شمانیوز
شما نیوز

تسهیلات کرونایی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

درباره مراحل ثبت نام برای دریافت تسهیلات کرونایی کسب و کار‌های آسیب دیده بیشتر بدانید.

تسهیلات کرونایی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : اگر جزء ۱۴ رسته و ۷۸۰ زیر رسته شغلی اعلام شده برای دریافت تسهیلات کرونایی هستید، این تسهیلات شامل شما می‌شود. ۱۴ کسب و کار مشمول دریافت تسهیلات دوره کرونا به شرح ذیل هستند:

- مراکز تولید و توزیع غذا‌های آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالار‌های پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها و اغذیه فروشی‌ها.

- مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مهمانپذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی تفریحی و خدماتی بین راهی، موزه‌ها و زائر سراها.

- حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی.

- حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری.

- دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی.

- تولید و توزیع پوشاک.

- تولید و توزیع کیف و کفش.

- مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه.

- مراکز باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی.

- مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای.

- مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.

- موسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی، تشخیص، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند.

- آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه‌ها.

-واحد‌های پرورش مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، مراکز تولید محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی جات صادراتی و مراکز تولید و عرضه گل و گیاه‌های زینتی (وزارت جهاد کشاورزی).

در ابتدا برای افراد بیمه شده سازمان تأمین اجتماعی و دیگر بیمه شدگان سایر بیمه‌ها توسط ICT وزارت تعاون پیامکی ارسال می‌شود و در مرحله بعد با بانک اطلاعاتی تأمین اجتماعی مطابقت داده و بررسی می‌شود. همچنین فرد بیمه شده می‌تواند با تکمیل اطلاعات خود در سامانه کارا ثبت نام دریافت تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده را انجام دهد و در نهایت برای دریافت وام خود به بانک مراجعه کند.

در مقابل افراد بیمه نشده نیز برای دریافت تسهیلات کرونایی مشاغل آسیب دیده خود می‌توانند اطلاعات خود را توسط دستگاه‌های مربوطه به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه دهند، همچنین در مرحله بعد پیامک توسط ICT وزارت تعاون برای آن‌ها ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند در سامانه کارا برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند و در مرحله پایانی با مراجعه به بانک‌های مربوطه تسهیلات خود را دریافت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied