شمانیوز
شما نیوز

شرایط حضور مبتلایان به کرونا در کنکور‌های ۹۹

سخنگوی سازمان سنجش درباره شرایط شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در کنکور سراسری، ارشد و دکتری توضیحاتی داد.

شرایط حضور مبتلایان به کرونا در کنکور‌های ۹۹

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط شرکت داوطلبان مبتلا به کرونا در کنکور سراسری، ارشد و دکتری گفت: با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام شده است، اسامی داوطلبانی که مبتلای قطعی به کرونا بوده و در بیمارستان بستری هستند در اختیار سازمان سنجش قرار داده می‌شود. براین اساس این داوطلبان می‌توانند در بیمارستان آزمون بدهند.

زرین آمیزی ادامه داد: بیمارانی که در قرنطینه خانگی هستند باید به سازمان سنجش شرح حال خود را اعلام کنند. این دسته از داوطلبان روزی که کارت ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد، باید به باجه رفع نقص مراجعه کنند و گواهی مورد تائید ستاد کرونا و کارت ورود به جلسه را به باجه تحویل بدهند.

او افزود: مکان‌های امن و مجزا با هماهنگی وزارت بهداشت برای این داوطلبان در نظر می‌گیریم. باقی داوطلبان هم با همراه داشتن ماسک و رعایت بهداشت فردی سر جلسه امتحان حاضر خواهند شد.

افزایش ۴۰ درصدی حوزه های امتحانی کنکور دکتری

او در ادامه درباره حوزه‌های امتحانی جلسه دکتری گفت: با توجه به اقدامات و پروتکل‌های بهداشتی، تعداد حوزه‌های امتحانی آزمون دکتری تخصصی (نیمه متمرکز) سال ۹۹ نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

زرین آمیزی با بیان اینکه عوامل اجرایی قبل از آزمون تمام پروتکل‌های بهداشتی را انجام می دهند، گفت: فاصله بین صندلی‌های آزمون هم به ۱.۶ متر بین هر داوطلب افزایش پیدا کرده است.

او تاکید کرد: تمامی عوامل اجرایی که مسئول بازرسی بدنی و کنترل هویت داوطلب هستند، گان، دستکش و ماسک خواهند داشت. در هر بازرسی بدنی از داوطلب، عوامل اجرایی دوباره خودشان را ضد عفونی کرده و سپس داوطلب بعدی را بازرسی می‌کنند.

سخنگوی سازمان سنجش با شاره به اینکه با رعایت و همکاری داوطلبان، کنکور‌های سراسری برگزار خواهد شد، یادآوری کرد: تا خود داوطلبان مسائل بهداشتی را رعایت نکنند؛ هیچ ارگانی نمی‌تواند این آزمون را با رعایت مسائل بهداشتی برگزار کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied