شمانیوز
شما نیوز

برای کودکان از این خمیر دندان استفاده نکنید

استفاده از خمیر دندان برای مسواک زدن در برخی گروه‌های سنی توصیه نمی‌شود و برای تمیزی دندان‌ها باید راه دیگری را پیش گرفت.

برای کودکان از این خمیر دندان استفاده نکنید

دکتر همتی متخصص دندان‌ پزشکی کودکان با اشاره به اهمیت تمیز کردن دندان‌ها در سنین کودکی گفت: والدین باید از شش ماهگی تا سه سالگی فضای دندانی کودک را پس از هر بار شیر خوردن با غذا خوردن با پنبه خیس تمیز کنند و برای کودکان زیر 2 سال نیازی به استفاده از خمیر دندان‌ برای مسواک زدن نیست.

وی ادامه داد: استفاده از خمیر دندان در کودک در سنین 2 تا 3 سالگی باید تحت مشاوره پزشک باشد و با توجه به اهمیت دندان‌های شیری توصیه می‌شود برای کودکان بعد از سن سه سالگی از خمیر دندان‌های مخصوص اطفال استفاده شود. 

دکتر همتی اظهار داشت: از سن حدود دو و نیم سالگی به بعد کودک باید با همکاری والدینش مسواک بزند و به محض بروز پوسیدگی و قبل از درد گرفتن دندان‌ها با مراجعه به دندانپزشک نسبت به ترمیم آنها اقدام کند. ریشه دندان‌های شیری باید تا قبل از رویش دندان‌های دائمی در دهان باشد و هنگام رویش دندان‌های دائمی، دندان‌های شیری لق شوند و بیفتند در غیر این صورت دندان‌های دائمی سر جای خود بیرون نمی‌آیند و کج می‌شوند. 

این دندانپزشک کودک در پایان خاطر نشان کرد: در فاصله 5 الی 6 ماه یکبار کودکان باید مورد معاینه دندانپزشک قرار گیرند و همچنین تا سن 5 سالگی از خمیر دندان‌های حاوی فلوراید استفاده نکنند چون ممکن است خمیر دندان توسط کودک خورده شود و موجب عوارض همچون ایجاد لکه‌های سفید بر روی دندان‌ها گردد. این نکته باید مد نظر مادران باشد که گاهی پوسیدگی زودرس دندان‌های کودکان می‌تواند به دلیل استفاده زیاد و طولانی مدت از شیشه شیر باشند. 

 

منبع: بهداشت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied