شمانیوز
شما نیوز

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور اعلام شد

زرین آمیزی درباره جزئیات برگزاری کنکور سراسری ۱۳۹۹ و زمان اعلام نتایج این آزمون توضیحاتی داد.

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور اعلام شد

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از روز سه شنبه، ۲۸ مرداد کارت ورود به جلسه آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است و داوطلبان آزمون سراسری می‌توانند به مراجعه به سایت سازمان و وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای و یا ثبت نامی خود نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

او ادامه داد: امسال بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به دلیل رعایت بیشتر تمهیدات بهداشتی آزمون تعداد روز‌های برگزاری آزمون از ۲ روز به ۴ روز افزایش پیدا کرد و این آزمون از روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد لغایت اول شهریور ۹۹ برگزار می‌شود.

سخنگوی سازمان سنجش با بیان اینکه این آزمون در چهار نوبت صبح برگزار می‌شود، تصریح کرد: نوبت‌های عصر امسال برگزار نمی‌شود تا حوزه‌ها زمان داشته باشند تا محل برگزاری آزمون را ضد عفونی کرده و تمهیدات بهداشتی را دقیق‌تر رعایت کنند.

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت تاکید کرد: امسال تعداد داوطلبان آزمون سراسری به میزان یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۲۳۱ نفر در ۵ گروه آزمایشی خواهند بود. حدود ۲۵ هزار نفر به نسبت سال گذشته افزایش داوطلب داریم. کنکور گروه آزمایشی هنر با ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب صبح روز چهارشنبه، ۲۹ مرداد، کنکور گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۵۵ هزار و ۲۵۰ داوطلب و علوم انسانی با ۳۵۵ هزار و ۵۸۰ داوطلب صبح روز پنجشنبه، ۳۰ مرداد، کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی با ۵۹۴ و هزار ۲۵۹ داوطلب صبح روز جمعه، ۳۱ مرداد و در نهایت کنکور گروه آزمایشی زبان خارجی با ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب صبح روز شنبه، اول شهریور برگزار خواهد شد.

زرین آمیزی افزود: تعداد حوزه‌های برگزاری آزمون در کنکور سراسری سال ۹۸ ، ۵۱۸ حوزه امتحانی اصلی بود که امسال در ۳۹۲ شهر و ۷۷۲ حوزه اصلی کنکور را برگزار می‌کنیم . در تلاش هستیم که تعداد حوزه‌ها را در روزهای آینده افزایش دهیم.

او بیان کرد: طبق اعلام قبلی داوطلبان آزمون سراسری که مبتلای قطعی به بیماری کرونا هستند در تاریخ ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و مدارک پزشکی خود را که دلالت بر بیماری آن‌ها داشته را در سایت بارگزاری کردند. تعداد ۶۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا شناخته شدند که ۵۹ نفر در قرنطینه خانگی و یک نفر در بیمارستان بستری است.

زرین آمیزی اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت آزمون این داوطلبان همانند دکتری و کارشناسی ارشد در مکان‌های مجزا از سایر داوطلبان و منحصرا در بیمارستان شهر محل آزمون برگزار می‌شود.

داوطلبانی که در این روزها به کرونا مبتلا می شوند به باجه های رفع نقص مراجعه کنند

سخنگوی سازمان سنجش افزود: اگر داوطلبی بعد از این تاریخ، مبتلای قطعی به بیماری کرونا شد به باجه‌های رفع نقصی که در تمامی شهر‌ها وجود دارد، مراجعه کنند. بعد از این اعلام هماهنگی لازم انجام می‌شود تا آزمون آن‌ها در بیمارستان برگزار شود. در روز برگزاری آزمون اگر داوطلبی مشکوک بود، به حوزه اعلام می‌کنند. در تمامی حوزه‌ها مکان‌های مشخصی برای این داوطلبان در نظر گرفته شده و جدا از سایر داوطلبان آزمون خواهند داد.

زرین آمیزی اضافه کرد: تمامی مراقبان، رابطان، مسئولان برگزاری آزمون تست سلامت دادند و از افرادی استفاده کردیم که بیماری زمینه‌ای هم نداشته باشند تا خطری آن‌ها را تهدید نکند. رابطان و مسئولین طبق عکس و بازرسان بدنی مجهز به دستگاه‌های مخصوص و ماسک و دستکش و شیلد خواهند بود و فاصله اجتماعی را با داوطلبان رعایت می‌کنند.

سخنگوی سازمان سنجش ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی به تمام حوزه‌ها ابلاغ شده و داوطلبان نگران برگزاری کنکور نباشند. آزمون در صحت و سلامت کامل برگزار می‌شود. از خانواده‌ها درخواست می‌کنیم تجمع جلوی حوزه‌ها را نداشته باشند و اگر ماشین شخصی دارند در داخل ماشین منتظر فرزندان خود باشند و جلوی درب برگزاری حوزه‌ها تجمع نکنند. از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح، حوزه‌های امتحانی باز و پذیرای داوطلبان است و داوطلبان با آرامش می‌توانند به حوزه‌ها مراجعه کنند.

او اضافه کرد: داوطلبان مکان برگزاری آزمون را از قبل شناسایی کنند تا در روز آزمون مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید. انشالله آزمون در صحت و سلامت کامل برگزار می‌شود.

زرین آمیزی گفت: فاصله صندلی ایمنی که وزارت بهداشت برای برگزاری ابلاغ کرده، یک متر و ۸۰ سانتی متر از ۴ طرف است. اعلام نتیجه را در هفته اول مهر در سایت سازمان سنجش خواهیم داشت.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied