شمانیوز
شما نیوز

نحوه نوبت دهی اینترنتی برای نذر خون در محرم + جزئیات

مدیرکل دفتر جذب اهدا کنندگان سازمان انتقال خون، نحوه نوبت دهی اینترنتی برای نذر خون و پلاسما را تشریح کرد.

نحوه نوبت دهی اینترنتی برای نذر خون در محرم + جزئیات

دکتر سید مرتضی طباطبایی درباره نحوه نوبت دهی اینترنتی برای نذر خون و پلاسما در ایام محرم و صفر، گفت: در سال های گذشته هم بحث نذر خون و نوبت دهی اینترنتی را داشتیم، اما امسال با توجه به بحث کرونا و تشدید لزوم فاصله گذاری اجتماعی و جلوگیری از ازدحام، بیش از قبل به این سمت می رویم تا بتوانیم از سیستم نرم افزاری سازمان برای نوبت دهی به افرادی که نذر خون دارند، استفاده کنیم.

وی افزود: سیستم نرم افزاری ما به این صورت است که اهداکنندگان می توانند وارد سایت سازمان انتقال خون شده و بر روی قسمت نوبت دهی اینترنتی کلیک کنند و بر اساس استانی که در آن هستند، مراکز برایشان مشخص می شود. با این اقدام مراکزی که آمادگی و زمان خالی دارند تا اهداکنندگان بتوانند نوبت مراجعه دریافت کنند، مشخص می شود. حتی یک کار جدیدی داریم انجام می دهیم تا آدرس مرکز مورد نظر اهداکننده بر روی سیستم یا گوشی ارسال و نقشه آن مشخص شود.

طباطبایی ادامه داد: بعد از دریافت نوبت، اهداکنندگان می توانند به مرکز مورد نظر مراجعه کرده و بدون اتلاف وقت، خون و پلاسما اهدا کنند. ضمن اینکه از تراکم هم جلوگیری و پروتکل های بهداشتی هم رعایت می شود.

طباطبایی گفت: از طرفی با توجه به اینکه در ایام محرم و صفر ممکن است، عده زیادی نذر داشته باشند، بحث نوبت دهی اینترنتی با نذر خون و پلاسما قرین می شود. امیدواریم در این ایام مردم بتوانند با نذر خودشان قدمی برای بیماران نیازمند بردارند. به ویژه نذر پلاسما در بهبود یافتگان کووید_۱۹ بسیار مهم است.

طباطبایی گفت: مبتلایان به کرونایی که حداقل ۲۸ روز از بهبودی شان گذشته باشد، می توانند مراجعه کنند و پلاسمای خون خود را اهدا کنند که این پلاسما بعد از انجام آزمایش هایی که از نظر سلامت و میزان تیتر انتی بادی بر رویش انجام می شود، از طریق بیمارستان ها به بیماران نیازمند تزریق می شود.

وی تاکید کرد: بهبود یافتگان کووید۱۹ که برای اهدای پلاسما مراجعه می کنند، بهتر است شواهد بستری یا PCR مثبت شان که منفی شده و یا تیتر انتی بادی شان که در آزمایشگاه مشخص شده و یا نامه پزشک شان را همراه خود داشته باشند تا پزشک انتقال خون قانع شود که این افراد مبتلا به کرونا بودند و ۲۸ روز از بهبودی شان گذشته است.

طباطبایی با بیان اینکه تاکنون حدود ۵۵۰۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا برای اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کرده اند، گفت: از این تعداد حدود ۴۵۰۰ نفر شرایط اهدای پلاسما را داشته اند و پلاسمای آن ها دریافت و میزان زیادی از آن ها هم برای بیماران مصرف شده است.

 

منبع : ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied