شمانیوز
شما نیوز

اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: اجرای طرح زوج و فرد خودرو‌ها به دستور استاندار البرز از درب منزل در کرج طی دو روز آینده پس از بررسی، در دستور کار قرار می‌گیرد.

اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل در کرج

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایسنا: علی درویش پور در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که سه شنبه ۱۷ تیرماه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به شرایط استان طبق دستور استاندار محترم، پیشنهاداتی در خصوص اعمال محدودیت در شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز، ارائه شد و برخی از آن‌ها در ستاد ملی مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا، تجربه مهار این بیماری را در البرز داشتیم، ادامه داد: امید است با همراهی مردم و مسئولان بتوانیم از پیک دوم کرونا نیز با کمترین خسارت عبور کنیم.

درویش پور با تاکید بر اینکه اکنون نیاز است اعضای ستاد، اتخاذ تدابیر و اجرای مصوبات مقابله با کرونا را در اولویت امور خود قرار دهند، گفت: حالت اداری و تکلیفی عمل نکنیم بلکه باید از روند اجرای مصوبات اطمینان حاصل کنیم، چراکه حتی نجات جان یک نفر هم ارزشمند است.

وی افزود: جلسات، تا جای ممکن به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شود و در موارد ضروری نیز استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی الزامی است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: با دستگاه‌هایی که سهل انگاری کرده و رعایت اصول بهداشتی را نداشته باشند، به شدت برخورد خواهد شد.

وی گفت: حفاظت از سلامت مردم در رأس امور ما قرار دارد و طبق دستور استاندار محترم، بازرسی و نظارت در راستای این امر با اهتمام ویژه‌ای دنبال می‌شود.

درویش پور افزود: گندزدایی معابر در شهر‌ها و روستا‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فردا آغاز شود و هیچ نقطه مغفول نماند.

وی عنوان کرد: سیستم حمل و نقل به ویژه در کرج و فردیس از جا به جایی مسافران بدون ماسک خودداری کند.

معاون استاندار البرز با اشاره به اینکه اصناف نقشی کلیدی در توقف شیوع کرونا دارند، گفت: سازمان صمت استان در خصوص تشدید بازرسی‌ها در صنوف تدابیر لازم را انجام دهد.

وی افزود: کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان غیر قابل قبول است چراکه زیرساخت‌های لازم فراهم است و موانع این امر باید توسط کمیته پشتیبانی حل و فصل شود.

درویش پور گفت: ایجاد محدودیت و تمهیداتی که از تجمع افراد در بوستان‌ها و مراکز تفرجگاهی جلوگیری شود، باید در دستور کار شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی افزود: مراکز نقاهتگاهی استان نیز توسط سپاه پاسداران و دستگاه‌های مربوطه آماده سازی شود چراکه روند شیوع کرونا شدت گرفته است.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: صدا و سیمای البرز به عنوان رییس کمیته اطلاع رسانی، نسبت به بسیج رسانه‌ها اقدام کند چراکه مهمترین عامل موفقیت در پیک اول کرونا، رسانه‌ها بودند.

وی گفت: در خصوص وضعیت بانک‌ها نیز باید تصمیم گیری کنیم تا چگونگی ارائه خدمات و سلامت کارکنان بانک‌ها و مردم مشخص شود.

گفتنی است قرار است طرح زوج و فرد در کرج از روز پنجشنبه ۱۹ تیرماه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ اجرا شود و تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied