرونده قائم مقام شهردار اسبق تهران و غرق شدن اتباع افغان توضیحاتی داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

طبری به احمدی‌نژاد وام داده بود؟

یک فعال رسانه‌ای گفت: نکته مهمی که این روز‌ها فراموش شده این است که تخلفات طبری را در دوره آملی لاریجانی منحصر کرده‌اند در حالیکه اصل داستان به دوره آقای مرحوم هاشمی شاهرودی برمی‌گردد، زمانی‌که اطرافیان احمدی‌نژاد هم دوره‌ای آقای هاشمی شاهرودی بودند و وام‌های متعدد توسط اکبر طبری به احمدی‌نژاد داده می‌شد.محمد مهاجری در رابطه با اظهارات محسنی اژه‌ای که بیان کرده بود تخلفات طبری بر او احراز نشده و در پاسخ به این سوال که چگونه است قوه قضائی‌های که باید از حقوق عمومی مردم حراست کند صلاحیت این افراد برای‌شان محرز نشده است؟ گفت: صحبت محسنی اژه‌ای را از جهت حقوقی و در مقام یک شخصیت قضایی درست می‌دانم، زیرا یک قاضی باید برای اظهاراتش ادله قضایی داشته باشد. صرف گزارش و شنیده‌ها قاضی را به نتیجه نمی‌رساند، از این جهت او درست می‌گوید، زیرا این صحبت پایه قضایی و حقوقی دارد. اما امیدوارم محسنی اژه‌ای قضاوتی که راجع به طبری دارد، در مورد همه بیان و با همه عادلانه و یکنواخت برخورد کند. نکته حائز اهمیت این است که کار‌های اکبر طبری انفرادی نبوده، اکبر طبری موقعیت بالایی در دستگاه قضا داشته، اما کارهایش به شکل سازماندهی شده و تیمی و باندی انجام گرفته و از این جهت، تعجب‌آور است که محسنی اژه‌ای و دیگر مسوولان ارشد قوه قضائیه نسبت به این موضوعات تساهل کرده‌اند که یک فرد در یک موقعیت قابل قبول در قوه قضائیه، اعمال نظر کرده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied