شمانیوز
شما نیوز

آیا با توجه به کرونا در کنکور سراسری شرکت می کنید؟

داوطلبان کنکور منتظرند ببینند سرنوشت آزمون سراسری چه می شود..

آیا با توجه به کرونا در کنکور سراسری شرکت می کنید؟

داوطلبان کنکور منتظرند ببینند سرنوشت آزمون سراسری چه می شود..

کنکور سراسری 99 پس از چند ماه تعویق حالا زمزمه های لغو کامل آن وجود دارد. آزمون سراسری که نه تنها یکسال داوطلبان به ویژه جوانان را با چالش و اضطراب همراه می کند بلکه متاسفانه سرنوشت بسیاری از جوانان به همین کنکور ختم می شود.

کرونا که از ماهها پیش در سطح جهان روز به روز رو به افزایش است و قربانیان این ویروس به دقیقه و ساعت رسیده، باعث نگرانی هعم داوطلبان آزمون های سراسری مانند کنکور 99 ، آزمون کارشناسی ارشد و حتی دکتری شده است.

 

تعویق کنکور 99

شیوع با سرعت کرونا باعث شد وزارت بهداشت برای حفظ جان مردم دستور تعویق کنکور سراسری را بدهد و دستورالعمل تعویق زمان برگزاری کنکور دکتری و کارشناسی ارشد را نیز اعلام کرد.

سازمان سنجش نیز با بررسی های خود به این نتیجه رسید که کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ و آزمون دکتری ۹۹ نیز باید به تعویق بیفتد .

 

 


شهروند خبرنگار ما باشید و نظرات خود را جهت برگزاری و یا عدم برگزاری کنکور سراسری 99 در سایت شمانیوز بیان کنید..


 

 

 

بسیاری از خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند و از سویی بلاتکلیفی در برگزاری کنکور فشار روانی بر داوطلبان وارد کرده است، زیرا از خردادماه تا‌کنون بارها کنکورهای سراسری را لغو و به زمان دیگری موکول کردند. گرچه دولت می‌خواهد این رویداد پرخطر را تحت هر شرایطی برگزار کند چراکه هنوز ساز‌و‌کاری برای جایگزین کردن آن به‌جای کنکور برای برخی از امور چون سربازی پسران در نظر نگرفته و حالا با به تعویق افتادن کنکور با کمبود سرباز و زیر سؤال رفتن قوانین مصوب کشور روبه‌رو می‌شود.

 

طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور 

اما از سوی دیگر دولت گویا عزم خود را جزم کرده تا کنکور 99 و آزمون های سراسری را برگزار کند و توجهی به نظرات دلسوزان و نگرانی های خانواده ها ندارد.

زهره الهیاننماینده مردم تهران در مجلس اما از تهیه طرح دوفوریتی برای تعویق کنکور سراسری، آزمون کارشناسی ارشد و آزمون دستیاری پزشکی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اعلام کرد که پیش‌نویس این طرح در کمیسیون آموزش مجلس تهیه‌شده و ما پیشنهاد کردیم علاوه بر تعویق کنکور سراسری، آزمون کارشناسی ارشد و دستیاری پزشکی هم به‌دلیل بحران کرونا به‌تعویق بیفتد.» 

در شرایط شیوع ویروس کرونا به صلاح نیست که آزمون‌های مذکور برگزار شود چراکه جان داوطلبان و خانواده‌های آنان درخطر است و پیام‌ها و تماس‌های متعددی ازسوی داوطلبان به نمایندگان واصل‌شده مبنی‌براینکه کنکور و آزمون‌های مذکور به‌تعویق بیفتد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس یازدهم نیز اعلام کرده که مجلس و کمیسیون، طرح دوفوریتی تدوین کرده تا سنجش و پذیرش دانشجو فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر علوم و اعضای شورای سنجش و پذیرش قرار گرفت.

تلاش داریم در همین مدت باقیمانده این طرح را تدوین و به تصویب مجلس برسانیم تا امسال نیز کنکور ارشد ۹۹ برگزار نشود و پذیرش براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت گیرد. البته باتوجه به‌شرایط‌خاص امسال وزیر علوم این مسئله را در ستاد ملی کرونا نیز پیگیری می‌کند تا حداقل کنکور امسال برگزار نشود و به‌موازات این پیگیری‌ها برای امسال، مجلس به دنبال تصویب دائمی این قانون است.

اما سوال جدی اینجاست که اگر فردی مبتلا به کرونا که هیچ نوع علائمی نیز ندارد و در زمان برگزاری آزمون های سراسری به دیگر داوطلبان انتقال دهد همین موضوع باعث خطرات جانی برای همه داوطلبان و خانواده هایشان و حتی جامعه می شود.

دولت باید به این سوال جواب دهد که سلامتی مردم مهمتر است یا برگزاری قطعی کنکور؟

 

 


شهروند خبرنگار ما باشید و نظرات خود را جهت برگزاری و یا عدم برگزاری کنکور سراسری 99 در سایت شمانیوز بیان کنید..


 

 
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • نمیگم

    معلومه که شرکت میکنیم. البته با رعایت پروتکل های بهداشتی 😁🤪