شمانیوز
شما نیوز

آیا ترم تحصیلی بعد به صورت مجازی برگزار می شود؟

وزیر علوم: جای هیچ نگرانی برای برگزاری کنکور سراسری نیست زیرا همکاران تجربه برگزاری کنکور را دارند. وزارت بهداشت در تمامی حوزه‌ها مراقب برگزاری رعایت پروتکل‌هاست.

آیا ترم تحصیلی بعد به صورت مجازی برگزار می شود؟

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در برنامه زنده «در انتهای الوند» گفت: در این روز‌ها درگیر کار‌های مختلف از جمله برگزاری آزمون سراسری هستیم. بیماری کرونا تاثیر وسیع در همه دنیا داشت و تغییرات عمیقی را ایجاد کرد و کشور ما هم به همین میزان درگیر این ویروس شد.

وزیر علوم ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی هم از شیوع کرونا متاثر شدند. در اوایل شیوع بیماری که مصادف با اوایل شروع ترم تحصیلی بود به ناچار از حضور دانشجویان برای حفظ سلامتی آن‌ها در محیط دانشگاه جلوگیری شد و ترتیبی داده شد که آموزش‌های مجازی راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مجازی چالشی بزرگ و از سوی دیگر تجربه‌ای بزرگ برای دانشگاه‌ها بود، تصریح کرد: در شرایط اضطراری دانشگاه‌های ما توانستند در عرض دو تا سه هفته آموزش‌های خودشان را تحت پوشش آموزش‌های مجازی قرار بدهند. دانشگاه‌ها از نظر کیفیت و ارائه مستمر تا اواخر اسفند ماه موفق بودند.

وزیر علوم با بیان اینکه آمادگی لازم برای آموزش‌های مجازی را نداشتیم؛ افزود: به تدریج در طول ترم و اواخر فروردین، ارزیابی‌های ما نشان داد که قریب به 95 درصد دروس به صورت مجازی در حال ارائه شدن هستند.

غلامی ادامه داد: البته کیفیت در دانشگاه‌ها و موسسات مختلف متفاوت بود، اما با این وجود در ارزیابی‌های نهایی، میزان ارائه خدمات برای ما بسیار امیدوار کننده بود. دانشگاه‌ها تجربیاتشان را با هم به اشتراک گذاشته اند و امیدواریم با تجربیات بهتری بتوانیم به ارائه خدمت در ترم تحصیلی بعد بپردازیم.

 

ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار می‌شود

وزیر علوم گفت: پیش بینی می‌شود ترم تحصیلی پیش رو مجازی برگزار شود، با توجه به این امر که احتمال اینکه شرایط به سمت سلامتی کامل در محیط‌های جامعه پیش برود، بسیار غیر محتمل است.

غلامی تصریح کرد: دو بحث را در آموزش مجازی داشتیم، یکی دوره‌هایی که کاملا مبتنی بر آموزش مجازی باشد که قبلا هم داشته‌ایم و اینکه بسیاری دانشگاه‌ها درخواست داده‌اند که بسیاری از رشته‌ها را علاوه بر حضوری بودن، مجازی هم ارائه دهند. این امر باعث می‌شود که علاوه بر دانشجوی داخلی بتوانیم دانشجوی خارجی را هم پوشش بدهیم. دوم اینکه استادان با تجربه‌ای که کسب کرده‌اند، می‌توانند به صورت تلفیقی و ترکیبی درس‌های خود را به صورت مجازی – حضوری آموزش بدهند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: آموزش مجازی در برخی مواقع می‌تواند به صرفه جویی در وقت و جلوگیری از رفت و آمد‌های مکرر بینجامد. در این تجربه به صورت جدی به ارائه خدمات برخط در همه ارکان دولت از جمله دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها وارد شدیم که این امر دستاورد خوبی است و باید حفظ شود. تلاش می‌کنیم نقاط ضعف را تا حد امکان برطرف کنیم.

 

با خیال راحت کنکور را برگزار می‌کنیم

وی درباره برگزاری کنکور سراسری بیان کرد: والدین محترم و داوطلبان خیالشان راحت باشد، همکاران ما در وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت تمام تلاش خود را کرده‎اند تا محیطی سالم و به دور از نگرانی و آلودگی فراهم شود. به همین دلیل هم دو روز کنکور را به 4 روز افزایش دادیم تا بتوانیم هر روز یک گروه را پذیرش کنیم و بعد از آن محیط‌ها کاملا ضدعفونی شوند.

 

منبع : تسنیم

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied