شمانیوز
شما نیوز

جزئیات افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مجموع از مهر ۹۸ تا خرداد ۹۹ حدود ۶۵ درصد به حقوق فرهنگیان اضافه شد.

جزئیات افزایش ۶۵ درصدی حقوق فرهنگیان

به گزارش شمانیوز و به نقل از مهر، محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز بیان کرد: یکی از دغدغه‌های جامعه فرهنگیان رتبه بندی است چرا که فرهنگیان دوست دارند مانند جامعه دانشگاهیان و بنا بر با صلاحیت‌های حرفه‌ای و تخصصی خود طبقه بندی شوند. معلم‌ها تجربیات متفاوتی دارند و بنا بر آن صلاحیت و سطح تحصیلات متفاوتی دارند و مایلند اینها در حقوق آنها لحاظ شود. سند تحول بنیادین هم بر آن تاکید دارد. قبل از اینکه بنده وزیر شوم تلاش‌هایی صورت گرفته بود و در دوره بنده به نتیجه رسید و رتبه بندی اجرا شد.

 

وی ادامه داد: با اجرای رتبه بندی افزایش حقوق معلم‌ها را شاهد بودیم که به متوسط دریافتی سایر کارکنان دولت نزدیک شد. در ادامه سال تحصیلی گذشته و در آخر سال ۹۸ فوق‌العاده فصل دهم قانون مدیریت خدمات که اجازه رشد ۵۰ درصدی امتیازات را می‌داد شاغلین آموزشی هم از مزایایی بهره مند شدند. در مجموع از مهر ۹۸ تا خرداد ۹۹، ۶۵ درصد به حقوق فرهنگیان اضافه شد.

 

حاجی میرزایی در ادامه درباره آخرین شرایط مسکن فرهنگیان بیان کرد: هر کدام از فرهنگیان که صاحبخانه نیست و واجد شرایط خانه دار شدن طبق فراخوان هستند می‌توانند ثبت نام کنند. تا الان ۳۲۰ هزار نفر از شاغلین و بازنشستگان ثبت نام کردند که اسامی را در اختیار وزارت راه قرار دادیم که اطلاعات ۷۵ هزار نفر تایید شد و در ادامه ممکن است باز هم نفراتی اضافه شوند.

 

وی ادامه داد: تفاهم ما برای ساخت ۱۷۰ هزار مسکن است و قرار شده هر کجا که زمین داریم ما در اختیار قرار دهیم و هر کجا زمین نداریم وزارت راه اقدام کند تا فرهنگیان از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: به ما نوید داده‌اند تا ۵۰۰ واحد را تا آخر سال ۹۹ تحویل بدهند. اولویت را به بازنشستگان، زوج‌های فرهنگی و زنان سرپرست خانوار داده‌ایم. اعتباری برای دریافت وام مسکن در نظر گرفته شده است.

 

وزیر آموزش و پرورش درباره بیمه فرهنگیان نیز گفت: قولی که امسال دادیم این بود که تعداد خدمات مشمول بیمه را افزایش دادیم و تعداد مراکزی که افراد می‌توانستند مراجعه کنند را نیز افزایش دادیم. زمان پرداخت خسارات را به یک هفته کاهش دادیم و اکنون پرداخت خسارات به روز است.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ مجوز استخدامی که گرفتیم در ۱۰ سال گذشته بی سابقه است افزود: ۲۰ هزار مجوز جذب در دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور و ۲۸ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان و برگزاری آزمون استخدامی و ۲۵ هزار مجوز تبدیل وضعیت حق التدریس ها و آموزش دهنده و آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی را دریافت کرده‌ایم. در طول برنامه ششم توسعه که هنوز یکسال آن باقی مانده است ۱۸۶ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند که سه برابر جذب نیرو در برنامه پنجم توسعه است. تا سال ۱۴۰۴ سیر جمعیت دانش آموزی صعودی و سیر بازنشستگی در آموزش و پرورش هم صعودی است و هر سال حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر بازنشسته می‌شوند.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: تعطیلات طولانی کرونا آموزش را تهدید می‌کرد و آسیبش این بود که افراد تحصیل را ترک کنند. راه حل ثابت و یکسانی در تمام دنیا وجود نداشت و کشورها به روش‌های متعددی متوسل شدند. ما از حیث سرعت و کیفیت آموزش کارنامه قابل قبولی داریم.

 

وی درباره سناریوهای بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریور ماه در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز گفت: ستاد ملی کرونا به پیشنهاد آموزش و پرورش اعلام کرد که آغاز سال تحصیلی از ۱۵ شهریور باشد. اصل بر این است هر کجا امکان برگزاری حضوری هست، کلاس‌ها حضوری برگزار شوند. ۳۵ درصد مدارس ما زیر ۵۰ دانش‌آموز دارند و مجموع دانش آموزان آنها به ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد که می‌توانند کلاس‌ها را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied