شمانیوز
شما نیوز

خبر فوق العاده مهم | کنکور ارشد حذف نمی شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کنکور کارشناسی ارشد و سراسری یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

خبر فوق العاده مهم | کنکور ارشد حذف نمی شود

زهره الهیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ با توجه به سیل مطالبات بسیار زیاد داوطلبان برای تعویق کلیه کنکورها پیگیری‌هایی از طریق وزارت علوم و وزارت بهداشت داشتیم که خروجی همه پیگیری‌ها این است که در کنکور ارشد و سراسری چند راهکار مدنظر باشد.

وی افزود:‌ عمدتاً داوطلبان مطالبه تعویق کنکور را داشتند و این می‌تواند در دستور کار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

 

طرح دوفوریتی مجلس برای تعویق کارشناسی ارشد و سراسری


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام خبر طرح دو فوریتی پیشنهادی مجلس برای تعویق کنکور ارشد و سراسری عنوان کرد: یک طرح دو فوریتی برای تعویق کنکور کارشناسی ارشد، کارشناسی و برد تخصصی پزشکی در مجلس تهیه و آماده شده است که در نظر داریم هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.

الهیان ادامه داد: طرح مذکور به عنوان یک گزینه می‌تواند در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: البته راهکارهای دیگری پیشنهاد شده از جمله اینکه داوطلبان در چند روز و طی روزهای متوالی آزمون بدهند از این جهت که تعداد جمعیت کمتر شود و در یک فاصله‌گذاری مناسب و رعایت دقیق پروتکل‌ها اقدام گیرد که این هم می‌تواند یک گزینه باشد.
 

*ورود مرکز پژوهش‌های مجلس به موضوع «تعویق کنکور»


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شده است با کمک مرکز پژوهش‌های مجلس و نظر تخصصی کارشناسان موضوع تعویق کنکور و پیشنهادی که آماده شده بحث و بررسی شود تا بر این اساس یکشنبه آینده به تصمیم برسیم.

الهیان با بیان اینکه طرح دو فوریتی پیشنهادی مجلس برای تعویق کنکور ارشد، سراسری و آزمون‌های تخصصی پزشکی برای یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس آماده و مطرح است، گفت: طی صحبتی که با آقای زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس داشتیم مقرر شد نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس را هم دریافت کنیم تا جوانب مختلف بحث تعویق کنکور دیده شود و داوطلبان متضرر نشوند.
 

سلامت داوطلبان برای مجلس اولویت است


وی افزود: آنچه مسلم است قطعاً برای مجلس سلامت داوطلبان و حفظ سلامتی آنها یک اصل است و تمام تصمیماتی که گرفته می‌شود مبنی بر این است که اولویت اصلی سلامت داوطلبان باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: نظر رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره برگزاری کنکور در موعد مقرر که در رسانه‌ها مطرح شده مورد قبول ما نیست و نگرانی جدی داوطلبان و خانواده‌های آنها مدنظر ما است و ما بر این اساس تصمیم خواهیم گرفت.

الهیان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد:‌ در مورد آزمون دکتری نیز امروز با معاون پارلمانی وزارت علوم تماس گرفتیم و صحبت کردیم ما گزارشی از ایشان خواستیم برای اینکه نحوه برگزاری آزمون دکتری به چه نحوی خواهد بود با توجه به نگرانی‌های جدی داوطلبان آزمون دکتری که او اشاره کرد که وزارت علوم و سازمان سنجش عزم خود را جزم کردند که تمام پروتکل‌ها رعایت شود.

وی گفت: مطالبه ما از وزارت علوم و پیغامی که برای آقای وزیر و رئیس سازمان سنجش دادیم این بود که خیلی دقیق باید پروتکل‌ها فردا رعایت شود و فاصه‌گذاری به طوری جدی رعایت شود که این قول را دادند که با توجه به محدود داوطلبان آزمون دکتری امکان فاصله‌گذاری مناسب وجود دارد و سالن‌هایی که در نظر گرفته شده سالن‌هایی است که تهویه مناسب را دارد.


احضار وزیر علوم درصورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور دکتری


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تصاویر ارسالی مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های مشخص شده از سوی وزارت علوم در محل برگزاری آزمون‌های دکتری تصریح کرد: وزیر علوم این قول را داده است که سالن‌هایی با تهویه مناسب و با فاصله‌گذاری مناسب و ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را مدنظر قرار دهند. ما این را هم اعلام کردیم در صورتی که این پروتکل‌ها فردا جدی گرفته نشود قطعاً وزیر علوم مورد سؤال مجلس واقع خواهد شد و به مجلس فراخوانده خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بنده به عنوان پزشک متخصص به داوطلبان محترم آزمون دکتری توصیه می‌کنم استرس، اضطراب و نگرانی نداشته باشند چرا که اضطراب و استرس و نگرانی باعث ضعف سیستم ایمنی و ابتلا به کرونا خواهد شد از این جهت با قول‌هایی که وزارت علوم و سازمان سنجش داده‌اند امیدواریم که آزمون مناسبی با رعایت کلیه پروتکل‌ها انجام شود که وزیر علوم عنوان کرده مواد ضدعفونی لازم برای محل‌های آزمون دیده شده و کلیه سالن‌های محل برگزاری ضدعفونی خواهد شد

 

 

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied