شمانیوز
شما نیوز

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد

وزیر بهداشت گفت: سه چهار مورد از پروژه های تحقیقاتی واکسن کرونا در ایران پیشرفت هایی داشته و این واکسن ها وارد کارآزمایی بالینی شده اند.

واکسن ایرانی کرونا وارد فاز انسانی شد

دکتر سعید نمکی امروز در جلسه پرسش و پاسخ مجازی با خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خبر خوشی درباره واکسن کرونا وجود دارد، گفت: حرف های زیادی درباره واکسن کرونا وجود دارد اما عملا در هیچ جای دنیا به نتیجه قابل قبول نرسیده است.

وی افزود: ویروس کرونا ویروس پیچیده ای است که تا به حال مشابه آن در بشریت دیده نشده است و واکسن آن هم پیچیدگی های خاص خود را دارد.

وزیر بهداشت گفت: ما هم برای اینکه از دنیا عقب نیافتیم همزمان با دنیا در شرکت های دانش بنیان، انستیتو پاستور ایران و انستیتو رازی کارهای واکسن را آغاز کردیم.

وی گفت: امروز می گویم که در سه چهار مورد این همکاری چند جانبه واکسن پیشرفت هایی داشته است و این واکسن ها مراحل مدل حیوانی را پاس کرده است و وارد کارآزمایی بالینی شده است. اما اینکه این واکسن و یا واکسن های جهانی چه زمانی به بازار می آید مورد تردید است.

نمکی خاطرنشان کرد: همچنین برای خرید واکسن هم اقدامات لازم انجام شده و در مجمع جهانی که سازمان جهانی بهداشت برای واکسن تشکیل داده است سبد خودمان را در صف خرید گذاشته ایم تا برای شهروندانمان بخریم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد می کنم که تا واکسن و داروی موثر برای کروناویروس نیامده است به همه مردم تاکید کنید که شستن دست ها، اجرای شیوه ها نامه بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

 

منبع : مهر

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied