شمانیوز
شما نیوز

نتیجه آزمایش داروی کرونا + جزئیات

تدروس آدهانوم از احتمال دسترسی به نتایج اولیه آزمایش های بالینی دارو‌ی کرونا طی دو هفته آینده خبر داد.

نتیجه آزمایش داروی کرونا  + جزئیات

به گزارش خبرنگار شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت، گفت: احتمالا نتایج اولیه آزمایش های بالینی دارو‌ی کرونا، طی دو هفته آینده بدست می‌آید.

او افزود: ۵۵۰۰ نفر در ۳۹ کشور در کمپین همبستگی آزمایش‌های دارویی کرونا زیر نظر هستند. این آزمایش تحت نظر ما و سازمان ملل انجام می‌شود. بر این اساس امیدواریم تا دو هفته آینده نتیجه خوبی بدست آوریم.

در این آزمایش، کارآیی داروهای موثر در مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرد. این داروها شامل رمدسیویر، داروی ضدمالاریا (هیدروکسی کلروکین) و دارو‌های اچ آی وی به همراه اینترفرون است.

داروی هیدروکسی کلروکین که استفاده از آن برای بیماران کرونایی متوقف شده بود، در این آزمایش برای بررسی تاثیر آن در پیشگیری از بیماری کرونا استفاده می‌شود.

مایک رایان، مدیر امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت، گفت: بیماری تنفسی ناشی از ویروس کرونا باعث کشته شدن بیش از نیم میلیون نفر شده است.

او افزود: تاکنون واکسنی به طور قطع برای کرونا یافت نشده است، اما ۱۸ واکسن مورد تایید ما هستند که در مراحل اولیه آزمایش انسانی قرار دارند. در پایان سال به احتمال زیاد به واکسن کرونا دست پیدا می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied