شمانیوز
شما نیوز

بخشش ۳ ماه اجاره به مستأجران + توضیحات

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات این نهاد در جریان شیوع کرونا گفت: بنیاد مستضعفان ۳ ماه اجاره را به مستأجران بخشید و ۲۳۰ میلیارد تومان برای ودیعه مسکن پرداخت کرد.

بخشش ۳ ماه اجاره به مستأجران + توضیحات

پرویز فتاح عصر شنبه در جلسه مشترک با فرماندار و مسئولان ورامین به منظور هماهنگی ارائه کمک‌های مؤمنانه به مردم این شهرستان گفت: امروز کشور با شرایط حساسی مواجه و معیشت مردم در مخاطره قرار افتاده است، شرایط امروز به گونه‌ای نیست که بنشینیم و حرف بزنیم، بلکه همه باید وارد میدان شده و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی ما مسئولیت قبول کرده‌ایم، باید از شعار پرهیز کرده و به قدر وسع و توان خود، با کار جهادی انتظارات به حق مردم را ادا کنیم.

فتاح گفت: حل اساسی مسائل و مشکلات جامعه، به تصمیم گیری کلان در سطح نظام نیاز دارد، هماهنگی دولت و سران نظام باید در چارچوب قانون تعریف شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد، حضور ارگان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان به این معنی نیست که در کار دولت دخالت کرده و یا وظایف آن را انجام دهیم بلکه به خاطر امید بخشی به مردم و جلب مشارکت آنان این اقدامات انجام می‌شود.

وی افزود: کمک رسانی به مردم در قالب مواسات باید به مصوبه و قانون تبدیل و اجرا شد تا این اطمینان به مردم داده شود که مسؤولان در تمامی مراحل به فکر آنان هستند.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات این نهاد در جریان شیوع ویروس کرونا گفت: بنیاد مستضعفان با وجود تمامی محدودیت‌ها، در تمامی مراحل شیوع کرونا، در کنار مردم بود و در قالب تکلیفی که رهبر معظم انقلاب در مواسات بر دوش همه گذاشتند، ۶۰۰ هزار بسته غذایی و ۷۰۰ هزار افطاری ساده در مناطق مختلف کشور توزیع کرد.

فتاح افزود: علاوه بر این، به منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان ۲۳۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجاره بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.

وی گفت: کمک مؤمنانه بنیاد مستضعفان به پایان نرسیده و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی مواسات، این کمک‌ها طی سه مرحله دیگر شامل دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فتاح در ادامه عنوان داشت: به غیر از کمک‌های متمرکزی که به بهزیستی، کمیته امداد، زندان‌ها و سایر نهادهای حمایتی از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شد، تمامی افراد آسیب‌پذیر، از جمله زباله‌گردها، کولبران، قایقرانان، ناشرین و فعالان در آرامستان‌ها که مغفول مانده بودند نیز از این حمایت‌ها برخوردار شدند.

وی از کمک بنیاد مستضعفان به وزارت بهداشت در تأمین الکل، ماسک، مواد ضدعفونی کننده و آمبولانس خبر داد و اظهار کرد: حساب دو نهاد حمایتی کمیته امداد و بهزیستی باید از سایر نهادها جدا باشد و در این مرحله تمامی افراد تحت پوشش از حمایت‌های بنیاد برخوردار می‌شوند و نباید هیچکس از این افراد، از قلم افتاده و از بسته‌های حمایتی بی‌بهره بماند.

رئیس بنیاد مستضعفان بیان داشت: علاوه بر این، سپاه پاسداران ورامین از ۲۰ هزار بسته حمایتی برخوردار شده و تمامی افرادی که توسط سپاه معرفی می‌شوند حتی میهمانان افغانستانی نیز از این بسته‌ها برخوردار خواهند شد.

 

منبع : مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied