شمانیوز
شما نیوز

آمار کشته های کلینیک شمال تهران + جزئیات

دقایقی قبل فیلمی از انفجار و آتش‌سوزی در شمال تهران در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

آمار کشته های کلینیک شمال تهران + جزئیات

دقایقی قبل فیلمی از انفجار و آتش‌سوزی در شمال تهران در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

 

سید جلال ملکی؛ سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: طبق اعلام اولیه به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران، در یک کلینیک درمانی در خیابان شریعتی، آتش‌سوزی روی داده که آتش‌نشانان به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی تصریح کرد: البته احتمال بروز انفجار نیز با وجود کپسولهای اکسیژن در محل حادثه وجود دارد اما هنوز جزئیات دقیق این حادثه مشخص نیست و اطلاعات تکمیلی درباره جزئیات این حادثه متعاقباً اعلام می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس تهران در این رابطه گفت:

این حادثه در یک کلینیک درمانی در پایین تر از میدان قدس به وقوع پیوسته است.

این حادثه احتمالاً به دنبال انفجار کپسول گاز بوده و ۳ مصدوم بر جای گذاشته است.

عصر ایران به نقل از منابع آگاه از 13 کشته در این حادثه خبر داد که 6 نفر از این کشته ها در اتاق عمل بوده‌اند.

ساعاتی پیش صدای انفجار از منطقه شمال تهران به گوش رسید و فیلم های مختلفی در این خصوص در فضای مجازی منتشر شد.

به همین منظور حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران با اشاره حادثه افنجار در شمال تهران، اظهار کرد: موضوع در دست بررسی است و افراد مسئول در حال تهیه گزارشات اولیه هستند.

وی تاکید کرد: مردم به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و اخبار صحیح را از مراجع رسمی و رسانه‌های معتبر پیگیری کنند. تا ساعاتی دیگر پس از بررسی‌های اولیه گزارش آن اعلام خواهد شد.

بعد از آن جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: در طبقه ۲- یک مرکز درمانی واقع در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس آتش سوزی رخ داده و صدای انفجار نیز مربوط به همان حادثه است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: آتش نشانان در حال انجام عملیات و بررسی هستند.

سرهنگ محمد رازقی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: ساعت ۲۱:۲۰ در خیابان شریعتی قبل از میدان قدس داخل کوچه ماهرو زاده (منطقه ۱) ساختمان آزمایشگاه پزشکی دچار انفجار شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود: با توجه به حضور عوامل امدادی، محدودیت‌هایی در معابر اطراف اعمال شده است.

وی گفت: شمال به جنوب خیابان شریعتی از میدان قدس و در جنوب به شمال از تقاطع خیابان شریعتی و خیابان موسی وند محدودیت تردد داریم. وضعیت ترافیکی آن محدوده تحت کنترل است.

علت دود و صدای انفجار در شمال پایتخت چیست؟

گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی، اظهار کرد: نشت گاز علت آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا در خیابان شریعتی (در شمال تهران) بود. از مردم در خواست داریم در محل تجمع نکنند.

همچنین سردار هداوند جانشین رئیس پلیس تهران بزرگ درباره حادثه انفجار در درمانگاه سینا ‌اطهر، گفت: علت وقوع انفجار، آتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن و در است.

وی افزود: این کپسول‌ها در طبقه زیر زمین بیمارستان قرار داشته و پس از انفجار آن‌ها، شعله آتش به طبقات بالایی بیمارستان سرایت کرده است.

جانشین رئیس پلیس پایتخت گفت: همه نیروی‌های امدادی، انتظامی، آتش نشانی و اورژانس در محله وقوع حادثه حضور دارند و به وسیله جرثقیل، افراد داخل بیمارستان در حال خارج شدن هستند.

وی اضافه کرد: کلیه مسیر‌های منتهی به محل حادثه توسط پلیس راهور پایتخت مسدود شده تا نیرو‌های امدادی به سرعت به محل مورد نظر اعزام شوند، لذا همشهریان از حضور در این محل و مراجعه به آن خودداری کنند.

به گفته سردار هداوند تا کنون تعداد مصدومان این حادثه مشخص نشده است.

در همین راستا القاصی مهر دادستان تهران گفت: تاکنون علت وقوع حادثه برای ما مشخص نشده است اما تمام نیروهای امدادی و انتظامی در حال انجام عملیات‌های خود برای خارج کردن افراد در داخل این مرکز درمانی هستند.

وی ادامه داد: گفته می‌شود، علت وقوع انفجار، اتش گرفتن کپسول‌های اکسیژن در این مرکز درمانی است، پس از مشخص شدن علت اصلی وقوع حادقه، مراتب و جزئیات تکمیلی متعاقباً به عموم مردم اطلاع داده خواهد شد.

گودرزی معاون امنیتی استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی، گفت: اطفای حریق به خوبی انجام شده است و حدود ۱۵ نفر که روی پشت بام بودند توسط اتش نشانی نجات یافتند.

معاون امنیتی استاندار تهران اضافه کرد: تعدادی مصدوم داشتیم، ولی آماری از کشته‌ها نداریم نیم ساعت دیگر که عوامل آتش نشانی داخل رفتند وضعیت جدید را گزارش می‌کنیم.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: حریق کلینیک سینا تحت کنترل است. نیروها همچنان در حال جست‌وجوی طبقات و لکه‌گیری حریق هستند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: هنوز تعداد دقیقی از خسارت جانی یا افراد نجات داده شده مشخص نیست و اخبار نهایی اعلام خواهد شد.

شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر تهران با اشاره به اعزام تیم های امدادی برای امدادرسانی به محل حادثه در کلینیک درمانی تجریش گفت: دو تیم جستجو و نجات در آوار هلال احمر شمیرانات و یک تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهراننیز به محل حادثه اعزام شده اند.

وی ادامه داد: به درخواست آتش نشانی و با توجه به ریزش آوار یک قلاده سگ برای جستجوی احتمالی مصدومان داخل ساختمان به محل حادثه اعزام شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با اشاره به مصدومان زیر آوار مانده، گفت: در این حادثه تاکنون چندین مصدوم از زیر آوار خارج و به آتش نشانی تحویل داده شده اند البته هنوز آماری از تعداد مصدومین و یا فوت شدگان در دست نیست و عملیات نجات مصدومین احتمالی ادامه دارد./ باشگاه خبرنگاران

 

 

تکمیلی1:

آتش‌سوزی در درمانگاه سینا ابهر در خیابان شریعتی

 

در ساعت ۲۰:۵۶ حریق در درمانگاه ابن سینا اعلام شد که بر اساس گزارش‌های اولیه حاکی از انفجار کپسول اکسیژن است.

 

احتمال مصدومیت ۳ نفر در این حادثه اعلام شده است. ۲ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

 

تکمیلی2:

یک منبع اگاه به عصرایران گفت: 13 کشته و 4 نفر در حادثه  آتش سوزی مجروح شدند. ۶ نفر از کشته ها در اتاق عمل بوده اند.

 

تکمیلی3:

در حال حاضر ١٩ نفر از داخل ساختمان به غیر از نجات‌یافتگان خارج شدند که فوت ١٨ نفر از آنها متأسفانه تایید شده است. نظر نهایی توسط عوامل اورژانس اعلام خواهد شد.

 

 

 

مصدومیت یک آتش نشان در جریان اطفای حریق

مصدومیت یک آتش نشان در جریان اطفای حریق

 

نجات بیماران بستری

نجات بیماران بستری

 

حضور پیروز حناچی، شهردار پایتخت در محل انفجار

حضور پیروز حناچی، شهردار پایتخت در محل انفجار

 

امدادرسانی اورژانس و آتش نشانی به مصدومان

 امدادرسانی اورژانس و آتش نشانی به مصدومان

 

امدادرسانی اورژانس و آتش نشانی به مصدومان

 امدادرسانی اورژانس و آتش نشانی به مصدومان

 

تصویری از محل آتش‌سوزی در خیابان شریعتی

تصویری از محل آتش‌سوزی در خیابان شریعتی

 

تکمیلی4:

اسامی اولیه از جانباختگان حادثه کلینیک سینا ‌اعلام شد.

‌سازمان نظام پزشکی:

بر اساس اعلام یک منبع در آتش نشانی تهران‌ با شناسایی پیکر کشته شدگان انفجار کلینیک سینا اطهر، بیش از نیمی از جان باختگان متعلق به پزشکان و کادر اتاق عمل است.

در‌حادثه کلینیک‌ سینا اطهر، دکتر اکبری متخصص گوش،حلق و بینی و دکتر سلطانپور متخصص بیهوشی جان باخته‌اند.

همچنین شرایط دکتر تورانی متخصص جراحی نیز وخیم است.

 

منابع: عصر ایران، باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied