شمانیوز
شما نیوز

علائم ویروس کرونا که باید جدی گرفت

یکی از علائم ویروس کرونا التهاب چشم است. ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی عامل انتقال جدید ویروس کروناست که تا ۲ متر هم قابل انتقال است.

علائم ویروس کرونا که باید جدی گرفت

کی از علائم ویروس کرونا یا بهتر بگوییم علائم جدید ویروس کرونا، چشم‌های متهلب است. در این حالت چشم‌ها قرمز می‌شوند. می‌سوزند و از آن‌ها اشک می‌آید.

ممکن است افرادی با چنین علائمی درگیر باشند. وضعیت چشمی آن‌ها بهبودی نیافته است و خودشان هم مطلع نیست که یکی از  علائم جدید ویروس کرونا  است. 

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشتر اعلام کرده بود که ترشحات اشکی افراد مبتلا به ویروس کرونا قطعا عامل انتقال جدید ویروس کرونا است. 

بر این اساس باید از تماس نزدیک با مبتلایان به  ویروس کرونا  اجتناب کرد. علاوه بر استفاده از ماسک، ضروری است فاصله ایمنی رعایت شود. ویروس کرونا تنها از طریق سرفه و عطسه انتقال نمی‌یابد و باید نقش ترشحات اشکی هم به عنوان یکی از علائم جدید ویروس کرونا جدی گرفته شود.

به گفته استاد دانشگاه شهید بهشتی، ترشحات اشکی دقیقا همانند مخاط بینی می‌تواند عامل انتقال ویروس کووید ۱۹ باشد؛ بنابراین در محیط‌های عمومی هرگز به چشمان خود دست نزنید و شست و شوی مکرر دست‌ها را فراموش نکنید.

با توجه به شیوع مجدد کرونا، توجه به علائم  ویروس کرونا  که کمتر شناخته شده‌اند ضروری است. باید در نظر داشت که صحبت کردن با فاصله نزدیک، عطسه کردن و به طور کلی ترشحات افراد بیمار عامل ابتلا به ویروس کرونا است. 

استفاده از شیلدهای محافظ چشم در محیط‌های بسته از راه‌های محافظت در برابر ویروس کروناست و می‌تواند به کنترل بیماری کمک کند.

قطراتی که از ترشحات صورت ناقلین ویروس کرونا آزاد می‌شوند، تا فاصله بیش از ۲ متری هم می‌توانند دیگران را درگیر کنند. 

دکتر انتظاری درباره  ناقلین  بدون علامت کرونا گفته است: باید قبل از تمام کلیه اعمال جراحی، تست‌های تکمیلی انجام شود؛ چرا که تحقیقات جهانی نشانگر این است که افرادی که در دوره نهفته بیماری هستند و اعمال جراحی هم انجام می‌دهند، به مراتب بیشتر از سایرین در معرض مرگ و میر کرونا قرار دارند.

باید در نظر داشت که اکثر مبتلایان علایم متوسطی نشان می‌دهند و برخی نیز هیچ علایمی ندارند. محققان چینی دو گروه از بیماران را مورد بررسی قرار دادند. این دو گروه شامل ۳۷ بیمار با علایمی مانند تب، سرفه و مشکلات تنفسی و ۳۷ بیمار بدون هیچ علامت اولیه و ثانویه بودند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied