شمانیوز
شما نیوز

برج آزادی به رنگ پرچم لبنان درآمد + عکس

برج آزادی تهران به رنگ پرچم لبنان درآمد. دلیل تغییر رنگ و اظهار همدردی ایران با بیروت به این دلیل است که روز سه شنبه 14 مرداد انفجار مهیبی در بیروت پایتخت لبنان رخ داد و هزاران نفر را به کام مرگ فرو برد.

برج آزادی به رنگ پرچم لبنان درآمد + عکس

برج آزادی تهران به رنگ پرچم لبنان درآمد. دلیل تغییر رنگ  و اظهار همدردی ایران با بیروت به این دلیل است که روز سه شنبه 14 مرداد انفجار مهیبی در بیروت پایتخت لبنان رخ داد و هزاران نفر را به کام مرگ فرو برد.

 

ef31f096-87ac-4f03-a441-7da11b4584b9

 

انفجار مهیبی عصر سه شنبه بیروت پایتخت لبنان را به لرزه درآورد.وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد که تاکنون حدود ۶۴ نفر کشته و  بیش از ۳۶۰۰ نفر دیگز نیز مجروح شده اند. در حالی که هنوز ماهیت دقیق این انفجار لبنان مشخص نشده، برخی منابع ازجمله شبکه خبری اسکای نیوز عربی انفجار بیروت را ناشی  از وقوع دو انفجار پی در پی در یک انبار مواد منفجره اعلام کردندو شبکه المیادین نیز اعلام کرد که این انفجار اقدامی تروریستی نیست.

جزئیات وقوع انفجار حاکی از آن است  که این انفجار در انبار شماره ۱۲ بندر بیروت رخ  داد  و  به فاجعه ای در پایتخت  و حومه ان منجر شد و بازتاب آن  به مناطق مختلف لبنان تا قبرس هم رسید. براساس این گزارش به نقل از منابع لبنانی، براثر این انفجار که برخی منابع از آن به دو انفجار پی در پی تعبیر کردند، شمار زیادی از افراد کشته و مجروح شده اند که وزیر بهداشت لبنان تاکنون آنها را نزدیک به ۳۰۰۰ نفر اعلام کرده است.

 

1123901_909

علاوه براین خسارت بزرگی به محل وقوع انفجار وارد شده و بیشتر ساختمان های مجاور محل وقوع انفجار تخریب شده است. «جورج کتانی» مدیرکل صلیب سرخ لبنان در این باره به المیادین گفت: روند تخلیه مجروحان و مصدومان همچنان ادامه دارد و عملیات نجات با موانع زیادی روبروست.

وی افزود: قربانیان و مصدومان این انفجار در همه خیابان ها و مناطق دور و نزدیک انفجار دیده می شوند. ما شاهد یک فاجعه بزرگی هستیم و هنوز آمار قربانیان معلوم نیست. کتانی خاطرنشان کرد: فاجعه بزرگی رخ داده و شمار قربانیان واقعا بالاست.

از سوی دیگر برخی منابع خبری لبنان از جمله شبکه خبری المیادین  با تأیید وقوع انفجار در بندر بیروت، گزارش دادند که اطلاعات اولیه نشان می‌دهد، این انفجار تروریستی نیست. میشل عون رئیس جمهوری لبنان پس از انفجار، شورای عالی دفاع این کشور را به نشست اضطراری در کاخ بعبدا دعوت کرد. حسان دیاب نخست وزیر لبنان نیز روز چهارشنبه را برای قربانیان انفجار روز عزای ملی اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ایراتی

    خدا صبر بده واقعا متاثر شدیم