شمانیوز
شما نیوز

شمانیوز گزارش می دهد:

شناسایی و توسعه 5 منطقه حاشیه نشین شهر اصفهان

معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان از شناسایی و توسعه 5 منطقه حاشیه نشین شهر اصفهان با اعتبار بالغ بر 10 میلیارد تومان در سال جاری خبرداد.

شناسایی و توسعه 5 منطقه حاشیه نشین شهر اصفهان

مرتضی رشیدی معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان در گفت و گوی با خبرنگار خبرگزاری شما نیوز از اصفهان اظهارداشت:انجام فعالیت هایی در زمینه توسعه و گسترش مناطق کم برخوردار و حاشیه نشین شهر اصفهان با همکاری همه جانبه دستگاه های مربوطه از جمله شورای اسلامی شهر کلید خورده و در همین راستا تاکنون 5 منطقه حاشیه نشین شهر اصفهان شناسایی و مراحل توسعه این مناطق اغاز شده است.

وی افزود:توجه به مسئله حاشیه نشینی می تواند  باعث کاهش جرم ،فساد،نزاع ، درگیری و اعتیاد در سطح شهر شود و به همین خاطر بیش از 10 میلیارد تومان  از سوی شهرداری اصفهان برای کاهش نابهنجاری  ها و اسیب های اجتماعی  مناطق حاشیه نشین در کلانشهر و جنوب شهر اصفهان اعتبار در نظر گرفته شده است.

 

معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان تاکید کرد:مسئله کودکان کار یکی از مهمترین اقدامات شهرداری اصفهان از سال گذشته تاکنون بوده و در حال حاضر برای کاهش اسیب های اجتماعی جامعه شهری اصفهان به خصوص کودکان کار طرح هایی در دست اقدام است.

رشیدی ادامه داد: از جمله اقداماتی که برای کودکان کار در سطح شهر اصفهان انجام گرفته افزایش  تعداد  احداث مدارس ویژه این نوع افراد بوده است.

وی اضافه کرد: اهمیت دادن به مسئله کودکان کار می تواند نقش موثری در حل مشکلات حاشیه نشینی شهر اصفهان داشته باشد چراکه عمده کودکان کار در مناطق حاشیه نشین  شهر اصفهان ساکن هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت:تاکنون با مشارکت بسیاری از دستگاه های اجرایی استان توانسته ایم 39 خانه کودک و نوجوان را برای کودکان کار محیا سازیم و علاوه بر آن با همکاری های لازمی که با سازمان بهزیستی استان به عمل اوردیم توانستیم بیش از 550 کودک کار را تحت پوشش بهزیستی قرار دهیم که این کار در نهایت موجب به بازگشت440  نفر از انها به خانواده های خود شد.

رشیدی یادآور شد: صدور شناسنامه برای 70 هزار نفر از افراد حاشیه نشین استان اصفهان از جمله دیگر اقدامات شهرداری اصفهان برای تسریع در رسیدگی به مشکلات این مناطق بوده است.

 

وی افزود: علاوه بر اجرای عملیات های زیبا سازی،اسفالت خیابان ها،مجهز سازی سیستم های روشنایی و احداث فرهنگسرا ها و کتابخانه ها در مناطق حاشیه نشین شهر اصفهان  ایجاد ایستگاه های پلیس و پایگاه های بسیج  در  اولویت اصلی انجام این اقدامات قرار گرفته چراکه این کارمی تواند در کاهش اسیب های اجتماعی در این مناطق نقش بسزایی داشته باشد.

معاون امور اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان گفت :برقراری تقسیم عادلانه مناطق کم برخوردار شهر اصفهان از فضاها،امکانات،برنامه ها،کالاهاو محصولات فرهنگی از اصلی ترین اهداف شهرداری اصفهان در اجرای این اقدامات است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied