شمانیوز
شما نیوز

پیام وزیر علوم به مناسبت روز خبرنگار

وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری در آستانه ۱۷ مرداد با صدور پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

پیام وزیر علوم به مناسبت روز خبرنگار

 دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آستانه ۱۷مردادماه؛ روز خبرنگار، با صدور پیامی، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران و تلاش گران عرصه رسانه، خبر و آگاهی تبریک گفت.

متن پیام دکتر منصور غلامی به شرح زیر است:
رسایی رسانه در این روزگار، اعجاز بی بدیلی است که جان دانستن و روح آگاهی را به کالبد محتضر جهان بخشیده است. نسیم نوازشگری که در عبورش، عطر معرفت و شمیم دانایی را هدیه می کند.

خبرنگاران زبان گویای جامعه اند و چشمان پرسشگری که جز به آسودگی مردمان گشوده نمی شوند. می نویسند تا باید و نبایدهایی که اتفاق افتاده اند را زمزمه کرده باشند. اصحاب خبر، رزمندگان خطوط مقدم خدمت به مردم اند در سنگر صداقت و با قلم غیرت، روایتگر روزگار خویش هستند.

ایمان به جانبخشی خبر در صعوبت باد و باران و سیل و زلزله و کرونا، نوبت جانفشانی خبرنگاران شده است. انعکاس بهنگام چشمان کودک مظلومی که در هر کجای دنیا، به دست هایی امیدوار است را جز ایثار چه می توان نامید. مواجهه با تلخ ترین واقعیت های جنگ و یا مدافعان خط مقدم سلامت در این روزها که بی هیچ دریغی در بحران بلاخیز ویروس کرونا، پویایی غیرقابل وصفی از خود به نمایش گذاشتند، چندان که برنامه ی بهبود سلامت و ارتقاء خودمراقبتی ها، بدون در نظر گرفتن نقش رسانه ها میسر نمی شد را چه پاداشی است. تقسیم زیبایی لحظات انسان و طبیعت را چگونه می توان پاسخ داد.

اگر چه این موهبت را نمی توان در دایره کوچک یک روز خلاصه نمود اما با تقدیس حضور بی دریغ اصحاب خبر در اتفاقات هر لحظه ی جامعه، روز ارجمند خبرنگار را پاس می داریم و مجاهدت بی چشمداشت شان را ستایش می کنیم و باور داریم که درس صداقت و مشق معرفت شان می تواند الگوی دانش اندوزانی باشد که به امید جهانی شایسته تر، می آموزند و فردا روزی می آموزانند.

روزگار ما به انتشار زیبایی های در کلمه کلمه ی اخبار شما، تماشایی تر خواهد شد. قلمتان مانا و راه خطیر پیش رویتان مشحون از اخبار دلخواه باد.
در این میان، بی شک دستیابی به بسیاری از موفقیت ها در حوزه آموزش عالی بدون انتقال اطلاعات بهنگام و صحیح و نیز گزارش دستاوردهای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به جامعه توسط رسانه ها ممکن نبوده است.

خرسندم که می توانم با مهر و احترام، روز خبرنگار را که همزمان است با روز فرخنده عید غدیر خم به اهالی ارجمند خبر به ویژه خبرنگاران حوزه آموزش عالی شادباش عرض نمایم. همچنین به روان شهدای اصحاب رسانه و قلم به ویژه شهید محمود صارمی درود می فرستم و از خدای مهربان خواهانم که بر درجات آنان بیفزاید.

تبریک روز خبرنگار را با نجوای نام ارجمند یک به یک آن گرانمایه گان و این صله از حضرت حافظ تقدیم می کنیم که:

هر آنکه جانب اهل وفا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد»

 

 

منبع: مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied