شمانیوز
شما نیوز

از خوردن پوست این میوه غافل نشوید

برخی از میوه ها خلاف عادت جامعه که پوست هایشان خورده نمی شود دارای خاصیت فراوانی هستند که امراض بسیاری را از هر انسانی دور خواهد کرد از جمله انبه، پرتغال و ...

از خوردن پوست این میوه غافل نشوید

جالب است بدانید که خوردن  پوست  بسیاری از میوه‌ها مثل موز، کیوی و هندوانه نه تنها ضرری ندارد بلکه حتی مفید هم هست.در ادامه به قسمت‌هایی از میوه‌ها خواهیم پرداخت که نمی‌دانستید خوردنی هستند.

 

پوست انبه

گرچه بیشتر مردم فقط قسمت گوشتی و آبدار داخل انبه را مصرف می‌کنند، اما پوست این میوه هم مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین‌های A و C، فیبر و مواد معدنی دارد.

با این حال بعضی افراد ممکن است به پوست انبه حساسیت داشته باشند. به علاوه اگر پوستش خوب شسته نشود خطر ورود مواد آفت کش به داخل بدن وجود دارد. خوردن پوست انبه هم به خاطر بافت متفاوتش در مجموع به خوشایندی داخل این میوه نیست.

پوست موز

گرچه بسیاری از مردم به خوردن پوست موز هرگز حتی فکر هم نمی‌کنند، اما پوست موز پتاسیم، فیبر غذایی، چربی چند غیر اشباع و اسید‌های آمینه‌ی ضروری زیادی دارد. تحقیقی هم نشان داده پوست  موز  و به خصوص پوست موز‌های کال، سرشار از آنتی اکسیدان است.‌

می‌توانید با استفاده از دستگاه مخلوط کن با پوست موز اسموتی درست کنید. اما اول باید آن را خوب بشویید.

 

پوست پرتقال

گرچه حتماً از دیدن کسی که پرتقال را مثل سیب  گاز  بزند شوکه خواهید شد، اما پوست پرتقال نه تنها خوردنی است، بلکه حاوی آنتی اکسیدان‌های طبیعی، کلسیم، انواع  ویتامین  B و ویتامین‌های A و C است. در حقیقت فیبر پوست پرتقال از داخل آن بیشتر است.

باریکه‌های پوست پرتقال طعم خوبی هم دارند.

پوست لیموترش

پوست لیموترش حاوی مواد مغذی‌ای همچون کلسیم، پتاسیم و ویتامین C است. گرچه از پوست لیموترش در غذا بیشتر به صورت نوار‌های باریک استفاده می‌شود، اما کل پوست این میوه قابل خوردن است.

با این حال، به گفته‌ی کارشناسان پوست میوه‌هایی مثل پرتقال و لیموترش سخت هضم است.

پوست کیوی

پوست کیوی یکی از منابع غنی فیبر محلول در آب به شمار می‌رود. در حقیقت، فیبر پوست این میوه تقریباً ۳ برابر داخل آن است.

پوست هندوانه

گرچه قسمت گوشتی آبدار هندوانه محبوب‌ترین بخش این میوه برای خوردن است، اما در حقیقت کل این میوه، از جمله پوست آن قابل خوردن است.

سیترولین میل جنسی بعضی افراد را ممکن است افزایش دهد، اکسیژن رسانی به عضلات را بیشتر می‌کند،  فشار خون  را کاهش می‌دهد و یکی از منابع خوب فیبر به شمار می‌رود.

هسته آووکادو

هسته آوودکادو نزدیک به ۱۸ درصد از حجم این میوه را تشکیل می‌دهد و معمولاً به همراه پوست آن دور انداخته می‌شود. گرچه هنوز درمورد بی ضرر بودن کل هسته‌ی این میوه تردید وجود دارد، اما روش‌هایی برای استفاده از هسته آووکادو وجود دارد که گفته می‌شود مزایایی برای سلامتی دارند.

برگ‌های هویج

گرچه این تصور وجود دارد که برگ‌های هویج غیر قابل خوردن یا حتی سمی هستند، اما این موضوع حقیقت ندارد. خوردن برگ‌های هویج هیچ ضرری ندارد و آن‌ها هم حاوی ویتامین‌هایی هستند. گرچه برگ‌های بعضی هویج‌ها مزه‌ی تلخی دارند، اما در سالاد، سس، سوپ و بسیاری غذا‌های دیگر می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

ساقه کلم بروکلی

مزه‌ی ساقه‌ی کلم بروکلی از سر آن کمی ملایم‌تر و شیرین‌تر است، اما اگر به درستی مصرف شود می‌تواند به همان اندازه خوش طعم و دارای آنتی اکسیدان و فیبر باشد.

 

گرچه قسمتی که در وسط آناناس وجود دارد اندکی سفت‌تر از بقیه‌ی بخش‌های داخل این میوه است و شیرینی کمتری دارد، اما همانقدر مغذی و مملوء از ویتامین C است.

پس بار دیگر که خواستید آناناسی را برش بزنید دیگر لازم به جدا کردن قسمت وسط آن نیست.

 

 

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied