شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 17 تیر

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز سه شنبه 17 تیر

کریمی قدوسی: انفجار سایت هسته‌ای نطنز کار بازرسان آژانس است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۶مرتبه از سایت هسته‌ای آسیب دیده نطنز بازدید کرده بودند. به نظر بخشی از خرابکاری به دلیل حضور مستمر بازرسان آژانس در این منطقه بوده است. رخداد پیش آمده و بازدید‌های انجام گرفته موضوع پروتکل الحاقی را زیرسوال می‌برد، زیرا دسترسی بازرسان به این مراکز فقط با تمسک به پذیرش ایران طبق پروتکل الحاقی ممکن است. /خانه ملت

z1og_fefdjnd3y7qv

طاعون خیارکی چیست؟

طاعون خیارکی که موجب همه‌گیری مرگ سیاه در قرون وسطی شد، دراثر باکتری یرسینیا پستیس به‌وجود می‌آید و به‌واسطه‌ی کک‌هایی منتقل می‌شود که به‌دست جوندگان آلوده شده‌اند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

بانوی نماینده «زنان باید بچه داری کنند» را تکذیب کرد

محمودی، با انتشار نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نقل قولی که از طرف وی تحت این عنوان که «هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان زن گفته است زنان باید بچه داری کنند» را تکذیب کرد.سمیه محمودی، نماینده شهرضا در مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، پیرو انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها با عنوان «افشاگری یک نماینده زن علیه هیئت ۷ نفره هیئت رئیسه مجلس/ به ما گفتند زن باید بچه داری کند»، اظهار کرد: مصاحبه انجام شده در خصوص دلایل عدم به کارگیری زنان جهت تصدی در سمت دبیران کمیسیون‌های تخصصی بوده است.محمودی، همچنین با انتشار نامه‌ای به هیئت رئیسه مجلس نقل قولی که از طرف وی تحت این عنوان که «هیئت رئیسه مجلس به نمایندگان زن گفته است زنان باید بچه داری کنند» را تکذیب کرد.

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر فوق العاده مهم برای فرهنگیان

رییس سازمان نهضت سوادآموزی از جذب ۲۰ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان در مدارس در سال تحصیلی آینده خبر داد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

شانس خاتمی در انتخابات از دیدِ یک اصلاح‌طلب

مهدی آیتی گفت: محمدرضا خاتمی حتی به اندازه عارف نیز شانس حضور در سیاست را نداشته و ندارد. مهدی آیتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره این موضوع که درصورت حضور محمدرضا خاتمی چه‌قدر احتمال دارد که او در انتخابات پیروز شود؟ به سایت «راهبرد معاصر» گفته است: «محمدرضا خاتمی حتی به اندازه عارف نیز شانس حضور در سیاست را نداشته و ندارد. اگر جبهه اصلاحات دارای تفکری منسجم می‌بود باید برای فعالیت‌های در سایه برنامه ریزی می‌کرد نه فعالیت‌های حضوری و عرصه اجرایی سیاست کشور. چون امروز جبهه اصلاحات اقبال عمومی را در اختیار ندارد و شانس برنده شدن کاندید اصلاح طلب حداقل است... وقتی جبهه‌ای به غروب و بازنشستگی خود نزدیک شده است عاقلانه این است که کنار بنشیند و در سایه فعالیت کند و فعالیت‌های نظری سیاسی و نرم افزاری و تبلیغی و فرهنگی داشته باشد. امروز تمام کسانی که در جبهه خاتمی و احمدی نژاد از بازگشت صحبت می‌کنند از روی سردرگمی و بی برنامه گی و پریشانی سیاسی حرف می‌زنند و این حرف‌ها شان رهبران آن‌ها را پایین می‌آورد».او ادامه داد: «این روز‌ها از طرف اصلاح‌طلبان مطالبی منتشر می‌شود که به نظر می‌رسد به دلیل بن‌بست‌های سیاسی چند سال اخیر در جبهه اصلاحات به وجود آمده‌اند. وقتی صحبت از این است که آقای عارف به‌طور جدی برای انتخابات ۱۴۰۰ تلاش می‌کند و یا احتمال مطرح شدن آقای خاتمی به میان می‌آید و یا مطرح شدن احمدی نژاد برای ۱۴۰۰ که از جانب تندرو‌های حامی او نشر پیدا کرده است این نوع تبلیغ و این تفکر نشان از انسداد سیاسی و بن بست‌های سیاسی و سرخوردگی‌های سیاسی و بی برنامه بودن سیاسی است... به نظر می‌رسد، اگر جبهه اصلاحات امروز در میان احزاب خود دارای انسجام و وحدت می‌بود کار به اینجا نمی‌رسید».

z1og_fefdjnd3y7qv

زمان واریز یارانه نقدی تیر ماه 99 اعلام شد + جزئیات

یکصد و سیزدهمین یارانه نقدی روز جمعه 20 تیر ماه 99 به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

زرآبادی: طرح سوال از رئیس جمهور نمایشی است

زرآبادی گفت: این جریانی که در مجلس یازدهم شکل گرفته ادامه همان جریان مجلس دهم است. اصلا خواسته این جریان مشخص نیست و همه این اتفاقات باعث ایجاد تنش برای وزارت امورخارجه است و نتیجه این اقدامات با توجه به اتفاقاتی که در این چند هفته گذشته در سطح روابط بین‌الملل در سازمان ملل شکل می‌گیرد. سیده حمیده زرآبادی، نماینده مجلس دهم، با اشاره به تشنج صورت گرفته در هنگام گزارش به نمایندگان مجلس از سوی محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه گفت: در مجلس دهم هم متاسفانه یک تعدادی از نمایندگان بدون داشتن هر گونه راهکار و پیشنهاد مشخصی دقیقا همین تشنج‌ها را برای سیاست خارجی ایجاد می‌کردند. وی ادامه داد: برخی از نمایندگان با الفاظی مثل دروغگو و حتی بعضی مواقع خائن دانستن آقای ظریف که اتفاقاً همه این موارد بار حقوقی هم دارد، عملکرد وزارت امور خارجه را به چالش می‌کشیدند در حالی که هیچ وقت راهکار و پیشنهاد مشخصی نداشته و ندارند.

z1og_fefdjnd3y7qv

یک کارخانه در باقر شهر منفجر شد + جزئیات

در پی شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی از جنوب تهران و در محدوده کهریزک، منابع محلی در باقرشهر گزارش دادند

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

دانشگاه علوم پزشکی گلستان: ۲۰۰ نفر در دو مراسم جشن عروسی به کرونا مبتلا شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۲۰۰ نفر در این استان پس از شرکت در مراسم عروسی به کرونا مبتلا و ۵ نفر فوت کردند. سراج‌الدین عارف‌نیا ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار داشت: پیک دوم کرونا در استان گلستان همچنان ادامه دارد و تعداد بستری‌های روزانه ما افزایش داشته است. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مورد اعمال و اجرای محدودیت‌ها در استان گفت: محدودیت‌ها نباید فقط در قالب مصوبه باشد و باید سفت و سخت آن‌ها را اجرا کرد، مرکز بهداشت می‌تواند در صورت رعایت نکردن مصوبات و پروتکل‌ها توسط اصناف مختلف آن‌ها را پلمب کند و به دادستانی گزارش دهد. عارف‌نیا افزود: باید قواعد محکمی برای برخورد با مراسم تجمعی ایجاد شود، زیرا تعداد مبتلایان به کرونا در استان پس از برگزاری عروسی‌ها سه برابر شده است. وی ادامه داد: در یکی از روستا‌های داشلی برون که از کرونا پاک بود، دو عروسی برگزار شد که دو هفته بعد بیش از ۲۰۰ نفر که در این دو عروسی شرکت کرده بودند به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه پنج نفر فوت کردند.

z1og_fefdjnd3y7qv

دفن ۷۰ قربانی کرونا روز گذشته در بهشت زهرا تهران

محسن هاشمی صبح امروز پیش از آغاز جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد احتمال متوقف شدن اجرای طرح ترافیک در تهران، گفت: ستاد کرونا در این خصوص تصمیم‌گیری می‌کند و ما از آنجایی که نظرات‌مان «وتو» می‌شود نظری در این خصوص نمی‌دهیم و شأنمان را حفظ می‌کنیم. وی در پاسخ به این سوال که تعداد جانباختگان ویروس کرونا در تهران چقدر است، اظهار کرد: روز گذشته ۷۰ فوتی ناشی از ویروس کرونا در بهشت زهرا (س) دفن شدند. متاسفانه این آمار‌ها رشد کرده است چرا که این عدد تا دفن روزانه ۱۹ نفر نیز رسیده بود، اما روز گذشته به ۷۰ نفر افزایش یافت.

z1og_fefdjnd3y7qv

آخرین آمار کرونا | سه شنبه 17 تیر

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied