شمانیوز
شما نیوز

حدالامکان کودکان را از این موارد دور نگه دارید

فوق تخصص خون و آنکولوژی گفت: سلول‌های مغز کودکان در حال تکامل است و به همین دلیل آنان را باید از تلفن همراه دور کنیم.

حدالامکان کودکان را از این موارد دور نگه دارید

دکتر امیر عباس هدایتی اصل عضو دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان روز پنج‌شنبه افزود: آمارهایی جهانی نشان می دهد از حدود ۲۰ سال پیش تا امروز، سرطان در کودکان در حال افزایش است به طور مثال در سال ۲۰۰۰ میلادی در کل جهان ۱۶۰ هزار کودک مبتلا به این بیماری بودند، در سال ۲۰۱۶ میلادی این رقم به ۳۰۰ هزار نفر رسید و به طور حتم این آمار در سال ۲۰۲۰ افزایش بیشتری می یابد.

وی به مادران باردار توصیه کرد که حتی المقدور از تلفن همراه و همچنین وای فا دوری کنند که این موارد می تواند سبب آسیب به جنین می شود.

عضو دپارتمان سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان به افزایش میدان های مغناطیسی گوشی تلفن همراه در همه نقاط دنیا اشاره کرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده این موارد می توانند ریسک سرطان مغز را افزایش دهند.

هدایتی با بیان این که در ایران هم روند ابتلا به سرطان در کودکان افزایشی است، اظهار داشت: سازمان بهداشت جهانی، نظرات خود را در سه قالب، " شناخته شده"، " پیشنهاد می شود" و "مطالعات محدود" بیان می کند و درمورد گوشی های تلفن همراه پیشنهاد داده تا جایی که می شود از آنها استفاده نشود.وی تصریح کرد: برای سازمان بهداشت جهانی اثبات شده که اشعه های یو وی، یونیزان و برق های فشار قوی سرطان زا هستند و مردم باید از آنها دوری کنند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی، بهبود روش های درمانی و استفاده از داروهای نوین را  عامل مهمی در  بهبودی درمان سرطان اعلام کرد و گفت: با توجه به بهبود درمان ها، شاهد زنده ماندن بیشتر کودکان و همچنین بزرگسالان مبتلا به سرطان هستیم و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافته است.

هدایتی اصل افزود: درمان برخی سرطان ها در چند سال پیش فقط با شیمی درمانی انجام می شد اما الان روش های درمانی افزایش یافته تا بیماران ضمن کاهش عوارض روش های درمان، از بهبودی بهتری بهره مند شوند.وی از روش های دیگر درمان سرطان، سلول درمانی و استفاده از سلولهای بنیادی و ایمنی درمانی، درمان پزشکی شخصی که برنامه درمانی بر اساس وجود گیرنده ها و تومور مارکرها هدف گذاری و درمان اختصاصی برای هر بیمار منحصر به خود انجام می شود.

 

با تغییر سبک زندگی با سرطان مقابله کنیم


این پزشک فوق تخصص بر لزوم تغییر سبک زندگی تاکید کرد و یادآور شد: با تغییر سبک زندگی می توان با سرطان مقابله کرد یا به عبارتی از بروز این بیماری در جامعه پیشگیری کرد تا افراد کمتری دچار آن شوند.

هدایتی اصل، یکی از موارد تغییر سبک زندگی را توجه بیشتر به ورزش و فعالیت های بدنی اعلام کرد و گفت: استفاده بیشتر از میوه، مصرف کمتر گوشت قرمز، گوشت های فرآوری شده، الکل، سیگار از دیگر موارد تغییر سبک زندگی است که مردم باید آن را رعایت کنند.وی از مردم تقاضا کرد از خوردن فست فود و غذاهای آماده پرچرب خودداری و از غذاهای سالم و مقوی استفاده کنند تا مبتلا به برخی از بیماری ها مانند سرطان نشوند.

فوق تخصص خون و آنکولوژی بر لزوم گسترش فعالیت های بدنی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: ورزش سبب افزایش تقویت سیستم ایمنی می شود، وقتی ایمنی افزایش پیدا کند، سلول سرطانی فرصت رشد و نمو را پیدا نمی کند.

 

منبع: بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied