شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 15 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز یکشنبه 15 تیر

جاماندگان هم صاحب سهام عدالت می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی سهام عدالت در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

دانشگاه علوم پزشکی کرونای استقلالی‌ها را تایید کرد

رییس مرکز تحقیقات ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: من خودم از تمام کادر و بازیکنان استقلال نمونه گرفتم و تست را به همراه همکارانم در سیستم بیمارستان مسیح دانشوری ثبت کردم و ۱۲ تست مثبت قطعی و یک نمونه مشکوک وجود داشت که امروز تست او تکرار و مشخص شد، وی مبتلا به ویروس کرونا نیست. /ایرنا

 

z1og_fefdjnd3y7qv

سهامداران سایپا و ایران خودرو بخوانند

داد و ستد سهام ایران خودرو و سایپا از امروز ۱۵تیر ماه تا اطلاع بعدی، در ساعت عادی لغو شد و این دو نماد بدون مرحله سفارش‌گیری از ساعت۱۳:۴۵ تا ۱۴:۴۵ معامله خواهند شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

چرا نرخ سود بالا رفت؟

هیات عامل بانک مرکزی نرخ سود سپرده‌گذاری بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی را با یک واحد درصد افزایش، ۱۳ درصد تعیین کرد. رییس کل بانک مرکزی نوشت: رشد پایه پولی سال گذشته بیش از متوسط ۵۰ سال اقتصاد بوده است. اما با وجود کسری بودجه قابل توجه دولت، فاصله چندانی با آن متوسط نداشته است و رشد ۸.۸ درصد آن در سه ماهه اول سال٩٩ نیز، چندان فاصله معناداری با رشد‌های فصلی سال‌های قبل ندارد. عبدالناصر همتی افزود: نکته مهم این است که حجم نقدینگی موجود و حتی رشد کنونی آن، نمی‌تواند موجب آن تورم بالایی شود که پیش‌بینی می‌کنند؛ چرا که بخشی از همین نقدینگی موجود، برای تامین کسری بودجه استفاده خواهد شد. / خبرآنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

مدت زمان استفاده از ماسک

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: ایجاد تقاضای القایی و تجویز برخی داروهای خاص توسط پزشکان تخلف است

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

پذیرایی مجلس از ظریف به سبک منتقدان تندروی برجام و دولت

ساعت نزدیک به ۸ و ۱۰ دقیقه بود که قالیباف زنگ جلسه علنی را با یک دستور کار مهم یعنی «گزارش وزیر امور خارجه از مسائل خارجی و روابط بین‌الملل» به صدا درآورد. از آنجا که نمایندگان پیش از رسیدن به دروازه‌های خانه ملت، خط و نشان‌هایی برای دستگاه دیپلماسی و شخص وزیر کشیده بودند، می‌شد حدس زد که این جلسه خالی از حاشیه نباشد؛ حدس و گمانی که رنگ واقعیت به خود گرفت و شاهد جلسه‌ای پر از تنش و طرح انتقادات تند و تیز بودیم.

z1og_fefdjnd3y7qv

ارزش روز سهام عدالت یکشنبه 15 تیر

در پایان معاملات بازار سهام در روز ۱۵ تیرماه ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۰ هزار تومانی به بیش از ۱۵ میلیون ۳۵۰ هزار تومان رسیده است که ۳۰ درصد آن معادل ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

دیگر بحثی به‌ عنوان فراکسیون اصلاح‎طلبی مطرح نیست

از مجموع کرسی‌های مجلس ۲۲۱ نفر اصولگرا، ۱۶ نفر اصلاح‌طلب و ۳۴ نفر مستقل هستند. عدد ۱۶ برای اصلاح‎طلبان آنقدر‌ها چنگی به دل نمی‎زد که بخواهند فراکسیونی زیر همین عنوان تشکیل دهند. هرچند طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، افراد می‎توانند در قالب گروه‌های ۹ نفره اقدام به تشکیل فراکسیون کنند، ترجیح این دسته از نمایندگان همگروه شدن با مستقلین مجلس است. محسنی بندپی، نماینده اصلاح طلب می‌گوید: قرار است که فراکسیون مستقلین تشکیل شود، ولی در خود این فراکسیون هم به‌ جای نگاه سیاسی و جناحی، اولویت اصلی، دغدغه‎های مردم و معیشت و اشتغال جوانان است. /روزنامه ایران

z1og_fefdjnd3y7qv

سهام عدالت وثیقه مسکن می شود

عضو شورای‌عالی بورس با اشاره به اینکه امیدواریم بتوانیم سهام عدالت را پشتوانه رهنی افراد برای خرید متری مسکن قرار دهیم، گفت: در صدد هستیم تا از طریق ارتباط دارایی‌ها با یکدیگر، امکان وثیقه‌گذاری در رابطه با حوزه مسکن را فراهم کنیم.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

انتقاد نماینده مجلس از نمایندگانی که مدافع فیلترینگ هستند

معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس گفت: چگونه است که نمایندگان مجلس و حتی اعضای هیأت رئیسه تند تند توئیت می‌کنند؟! اگر واقعاً معتقد به فیلتر توئیتر هستیم، چگونه خودمان قانون را دور می‌زنیم؟! خودم نقد‌های جدی بر فضای مجازی دارم، اما اینگونه راحت صحبت کردن از فیلتر اینستاگرام در حالی که می‌دانیم بسیاری از طریق همین نرم‌افزار معیشت خود را می‌گذرانند، مناسب نیست. برخی از همین همکاران که خواهان فیلتر اینستاگرام هستند، خودشان هم در این فضا فعال هستند.

z1og_fefdjnd3y7qv

هشتمین دادگاه طبری برگزار شد

هشتمین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبری طبری و سایر متهمان در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی بابایی برگزار شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

افزایش مجدد حقوق کارمندان و بازنشستگان ممکن هست؟

علی اصغر عنابستانی، نماینده مجلس گفت: در حال حاضر افزایش مجدد حقوق‌ها امکان پذیر نیست، چون بودجه تصویب شده است و نمی‌شود بار مالی جدیدی تحمیل کرد. باید به این سمت برویم که اصل را اصلاح کنیم. متاسفانه آن چیزی که در حال حاضر کارمندان و بازنشستگان کشور را اذیت می‌کند، تبعیض در پرداخت‌هاست. شاهد هستیم که در بعضی از دستگا‌ها فرد به محض این‌که استخدام می‌شود تقریباً چندبرابر دستگاه‌های عادی که افراد در آن شاغل هستند، حقوق می‌گیرد. مشخص است که این امر قابل تایید نیست. /همشهری آنلاین

z1og_fefdjnd3y7qv

 

قطار مسافربری زن گرمساری را له کرد

قطار مسافربری رشت- مشهد جان زن جوان گرمساری را گرفت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

رفیق‌دوست: دعا می‌کنم حافظه غرضی بیدار شود

محسن رفیقدوست در پاسخ به اظهارات محمدغرضی در روزنامه شرق نوشت: وقتی که مطهری شهید شد، بنده پیشنهاد کردم برای شخصیت‌های انقلاب محافظ بگذاریم، آقای غرضی فرمودند مسئولین را از مردم جدا نکنید، بنده به فرمایشات ایشان توجه نکردم و شخصا برای اکثر مسئولین هم خودرو تهیه کردم و هم محافظ گذاشتم. ایشان فراموش کرده‌اند که اکثر ائمه جمعه با محافظانشان شهید شدند، آیت‌الله مفتح با محافظانشان شهید شد. ایشان به لطف خدا آن‌قدر مسن نشده است که حافظه تاریخی‌اش را از دست بدهد و دعا می‌کنم این حافظه ان‌شاءالله بیدار شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین اخبار کرونا یکشنبه 15 تیر

جهت اطلاع از آخرین اخبار در خصوص ویروس کرونا این بسته خبری را مشاهده کنید.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

آماده‌باش در مجلس بعد از ابتلای چند نماینده به کرونا

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: با توجه به افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ مقرر شد تا تمام نمایندگان و کارکنان و مراجعه‌کنندگان به مجموعه مجلس از ماسک استفاده کنند. در این جلسه مقرر شد تا مراجعات مردمی برای انجام امور دو هفته غیر حضوری انجام شود و در این دو هفته نمایندگان امورات مردم را تلفنی یا به هر طریق دیگری که غیر حضوری باشد انجام خواهند داد. /فارس

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied