شمانیوز
شما نیوز

کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند+ جزئیات

نجفی‌پور گفت: برخلاف باور غلط افراد، کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند و ناقل‌های خاموش این بیماری هستند.

کودکان هم به کرونا مبتلا می‌شوند+ جزئیات

به گزارش شمانیوز میترا نجفی‌پور متخصص عفونی بیمارستان شهدای یافت‌آباد   اظهار کرد: موارد بهبودی بیماران کرونایی در کشور نسبت به اسفند و فروردین بیشتر شده است، اما متاسفانه مردم تصور می‌کنند که کرونا به طور کامل مهار شده و به همین دلیل دیگر اقدامات مراقبتی لازم جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری را انجام نمی‌دهند.

او ادامه داد: مردم بر این باورند که کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، اما این موضوع تصور اشتباهی است. کودکان نیز می‌توانند دچار بیماری‌های عفونی شوند و حتی بدون داشتن علائم ناقل ویروس باشند؛ بنابراین باید کودکان هم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و به طور مرتب دست‌های خود را شستشو دهند.

نجفی پور در ادامه افزود: ویروس مرموز کرونا از ابتدای شیوع تا به امروز هنوز ناشناخته‌های بسیاری برای بشر دارد، بیماری که روز‌های نخست گسترش آن تنها سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای را به کام مرگ می‌کشاند و از همان روز‌ها گفته می‌شد کودکان از ابتلا به این ویروس در امان هستند، اما با گسترش هرچه بیشتر این بیماری، سنین مختلفی درگیر کووید ۱۹ شدند و مرگ در سنین پایین‌تر در اثر کرونا نگرانی‌هایی را ایجاد کرد.

کودکان مبتلا به کرونا

کودکان ناقل‌های خاموش کرونا هستند

این متخصص عفونی بیمارستان شهدای یافت آباد بیان کرد: نوع شدید بیماری کرونا در کودکان دیده نمی‌شود، اما می‌توانند ناقل‌ ویروس برای اطرافیانشان محسوب شوند. اگرچه کودکان آلوده به کووید ۱۹ ممکن است علائم کمتری نسبت به بزرگسالان داشته باشند، اما بستری شدن در بیمارستان و مرگ هم برای کودکان ممکن است، رخ دهد. اگر کودک بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم و دیابت داشته باشد، حتما به این نوع بیماری ویروسی مبتلا خواهد شد.

او با بیان اینکه حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد جامعه را افراد سیگاری‌ تشکیل می‌دهند، گفت: شانس ابتلای افراد سیگاری که بیماری‌های زمینه‌ای و انسداد ریه دارند به کووید ۱۹ بیشتر است و اوضاع وخیم‌تری دارند.  افراد سیگاری که در کنار کودکان زندگی می‌کنند، باید بدانند فرزندان خود را بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا ویروس قرار می‌دهند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied